YouTube udostępni seriale i programy telewizyjne za darmo. Na liście „Hell's Kitchen” i „Heartland”

YouTube zapowiedział, że wprowadzi do swojej oferty pona 4 tysiące odcinków seriali i programów telewizyjnych. Będą one dostępna za darmo w zamian za konieczność oglądania reklam. Wśród znanych tytułów znajdą się takie pozycje jak „Hell's Kitchen” i „Heartland”, oferta jest przeznaczona na razie tylko dla użytkowników w USA.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
YouTube udostępni seriale i programy telewizyjne za darmo. Na liście „Hell's Kitchen” i „Heartland”

Od 2018 r. YouTube podjął próbę konkurowania z platformami telewizyjnymi i serwisami VoD rozwijając własne produkcje w ramach programu YouTube Originals.

Po kilku latach zadanie okazało się zbyt trudne. W styczniu 2022 r. zapowiedziano, że Susanne Daniels, szefowa działu treści oryginalnych YouTube, odejdzie z firmy w marcu. Powodem jest decyzja platformy o znacznym ograniczeniu oferty YouTube Originals.

Robert Kyncl, dyrektor biznesowy serwisu YouTube ogłosił, że od br. platforma będzie finansować tylko programy, które są częścią Black Voices i YouTube Kids Funds. Serwis dokończy zakontraktowane już programy i serie YouTube Orginals, ale nowe nie powstaną.

Seriale i programy za darmo

W miejsce YT Originals serwis wprowadza nową propozycję. Według zapowiedzi po raz pierwszy YouTube pozwala użytkownikom w USA na oglądanie tysięcy darmowych, wspieranych reklamami programów telewizyjnych i seriali, takich jak „Hell's Kitchen”, „Heartland” czy „Unsolved Mysteries”. W ten sposób YouTube chce konkurować z telewizją OTA (over-the-air) i usługami streamingowymi z reklamami, takimi jak Peacock, Roku Channel, Tubi i inne.

YouTube zaoferuje ok. 4 tys. darmowych odcinków seriali i programów, oprócz 1,5 tys. filmów, które są już dostępne. W tym miesiącu YouTube dodał porcję nowych tytułów filmowych, w tym „Gone in Sixty Seconds”, „Runaway Bride” i „Legalna blondynka”, które można teraz oglądać za darmo (tylko w USA) z reklamami.

Dzięki nowym propozycjom telewizyjnym YT ma nadzieję, że uda mu się utrzymać amerykańskich użytkowników przy swojej platformie. Kilkadziesiąt odcinków wielu seriali pozwoli odbiorcom na oglądanie ich tak, jak na Netfliksie i innych platformach, choć większość oferowanych treści nie należy do kategorii telewizyjnych hitów. Na razie nie ma żadnych informacji o tym, czy obecna oferta YT zostanie rozszerzona poza inne rynki niż Stany Zjednoczone.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały