Zbiórka Sierakowskiego na drona dla Ukrainy miała 15 mln zł ekwiwalentu reklamowego

Zorganizowana przez Sławomira Sierakowskiego zbiórka pieniędzy na drona Bayraktar dla ukraińskiej armii odbiła się szerokim echem w mediach - według danych Press-Service Monitoring Mediów na temat akcji ukazało się 912 materiałów w mediach tradycyjnych oraz ponad 38 tys. wzmianek w społecznościowych, a ekwiwalent reklamowy wyniósł ponad 15 mln zł.

jsx
jsx
Udostępnij artykuł:
Zbiórka Sierakowskiego na drona dla Ukrainy miała 15 mln zł ekwiwalentu reklamowego

Pospolite ruszenie związane ze zbiórką środków na dron Bayraktar dla Ukrainy zakończyło się spektakularnym sukcesem. Jak wynika z analizy przeprowadzonej przez Press-Service Monitoring Mediów, akcja uruchomiona przez dziennikarza Sławomira Sierakowskiego przyniosła nie tylko wymierny efekt w postaci zebrania potrzebnej kwoty 22,5 mln zł, ale także osiągnęła fantastyczny wynik medialny, w tym ekwiwalent reklamowy na poziomie ponad 15 mln zł.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/slawomir-sierakowski-zbiorka-zrzutka-pl-bayraktar-ukraina-jak-pomoc-ile-zebrano,7169798685624449a ##

Od 28 czerwca do 25 lipca br. na temat zbiórki ukazało się 912 materiałów w mediach tradycyjnych (472 w Internecie, 27 w prasie, 322 w radio i 91 w telewizji), a także 38 280 wzmianek w social media, które wygenerowały 497 640 interakcji (polubień, komentarzy, czy udostępnień.

Łącznie wszystkie publikacje osiągnęły ogromne dotarcie oraz ekwiwalent reklamowy (AVE) w wysokości 15 017 614 zł.

„Tak dobry wynik medialny to efekt synergii działania mediów oraz wszystkich osób zaangażowanych w to przedsięwzięcie” – komentuje Katarzyna Popławska, kierownik marketingu i PSMM. „Tego typu akcje pokazują szczególną rolę i siłę mediów społecznościowych, które mogą być niezwykle wartościowym nośnikiem idei i realnie przyczyniają się do zmiany otaczającej rzeczywistości” – dodaje Popławska.

TVN24 w czołówce

TOP 5 najbardziej aktywnych źródeł w mediach tradycyjnych to TVN24, Wiadomości.onet.pl, TVN24.pl, Wiadomości.gazeta.pl i 300polityka.pl.

Dwa najbardziej aktywne źródła social media na Facebooku to profil autora zbiórki Sławomira Sierakowskiego i profil Marcina Prokopa, a na Twitterze profil Krytyki Politycznej (Sierakowski jest jej założycielem i redaktorem naczelnym) oraz TVN24.

Zbiórka stanowi realną pomoc dla ukraińskich sił zbrojnych, ale ma także wymiar symboliczny. Stanowi rodzaj moralnego wsparcia dla wszystkich Ukraińców, którzy od 5 miesięcy walczą z rosyjskim agresorem.

Jak twierdzą eksperci, bezzałogowe drony są przyszłością konfliktów zbrojnych. Bayraktar to maszyna latająca na średnich wysokościach, zdolna do przebywania w powietrzu nawet przez 27 godzin bez potrzeby lądowania. Dron z powodzeniem był wykorzystywany w atakach na rosyjskie kolumny zaopatrzeniowe i udzielał wsparcia w większości spektakularnych akcji armii ukraińskiej.

W polską zbiórkę na Bayraktara zaangażowały się bardzo mocno media, które niezwykle skutecznie nagłośniły tę inicjatywę, a wokół akcji utworzyła się ogromna społeczność, skupiająca zwykłych ludzi, celebrytów, osoby ze świata polityki, sztuki i biznesu.

Ponad 209 tys. wpłat

Jak podaje Zrzutka.pl, na której prowadzona była zbiórka środków, największa indywidualne wpłaty opiewały na kwotę 100 tys. zł (2 osoby). Najczęściej wpłacano po 100 zł – taką kwotę przelało ponad 75,5 tys. osób. Do 26 lipca dokonano 209 327 wpłat.

Akcja ma także swojego cichego bohatera – pana Jacka, który dorzucił 5 zł ze swojego zasiłku 717 zł dla osób niepełnosprawnych. Ten piękny gest został doceniony przez internautów. W odruchu serca zebrali dla wpłacającego w odrębnej zbiórce kwotę ponad 70 tys. zł.

„Zrzutka na Bayraktar dla Ukrainy to największa, do tej pory akcja przeprowadzona na naszym portalu i absolutnie rekordowa. Jeszcze nigdy w historii Zrzutka.pl nie mieliśmy akcji z tak ogromnym celem, tak dużej liczby darczyńców uczestniczących w jednej akcji, ani tak wysokiego natężenia wpłat w krótkim czasie” – komentuje Tomasz Chołasta, współzałożyciel Zrzutka.pl.

„Uważamy, że sukces zrzutki prowadzonej przez Sławomira Sierakowskiego leży w pracy zespołowej. To przede wszystkim on starał się wypromować zrzutkę – 22 miliony zebrane na Bayraktara to skutek setek godzin pracy organizatora i poruszenia wszystkich jego kontaktów. My z radością wspieraliśmy jego wysiłki, podawaliśmy dalej treści, w których nas oznaczał, pomagaliśmy technicznie, a także wspieraliśmy w organizowaniu licytacji – ale inicjatywa zawsze wychodziła od organizatora. Chcielibyśmy podziękować wszystkim, którzy zaangażowali się w #BayraktarChallenge – za zaufanie, za każde udostępnienie i każdą wpłaconą złotówkę. Mamy nadzieję, że na polskich portalach fundraisingowych będzie coraz więcej tak szlachetnych i ambitnych akcji” – dodaje Chołasta.

Do końca zbiórki pozostało jeszcze kilka dni. Cały czas można wpłacać środki, które w całości zostaną przeznaczone na pomoc walczącej Ukrainie.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana