SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Zakupy grupowe: Citeam powyżej 2 mln RU, Groupon, Fastdeal i Mydeal w dół

W październiku ub.r. Citeam.pl po raz pierwszy przekroczył poziom 2 mln użytkowników. Natomiast spadki odwiedzalności zanotowały Groupon.pl, Fastdeal.pl i Mydeal.pl.

Zakupy grupowe: Citeam powyżej 2 mln RU, Groupon, Fastdeal i Mydeal w dół

Dane z Megapanelu PBI/Gemius pokazują, że w październiku ub.r. zdecydowanie najpopularniejszym serwisem zakupów grupowych w Polsce pozostał Groupon.pl, przy czym w porównaniu z wrześniem stracił prawie 200 tys. użytkowników. Za to należący do Grupy Allegro Citeam.pl po wrześniowym spadku zanotował duży wzrost, w efekcie którego po raz pierwszy miał w miesiącu ponad 2 mln real users. Trzeci z głównych graczy - Gruper.pl - zyskał w skali miesiąca ok. 120 tys. użytkowników. 

Serwisy zakupów grupowych w październiku 2011
serwis real users zasięg
groupon.pl 3 499 801 18,45%
citeam.pl 2 175 386 11,47%
gruper.pl 1 588 266 8,37%
mydeal.pl 639 544 3,37%
deallx.pl 530 211
2,79%
fastdeal.pl 327 526 1,73%
happyday.pl 318 064 1,68%
okazik.pl 227 156 1,20%
sweetdeal.pl 185 437 0,98%
cuppon.pl 177 493 0,94%


Spośród pozostałych serwisów największy spadek odwiedzalności zanotował Fastdeal.pl, który stracił ok. 350 tys. real users, a więc ponad połowę swojego wrześniowego zasięgu. Mydeal.pl miał ponad 200 tys. użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej, a Okazik.pl - ok. 100 tys. mniej.

Serwisy zakupów grupowych miesiąc po miesiącu (Megapanel PBI/Gemius)
serwis październik 2011 wrzesień 2011
real users zasięg real users zasięg
groupon.pl 3 499 801 18,45% 3 696 683 19,65%
citeam.pl 2 175 386 11,47% 825 541 4,39%
gruper.pl 1 588 266 8,37% 1 465 837 7,79%
mydeal.pl 639 544 3,37% 858 413 4,56%
deallx.pl 530 211
2,79%
577 836
3,07%
fastdeal.pl 327 526 1,73% 679 901 3,61%
happyday.pl 318 064 1,68% 322 254 1,71%
okazik.pl 227 156 1,20% 329 511 1,75%
sweetdeal.pl 185 437 0,98% 177 670 0,94%
cuppon.pl 177 493 0,94% 262 849 1,40%


Wśród najpopularniejszych porównywarek ofert zakupów grupowych spory spadek odwiedzalności w skali miesiąca zanotowała Godealla.pl, a nieznaczny wzrost - Snuper.pl.  

Agregatory ofert zakupów grupowych miesiąc po miesiącu (Megapanel PBI/Gemius)
serwis październik 2011 wrzesień 2011
real users odsłony real users odsłony
godealla.pl 87 478   111 027  
snuper.pl   296 295   275 282


 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Zakupy grupowe: Citeam powyżej 2 mln RU, Groupon, Fastdeal i Mydeal w dół

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
T34
Tradycyjne zakupy grupowe tracą swój impet - powyższe statystki nie kłamią.
Przyszłość należy do ... darmowych zakupów grupowych jak np. grubszyportfel.pl
8 8
odpowiedź
User
hhb
Ktoś w końcu napisze, że grupony itd doprowadzają przedsiębiorców do bankructwa?
8 8
odpowiedź
User
kosmonauta
@hhb, coś Ty taki sceptyczny?
8 8
odpowiedź
User
ziemianin
To chyba nie chodzi o sceptycyzm, tylko o praktykę biznesową portali zakupowych. Nie dość, że firma musi obniżyć cenę swojego produktu/usługo o 30-70&, to jeszcze od finalnej wartości musi zapłacić takiemu portalowi kilkadziesiąt % prowizji. Tak więc de facto zarabia portal.
Usłyszałem o tym portalu, o którym pisze T34 - grubszuportfel.pl. Wystawiłem tam swoje usługi, bo nie muszę płacić żadnych prowizji, dzięki czemu moi klienci mogą liczyć na większą promocję. Co najaważniejsze - dzięki stałej możliwości umieszczania moich ofert, zyskałem stałych klientów.
Tyle w temacie :)
8 8
odpowiedź
User
demi
@ziemianin - wydaje mi się, że gdyby kompletnie się to firmom które nawiązują współpracę z takimi portalami nie opłacało, to by się nie pakowały w ten deal
8 8
odpowiedź