SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Samuel Pereira wytyka Zbigniewowi Bońkowi, że reklamuje piwo. „Jako pokuta nie pójdę do TVP Info przez rok”

Redaktor naczelny portalu TVP.info Samuel Pereira skrytykował udział prezesa PZPN-u Zbigniewa Bońka w kampanii reklamowej piwa Tyskie. - Sam piwo lubię, ale prezes PZPN to chyba jednak bardziej na promocję zdrowego trybu życia powinien stawiać. Co dalej? Reklama palenia? - zapytał. - Małe piwo lub lampka wina do kolacji to lek na długowieczność. Ps. Ma pan racje, w związku z tym jako pokuta nie pójdę do TVP Info przez okres jednego roku, ukłony - odparł Boniek.

Kampania piwa Tyskie (produkowanego przez Kompanię Piwowarską) z udziałem Zbigniewa Bońka jest realizowana od półtora miesiąca. W reklamach prezes PZPN razem z innymi kibicami dopinguje naszą reprezentację piłkarską. Ma to podkreślać, że wspólne kibicowanie łączy ludzi niezależnie od miejsca zamieszkania czy zawodu.

Akcja jest realizowana pod hasłem „Trzymamy Tyskie za zwycięstwo”.

 

Samuel Pereira: prezes PZPN powinien stawiać na promocję zdrowego trybu życia

W środę wieczorem Samuel Pereira, redaktor naczelny portalu TVP.info, skrytykował udział Zbigniewa Bońka w kampanii Tyskiego. - Prezes Polskiego Związku Piłki Nożnej promujący picie piwa. Serio? - zapytał, dodając zdjęcie plakatu z Bońkiem promującego Tyskie.

- Sam piwo lubię, ale prezes PZPN to chyba jednak bardziej na promocję zdrowego trybu życia powinien stawiać. Co dalej? Reklama palenia? - zapytał Pereira.

Komentujący to internauci zwrócili uwagę, że w kampanii piwa występuje też obecnie trener naszej reprezentacji piłkarskiej Adam Nawałka - jest bohaterem reklam Warki związanych z mundialem. - Reklamowanie piwa przez trenera reprezentacji oceniam identycznie. Nie o markę i sam napój się rozchodzi, tylko kontrast: sport, zdrowie - piwo. Niech przy reklamowaniu fioletowej sieci komórkowej pozostanie :) - ocenił Samuel Pereira.

Zbigniew Boniek jest jednym z bohaterów prowadzonej od kilku dni kampanii Play nawiązującej do piłkarskich mistrzostw świata. Z kolei Adam Nawałka wystąpił w reklamach tej sieci przed dwoma laty.

Podobne zastrzeżenia co do udziału osób ze środowiska piłkarskiego w reklamach piwa zgłaszano już w social media w ostatnich tygodniach. - Piwko po meczu dużo zdrowsze od słodkich napojów, zapraszam! - odpowiedział Zbigniew Boniek na jedną z takich opinii.

Przypomnijmy, że Zbigniew Boniek promował już Tyskie sześć lat temu, zanim jeszcze został prezesem PZPN-u. Wystąpił wtedy razem z innymi byłymi piłkarzami Marco van Bastenem i Luisem Figo w akcji „Piąty Stadion” związanej z Euro 2012.

Zbigniew Boniek przez kilka lat był też ambasadorem reklamowym zagranicznej firmy bukmacherskiej Expekt, współpracę kontynuował także po tym, jak został wybrany na szefa PZPN-u. Niektórzy to krytykowali, zwracają uwagę, że według obowiązujących wtedy przepisów bukmacherzy nie mogą promować swoich usług. Boniek odpowiadał, że te przepisy są niekorzystne dla polskiej branży sportowej, a w reklamach Expektu występuje jako obywatel Włoch.

Boniek: jako pokuta nie pójdę do TVP Info przez rok

Zbigniew Boniek szybko odniósł się do krytycznej opinii Samuela Pereiry. - Małe piwo lub lampka wina do kolacji to lek na długowieczność - ocenił. - Ps. Ma pan racje, w związku z tym jako pokuta nie pójdę do TVP Info przez okres jednego roku, ukłony - dodał prezes PZPN.

