Od 2018 r. YouTube podjął próbę konkurowania z platformami telewizyjnymi i serwisami VoD rozwijając własne produkcje w ramach programu YouTube Originals.
Po kilku latach zadanie okazało się zbyt trudne. W styczniu 2022 r. zapowiedziano, że Susanne Daniels, szefowa działu treści oryginalnych YouTube, odejdzie z firmy w marcu. Powodem jest decyzja platformy o znacznym ograniczeniu oferty YouTube Originals.
Robert Kyncl, dyrektor biznesowy serwisu YouTube ogłosił, że od br. platforma będzie finansować tylko programy, które są częścią Black Voices i YouTube Kids Funds. Serwis dokończy zakontraktowane już programy i serie YouTube Orginals, ale nowe nie powstaną.
Seriale i programy za darmo
W miejsce YT Originals serwis wprowadza nową propozycję. Według zapowiedzi po raz pierwszy YouTube pozwala użytkownikom w USA na oglądanie tysięcy darmowych, wspieranych reklamami programów telewizyjnych i seriali, takich jak „Hell's Kitchen”, „Heartland” czy „Unsolved Mysteries”. W ten sposób YouTube chce konkurować z telewizją OTA (over-the-air) i usługami streamingowymi z reklamami, takimi jak Peacock, Roku Channel, Tubi i inne.

YouTube zaoferuje ok. 4 tys. darmowych odcinków seriali i programów, oprócz 1,5 tys. filmów, które są już dostępne. W tym miesiącu YouTube dodał porcję nowych tytułów filmowych, w tym „Gone in Sixty Seconds”, „Runaway Bride” i „Legalna blondynka”, które można teraz oglądać za darmo (tylko w USA) z reklamami.
Dzięki nowym propozycjom telewizyjnym YT ma nadzieję, że uda mu się utrzymać amerykańskich użytkowników przy swojej platformie. Kilkadziesiąt odcinków wielu seriali pozwoli odbiorcom na oglądanie ich tak, jak na Netfliksie i innych platformach, choć większość oferowanych treści nie należy do kategorii telewizyjnych hitów. Na razie nie ma żadnych informacji o tym, czy obecna oferta YT zostanie rozszerzona poza inne rynki niż Stany Zjednoczone.











