Zarobki w PR: ponad 29 tys. zł dla CEO agencji, 8 tys. dla konsultanta

Prezes agencji public relations może liczyć na pensję rzędu 29,4 tys. zł miesięcznie brutto - wynika z badania Związku Firm Public Relations. Na wyższych stanowiskach menadżerskich można zarobić od 11 do 26 tys. zł miesięcznie. Początkujący w agencjach PR zarabiają około 3 tys. zł miesięcznie.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Zarobki w PR: ponad 29 tys. zł dla CEO agencji, 8 tys. dla konsultanta
fot. Shutterstock.com

Związek Firm Public Relations ogłosił wyniki badania wynagrodzeń i stawek godzinowych za usługi konsultantów w firmach z sektora PR.

W tegorocznej edycji badania wynagrodzeń udział wzięło 26 agencji public relations zrzeszonych w ZFPR. Informacje prezentowane w raporcie zawierają opracowane statystycznie dane uzyskane metodą kwestionariuszową, które zostały zweryfikowane przez zespół analityków z Willis Towers Watson Polska.

- Realizowane co 2 lata przez ZFPR badania dotyczące wynagrodzeń oraz stawek godzinowych w branży PR stanowią cenną wskazówkę i narzędzie dla firm korzystających z usług PR oraz dla firm zatrudniających ekspertów PR. Wyniki badania opierają się na danych z 26 czołowych agencji PR, zatrudniających ponad 600 pracowników, dlatego dają one rzetelny obraz rynku jakościowych działań PR w Polsce. Analizując wyniki raportu odnośnie do warunków zatrudnienia w branży PR, można stwierdzić, że mamy do czynienia ze zdrową branżą, która rosła pomimo pandemii, utrzymała miejsca pracy i dała pracownikom możliwość rozwoju - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Dirk Aarts, wiceprezes ZFPR i managing partner 24/7Communication.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/sebastian-stepak-prezes-zfpr ##

29 tys. zł dla szefów agencji PR

Prezes agencji (CEO) otrzymywał miesięcznie 29,4 tys. zł brutto, a partner/ executive/ wielofunkcyjny członek zarządu mógł liczyć na pensje w wysokości średnio 26 tys. zł.

Średnie wynagrodzenie dyrektora zarządzającego agencji wyniosło z kolei 18,9 tys. zł. Dyrektorzy działów zarabiali prawie 15 tys. zł, a osoby pełniące funkcje account directorów i group account managerów mogły liczyć na 11,7 tys. zł.

Wynagrodzenia na pozostałych stanowiskach menedżerskich znalazły się w przedziale od 6,9 tys. zł dla junior account managerów do 9,3 tys. zł dla senior account managerów.

Senior account executive zarabiał w agencji 6,2 tys. zł, account executive - 5,1 tys. zł, a junior account executive - 4 tys. zł. Pensje asystentów wyniosły natomiast 3,2 tys. zł.

W tabeli poniżej zaprezentowano wartości przeciętnych miesięcznych wynagrodzeń całkowitych brutto z umów o pracę (rynkowa mediana) dla typowych stanowisk w branży public relations.

Badanie obejmowało również określenie wartości stawek cennikowych, a więc stawek pokrywających wszystkie koszty związane z realizacją projektu oraz zawierające marżę, które są prezentowane klientom na etapie wyjściowym negocjacji kontraktu.

grafika

Jakie stawki godzinowe

Związek Firm PR przedstawił także mediany stawek godzinowych, pokrywających wszystkie koszty związane z realizacją projektu i zawierające marżę.

Najwyższa stawka godzinowa za pracę w public relations to 750 zł - na tyle może liczyć osoba w randze CEO agencji. Za godzinę pracy członków zarządu klient musi zapłacić 650 zł, a konsultantów między 250 a 325 zł. Na stanowiskach juniorskich godzinowa stawka waha się między 100 a 210 zł.

grafika

Stawki w PR nieznacznie rosną

Jak ocenia w komentarzu dla Wirtualnemedia.pl Dirk Aarts, zarobki w branży public relations z roku na rok co coraz wyższe mimo pandemii.

- Branża PR, podobnie jak wiele innych, została dotknięta przez pandemię. W różnym stopniu, w zależności od rodzaju usług oraz sektorów klientów. Zasady stosowania stawek cennikowych przez poszczególne agencje nie zostały poddane analizie, aczkolwiek można przypuszczać, że nastąpiła pewna elastyczność, szczególnie w stosunku do silnie dotkniętych branż - ocenia Dirk Aarts. - Agencje PR zaobserwowały zwiększone zapotrzebowanie na doradztwo strategiczne w zakresie spraw środowiskowych, społecznych i rządowych. Miało to bezpośredni wpływ na przychody agencji, jak również na indywidualny rozwój pracowników - dodaje ekspert.

Ze względu na specyfikę stanowiska, prezentowane jest miesięczne wynagrodzenie całkowite brutto w złotówkach, dla wszystkich typów umów łącznie tj.: umów o pracę, cywilno-prawnych oraz B2B. Przy fakturach nie uwzględniono VAT.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

HBO Max poszerza zasięg

HBO Max poszerza zasięg

Rozdrobnienie praw do Ligi Mistrzów za Odrą. Kibice będą słono płacić

Rozdrobnienie praw do Ligi Mistrzów za Odrą. Kibice będą słono płacić

Czarna prognoza dla OpenAI. Czołowy bank wyliczył, jaką będzie mieć stratę

Czarna prognoza dla OpenAI. Czołowy bank wyliczył, jaką będzie mieć stratę

Gwiazdy Telewizji Polskiej w spocie akcji "Reklama Dzieciom"

Gwiazdy Telewizji Polskiej w spocie akcji "Reklama Dzieciom"

Prezes Burda Media Polska w wywiadzie dla prestiżowego "The Drum". Co powiedział o mediach?

Prezes Burda Media Polska w wywiadzie dla prestiżowego "The Drum". Co powiedział o mediach?

Hollywood przeciw fuzji Netfliksa z Warner Bros.? Właściciele kin i reżyserzy alarmują

Hollywood przeciw fuzji Netfliksa z Warner Bros.? Właściciele kin i reżyserzy alarmują