Żabka Nano testuje automat z alkoholem

W jednym z autonomicznych sklepów Żabki testowany jest automat z alkoholem. Rozwiązanie udostępniono w jednej z placówek Nano w Warszawie.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Żabka Nano testuje automat z alkoholem

Żabka Nano to koncept autonomicznego, całodobowego sklepu bez obsługi. Każdy sklep jest otwarty 7 dni w tygodniu, także we wszystkie niedziele i święta. Swój asortyment każda Żabka Nano dostosowuje do lokalizacji i profilu klientów.

Obecnie w modelu autonomicznym działa około 50 sklepów z szyldem Żabka. Są umieszczane tam, gdzie ze względu na ograniczoną powierzchnię lub wymogi prawne nie zmieściłaby się standardowa placówka sieci Żabka, np. w biurowcach, klubach fitness czy akademiku, przy stacjach metra, czy nawet w szpitalach i na terenach firm.

Piwo w Żabce Nano

Żabka Nano w jednym z punktów w Warszawie udostępniła klientom maszynę, z której mogą kupić piwo w butelce lub puszce. Działa ona podobnie jak automaty vendingowe - z tym że otwarcie następuje po weryfikacji wieku klienta. 

Rozwiązanie może budzić wątpliwości etyczne oraz pytanie, czy nie będzie z niego korzystała głównie niepełnoletnia młodzież.  

Żabka w oświadczeniu zapewniła, że sprzedaż z automatu odbywa się "zgodnie z przepisami prawa regulującego sprzedaż alkoholu w Polsce, po wcześniejszej weryfikacji klienta zarówno pod kątem trzeźwości, jak i wieku". - Wdrażając to rozwiązanie po pierwsze w pełni zastosowaliśmy się do aktualnie obowiązujących przepisów, a po drugie testowane przez nas rozwiązanie (a nie usługa, jak czytamy w przytoczonym artykule) służy do sprzedaży niskoprocentowego alkoholu i spożywania go poza miejscem sprzedaży i nie w miejscach publicznych - dodała firma.

- Uważamy, że zastosowanie dodatkowej technologii w sposób precyzyjny umożliwia weryfikację wieku klienta. Dodatkowo od początku procesu zakupowego klient jest aktywnie informowany o szkodliwości spożycia alkoholu i braku możliwości jego sprzedaży osobom niepełnoletnim - podkreśliła.

Żabka już była w przeszłości krytykowana za praktyki sprzedażowe związane z alkoholem. Sieć w maju w swojej aplikacji prowadziła promocję na zakup wódki Żołądkowa Gorzka, kusząc klientów możliwością wygrania roweru. W ostrych słowach skomentował to aktywista Jan Śpiewak, nazywając Żabkę "zagrożeniem dla zdrowia i bezpieczeństwa publicznego". "Jazda na rowerze i chlanie" - nie przebierał w słowach aktywista Jan Śpiewak.

Żabka ma ponad 9000 sklepów w Polsce, prowadzonych przez franczyzobiorców.

W Żabce Nano zakupy mogą zrobić klienci posiadający aplikację mobilną sklepu, z której skanują QR kod pozwalający na wejście do sklepu. Dodatkowo przy wejściu przykłada się kartę płatniczą do terminala. Płatność za zakupy zostaje pobrana automatycznie, a potwierdzenie wysłane w aplikacji, mailem lub sms-em. Dzięki systemu specjalnych czujników i kamer wiadomo co kupuje konkretny klient.

jd
Autor artykułu:
jd
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kampanie świąteczne bardziej efektywne? Nowe aktualizacje YouTube Shorts

Kampanie świąteczne bardziej efektywne? Nowe aktualizacje YouTube Shorts

Edelman zatrudnia Annę Vogt na stanowisko global chief strategy officer

Edelman zatrudnia Annę Vogt na stanowisko global chief strategy officer

Igor Ruczyński przeszedł z Dentsu Polska do MyShopTV

Igor Ruczyński przeszedł z Dentsu Polska do MyShopTV

Nowy sezon serialu "Klangor" w Canal+. Jest zwiastun i zdjęcia

Nowy sezon serialu "Klangor" w Canal+. Jest zwiastun i zdjęcia

Valkea: 25 lat, 100 ekspertów, jedna z największych niezależnych agencji marketingowych w Polsce
Materiał reklamowy

Valkea: 25 lat, 100 ekspertów, jedna z największych niezależnych agencji marketingowych w Polsce

Rosja zjadła zysk polskiego giganta odzieżowego. Sinsay napędza sprzedaż

Rosja zjadła zysk polskiego giganta odzieżowego. Sinsay napędza sprzedaż