Rosną przychody i zysk platformy Zalando. 31 mln aktywnych użytkowników i prawie 145 mln zamówień w 2019 roku

W 2019 roku platforma sprzedażowa Zalando zwiększyła przychody rok do roku o 20,3 procent. Skorygowany zysk operacyjny wzrósł w skali roku o 3,5 procent do kwoty 224,9 mln euro, zaś wpływy spółki po raz pierwszy w historii były wyższe na zewnętrznych rynkach niż w Niemczech, Austrii i Szwajcarii.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Rosną przychody i zysk platformy Zalando. 31 mln aktywnych użytkowników i prawie 145 mln zamówień w 2019 roku

Platforma sprzedażowa Zalando funkcjonuje od 2008 r., jest obecna na 17 europejskich rynkach oferując takie towary jak odzież i obuwie, akcesoria oraz produkty kosmetyczne.

Wyższe przychody i zysk

Teraz Zalando ujawniło wyniki finansowe dotyczące 2019 r. Zgodnie z nimi w ciągu 12 miesięcy firma osiągnęła przychody w wysokości ponad 6,48 mld euro, co oznacza wzrost rok do roku o 20,3 proc.

Po raz pierwszy w historii Zalando wyższe wpływy zanotowano z rynków zewnętrznych (3,067 mld euro) niż z obszaru DACH obejmującego Niemcy, Szwajcarię i Austrię (2,897 mld euro).

W 2019 r. Zalano osiągnęło skorygowany zysk operacyjny (EBIT) na poziomie 224,9 mln euro, co oznacza lepszy wynik niż przed rokiem, kiedy zysk zamknął się kwotą 173,4 mln euro.

grafika

31 mln aktywnych użytkowników, wartość koszyka w dół

W raporcie Zalando poinformowało, że na koniec 2019 r. liczba aktywnych użytkowników platformy wynosiła 31 mln, podczas gdy w 2018 r. było ich 26,4 mln. W raportowanym okresie sklep zanotował ponad 4,17 mld wizyt na prowadzonych przez siebie stronach internetowych.

W ciągu roku liczba zamówień na Zalando wyniosła 144,9 mln (w 2018 r. 116,2 mln), zaś na każdego klienta przypadało 4,7 zamówienia (4,4 rok wcześniej). W 2019 r. średnia wartość koszyka zakupowego zmalała do 56,6 euro (57,1 euro w 2018 r.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day