- Komuś nie spodobało się że reklamuję piwo? Foch! Czy to poważne Panie Prezesie? Liczę na ostudzenie emocji i chętnie przy najbliższej okazji porozmawiam o wątpliwościach jakie mają ludzie z reklamą piwa z prezesem PZPN w roli głównej. Chyba że na portal też Pan obrażony? Ukłony - skomentował to Samuel Pereira.

- Czy sommelier Pana Prezesa też mówi że Tyskie „nie można wlać nawet do bigosu”? - zapytał redaktor naczelny TVP.info. Nawiązał tym do wpisu twitterowego Bońka z lutego br. Prezes PZPN-u wyśmiał wtedy wino przysłane mu na Boże Narodzenie przez prezesa Telewizji Polskiej Jacka Kurskiego. - Sikacz za 10 zł. Ja Cię tak mile przyjmuje na meczach :D ...mój sommelier mówi „ ze tego nie można wlać nawet do bigos - stwierdził.

- TVP nie ma sommeliera, oszczędza publiczne środki, upominki daje symboliczne. Na dobre wino zapraszam Prezesa za swoje po sukcesie w Rosji :) - odpowiedział na to Kurski.

Wielu piłkarzy reklamuje niezdrowie jedzenie

W kampaniach reklamowych wielu przekąsek i napojów uważanych za mało zdrowe regularnie występują piłkarze i inni znani sportowcy. W przypadku piłkarzy najwięcej takich akcji marketingowych jest realizowanych co dwa lata, przy okazji turniejów finałowych mistrzostw świata i Europy.

Bieżące przykłady? Od marca trwa globalna kampania Pepsi pod hasłem „Love It. Live It. Football”, w której wspólnie z Leo Messim, Tonim Krossem, Dele Allim, Marcelo i Carli Lloyd występuje Kuba Błaszczykowski. Ten ostatni zawodnik od kilku lat promuje też chipsy Lay’s, obecnie prowadzona jest ich promocja związana z mundialem. Natomiast Kamil Grosicki jest ambasadorem marketingowym napoju energetycznego Turbo Grosik Energy Drink, wprowadzonego niedawno do sprzedaży w sklepach Żabka i Freshmarket.

Z kolei Robert Lewandowski przez osiem lat był jednym z ambasadorów reklamowych Coca-Coli. W lipcu ub.r. skrytykowała go za to Katarzyna Bosacka, autorka programów telewizyjnych o zdrowej żywności. Pytani przez Wirtualnemedia.pl eksperci z branży marketingowej zgodzili się, że udział Lewandowskiego w reklamach Coca-Coli jest wątpliwy moralnie, ale zauważyli, że z marką współpracuje na podobnych zasadach wielu innych sportowców.

Z końcem ub.r. wygasł kontrakt Roberta Lewandowskiego, a piłkarz podpisał umowę reklamową z produkującą napoje izotoniczne firmą Oshee Polska. Jego wizerunek znalazł się już w reklamach i na butelkach Oshee Vitamin Water.

W ostatnich miesiącach trwa kampania reklamowa piwa Heineken z udziałem Jerzego Dudka. W poprzednim spocie były bramkarz nawiązywał do charakterystycznego tańca, jaki wykonał, broniąc rzuty karne w finale Ligi Mistrzów w 2005 roku. Obecnie występuje w kampanii wspierającej promocję piwa Heineken, Żywiec i Warka w sklepach Żabka i Freshmarket.

Dołącz do dyskusji: Samuel Pereira wytyka Zbigniewowi Bońkowi, że reklamuje piwo. „Jako pokuta nie pójdę do TVP Info przez rok”

40 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Bardzo mądry pan Samuel
Oby tak dalej, proszę pana. Niech reklamodawcy zobaczą, że są niemile widziani w TVP. To tylko miliony złotych strat dla Pana pracodawcy. Jest pan niezwykle mądrym człowiekiem. Tak trzymać.
odpowiedź
User
Big Ben
Jesli tak TVP zalezy na promowaniu odpowiedniego stylu zycia, niech w takim razie nie emituje zadnych reklam piwa, napojow z cukrem, slodkich i slonych przekasek, zakladow bukmacherskich itp. Szczegolnie wokol meczow mistrzostw swiata.
odpowiedź
User
Marcin
Uwarzam, że z Telewizji i TVP.Info powinny zniknąć reklamy piwa i czipsów. Zniknięcia CocaColi też by nikt nie zauważył. Popieram, doskonały kierunek!
odpowiedź