Niemal pół miliona na internetowe radio „Nowy Świat”. W zespole: Młynarski, Zamachowski, Bąkowska, Ławnicki

Niecałe dwa tygodnie od ogłoszenia inicjatywy stwierdzenia Radia „Nowy Świat” na projekt zebrano już ponad 475 tys. złotych. Do zespołu w ostatnich dniach dołączyli: Jan Emil Młynarki, Zbigniew Zamachowski, Adriana Bąkowska oraz Tomasz Ławnicki.

Nikola Bochyńska
Nikola Bochyńska
Udostępnij artykuł:

Czwartek, 16 kwietnia wieczorem - na Facebooku grupy „Ratujmy Trójkę” - Magdalena Jethon ogłasza start kampanii crowdfundingowej na uruchomienie internetowego radia „Nowy Świat”. Ma składać się ono częściowo z osób, które odeszły lub w ostatnich latach zostały wyrzucone z Programu III Polskiego Radia. 10 dni później na koncie zbiórki jest już ponad 475 tys. złotych. To absolutny rekord pod względem tempa jakiejkolwiek akcji zbierania pieniędzy na projekt medialny.

W „Nowym Świecie” ma pojawić się m.in. Jerzy Sosnowski, Fisz, Wojciech Waglewski, Małgorzata Maliborska, Anna Krakowska, Joanna Kołaczkowska, Piotr Bukartyk czy Kuba Badach. Spoza PR III miałaby się pojawić: Eliza Michalik, Grzegorz Markowski, Katarzyna Kasia, Jose Torres czy Krzysztof Łuszczewski, a swoje wsparcie mieli zadeklarować też Wojciech Malajkat czy Krystyna Kofta.

Lista ta nadal nie jest jednak zamknięta - z naszych informacji wynika, że nadal trwa werbowanie dziennikarzy. Niewykluczone, że w nowej redakcji znajdą się również osoby, które nadal pracują w PR III.

W ostatnich dniach do grona przyszłych prowadzących dołączyli: Zbigniew Zamachowski, który poprowadzi audycję o tematyce filmowej; Adriana Bąkowska - wieloletnia korespondentka Polskiego Radia w Lizbonie; Jan Emil Młynarski, który w połowie marca zrezygnował z prowadzenia „Dancing, salon, ulica” i odszedł z PRIII; oraz Tomasz Ławnicki - przez 13 lat związany z Trójką (obecnie w NaTemat.pl, nadal będzie pracować w redakcji po dołączeniu do radia).

W ramówce mają znaleźć się audycje autorskie, muzyczne, pasma magazynowe. Radio będzie miało profil słowno-muzyczny, program będzie zawierać audycje publicystyczne, kulturalne, społeczne, polityczne. - Nowością będzie fakt, że o polityce nie będą mówili politycy, tylko eksperci. Oczywiście zawsze będą zapraszane dwie strony konfliktu, ale rozmówcy będą znać się na danym temacie - w żadnym wypadku nie pojawi się w studiu polityk - mówiła portalowi Wirtualnemedia.pl Magdalena Jethon.

Jak wynika z naszych informacji, finansowanie radia "Nowy Świat" ma opierać się tylko o crowdfunding. Reklamy mają być brane pod uwagę jedynie wtedy, kiedy wpłaty od patronów nie będą utrzymywać się na wystarczającym poziomie, pozwalającym sfinansować projekt w całości. Zakładana suma to 250 tys. złotych miesięcznie.

W rozmowie z nami Jethon podkreśla, że to nie będzie „stara” Trójka, a jedynie rozgłośnia oparta na dobrych, „trójkowych” tradycjach. - To będzie zupełnie inne radio. Nie możemy mówić, że to „nowa” Trójka, bo Trójka ciągle jest i zostało w niej bardzo dużo dobrych dziennikarzy. Uważam, że jesteśmy w stanie zrobić równie dobre, ale inne radio. Moim zdaniem będzie ono odpowiadać słuchaczom, którzy kochali dawną Trójkę - zaznacza.

„Nowy Świat” utworzyła spółka „Ratujmy Trójkę” - prezesem zarządu jest Piotr Jedliński, a członkami Anna Krakowska i Krzysztof Łuszczewski. Wspólnikami są: Jan Chojnacki, Magdalena Jethon, Anna Krakowska, Jerzy Sosnowski, Krzysztof Łuszczewski, Patrycja Macjon, Piotr Jedliński i Wojciech Mann.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kampanie świąteczne bardziej efektywne? Nowe aktualizacje YouTube Shorts

Kampanie świąteczne bardziej efektywne? Nowe aktualizacje YouTube Shorts

Edelman zatrudnia Annę Vogt na stanowisko global chief strategy officer

Edelman zatrudnia Annę Vogt na stanowisko global chief strategy officer

Igor Ruczyński przeszedł z Dentsu Polska do MyShopTV

Igor Ruczyński przeszedł z Dentsu Polska do MyShopTV

Nowy sezon serialu "Klangor" w Canal+. Jest zwiastun i zdjęcia

Nowy sezon serialu "Klangor" w Canal+. Jest zwiastun i zdjęcia

Valkea: 25 lat, 100 ekspertów, jedna z największych niezależnych agencji marketingowych w Polsce
Materiał reklamowy

Valkea: 25 lat, 100 ekspertów, jedna z największych niezależnych agencji marketingowych w Polsce

Rosja zjadła zysk polskiego giganta odzieżowego. Sinsay napędza sprzedaż

Rosja zjadła zysk polskiego giganta odzieżowego. Sinsay napędza sprzedaż