Zalando inwestuje w ekologiczną modę

Niemiecka platforma fashion wprowadza nowe modele biznesowe i innowacje przyjazne dla środowiska. Chce przyspieszyć przejście branży modowej na obieg zamknięty. Główny cel to przedłużenie do 2023 roku żywotności co najmniej 50 milionów artykułów modowych.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Zalando inwestuje w ekologiczną modę

Zalando włącza nowe inicjatywy biznesowe w cały cykl życia produktu: od opracowywania standardów projektowych po inwestycje w nowe technologie recyklingu zgodnie ze strategią zrównoważonego rozwoju Zalando do.MORE.

Nowością jest program pilotażowy naprawy ubrań za pośrednictwem wybranych lokalnych pracowni i krawców w Berlinie i wyposażenie kolekcji „redeZIGN for circularity" w cyfrowe paszporty produktów z kodem QR.

Za pomocą kodu na etykiecie klienci mogą przejść do witryny produktu, aby dowiedzieć się, gdzie produkt został wyprodukowany, jak o niego dbać, jak go naprawiać i jak odsprzedać go na platformie. Ta usługa zostanie wprowadzona w Düsseldorfie, ale w przyszłości dostępna będzie także na innych rynkach.

Nowe życie ubrań

Zalando chce też wpłynąć na zmianę postaw konsumentów. Branża modowa nie należy do ekologicznych, bo działa liniowo: weź – wyprodukuj - wykorzystaj - wyrzuć.

- Aby zmniejszyć swój negatywny wpływ na ludzi i planetę, branża modowa musi przejść na system obiegu zamkniętego. W Zalando postrzegamy tę konieczność jako wyjątkową okazję do przeprojektowania branży modowej, otwarcia nowych źródeł przychodów i wykorzystania już zachodzących znaczących zmian w zachowaniach konsumentów - mówi Laura Coppen, dyrektor ds. gospodarki cyrkularnej w firmie.

Jak podkreśla, według raportu Attitude-Behavior Gap, dla ponad 60 proc. konsumentów ważne jest, aby ich ubrania zyskały nowe życie, a nie trafiały na wysypisko śmieci.

Nowe inicjatywy mają przebudować każdy etap cyklu życia produktu a ekologiczna strategia Zalando pomóc znaleźć rozwiązania dla wyzwań branży odzieżowej włączając w to klientów, marki i partnerów.

Nie nosisz – sprzedaj

Platforma chce umożliwić klientom ponowne wykorzystanie i odsprzedaż swoich ubrań. Dlatego rozwija swoją kategorię Pre-owned, dzięki której konsumenci mogą kupować i wystawiać zachowaną w dobrym stanie odzież używaną. Od premiery we wrześniu 2020 r. oferta Pre-owned wzrosła dziesięciokrotnie z 20 tys. do ponad 200 tys. artykułów.

Zalando inwestuje też w nowe technologie recyklingu, aby zwiększyć  poziom tekstyliów przetwarzanych na nowe, który obecnie wynosi 1 proc. Niedawno niemiecka firma zainwestowała w grupę Infinited Fiber Company, zajmującą się technologią regeneracji tekstyliów.

Założone w Berlinie w 2008 roku Zalando jest największą w Europie platformą modową i lifestyle'ową. Dostarcza asortyment modowy do około 45 milionów klientów na 23 rynkach, oferując odzież, obuwie, akcesoria oraz produkty kosmetyczne. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?