SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Zdrożały reklamy w TVP, najwięcej za spoty przy „M jak miłość”

Od kilku do kilkunastu procent wzrosły w skali roku ceny większości reklam na głównych antenach Telewizji Polskiej - wynika z cennika na listopad opublikowanego przez Biuro Reklamy TVP. Najwięcej trzeba zapłacić za spoty przy serialu „M jak miłość” i niedzielnym „Ranczu”.

Siedziba Telewizji Polskiej, fot. PAP / Paweł Kula Article

W listopadzie br. reklamodawcy zapłacą nawet kilkanaście procent więcej niż rok temu za reklamy przy wybranych programach w TVP1 i TVP2 – zdrożała większość z nich.

Najwięcej trzeba zainwestować w emisję spotu przy serialu „M jak miłość” w TVP2 – 73 tys. zł ( w ub.r. 66,6 tys. zł). Nieznacznie mniej kosztuje reklama przy serialu „Ranczo” w TVP1 – nawet 70,7 tys. zł. W ub.r. w niedzielne wieczory pokazywany był serial „Dziewczyny ze Lwowa” - wówczas reklama przy nim kosztowała 46,4 tys. zł.

64,2 tys. zł trzeba wydać za emisję reklamy przy prognozie pogody w niedzielny wieczór w TVP1 (w ub.r. 59,1 tys. zł). Nieznacznie mniej kosztują spoty przy niedzielnych „Wiadomościach” -  60,6 tys. zł (wobec 63,6 tys. zł w ub.r.) i nadawanym zaraz po nim serwisie sportowym – 60,1 tys. zł (w ub.r. 63,2 tys. zł).

Zainteresowani obecnością reklamową przy programie „Rolnik szuka żony” w TVP 1 reklamodawcy zapłacą 54,6 tys. zł. 55,7 tys. zł kosztuje reklama przy serialu „Na dobre i na złe” w TVP2, 52,9 tys. zł - przy „Barwach szczęścia”  ( w ub.r. 49 tys. zł).

Zdecydowanie tańsze są spoty przy piątkowych produkcjach: „O mnie się nie martw” i „Rodzinka.pl”. Cena reklamy przy pierwszej wynosi 28,1 tys. zł (27,2 tys. zł w ub.r.), a przy drugiej -  21 tys. zł (w ub.r. 25,5 tys. zł).

W TVP2 za reklamę przy „The Voice of Poland” marketerzy zapłacą 23,2 tys. zł (niemal 1 tys. zł mniej niż rok temu), a przy „Magazynie Expressu Reporterów” -  40,8 tys. zł ( w ub.r. 39,2 tys. zł). Reklama przy programie „Bake off - Ale ciacho” kosztuje z kolei 33,4 tys. zł.

Emisja spotu przy serialu „Ojciec Mateusz” w TVP1 to wydatek rzędu 40,6 tys. zł (3,4 tys. zł więcej niż w ub.r.), a przy „Komisarzu Alexie” - 27,8 tys. zł (1,1 tys. zł więcej rok do roku).

Koszty spotów przy programie Elżbiety Jaworowicz „Sprawa dla reportera” w TVP1 wzrosły w skali roku z 29,8 tys. zł do 38,3 tys. zł.

W listopadzie TVP1 pokaże dwa mecze piłkarskie z udziałem Legii Warszawa w Lidze Mistrzów - cena reklamy przy każdej transmisji wg cennika kosztuje 50 tys. zł. Taką samą cenę ma emisja reklamy przy towarzyskim meczu piłkarskim między Polską a Słowenią (14 listopada). Biuro Reklamy TVP w późniejszym terminie przeprowadzi dodatkowo licytację pozycji w blokach reklamowych przy tych relacjach.

W ostatni weekend listopada Jedynka pokaże pierwsze zawody Pucharu Świata w skokach narciarskich, a Dwójka - Pucharu Świata w biegach narciarskich. Spoty przy tych transmisjach kosztują maksymalnie po 35 tys. zł.

Biuro Reklamy TVP rozpoczęło sprzedaż czasu antenowego wg cennika w poniedziałek i będzie ją prowadzić do czwartku. Zamówienia na pakiety KZP będą przyjmowane we wtorek.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Zdrożały reklamy w TVP, najwięcej za spoty przy „M jak miłość”

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Staszek
Jaki jest sens podwyższania cen, gdy oglądalność spada? Przy takich cena cennikowych mniej reklamodawców będzie kupować spory według cennika.
10 11
odpowiedź
User
haha
Jaki jest sens podwyższania cen, gdy oglądalność spada? Przy takich cena cennikowych mniej reklamodawców będzie kupować spory według cennika.


Oglądalność M jak Miłość nie spada
15 10
odpowiedź
User
abc
Jaki jest sens podwyższania cen, gdy oglądalność spada? Przy takich cena cennikowych mniej reklamodawców będzie kupować spory według cennika.


Przy jednych oglądalność spada, przy drugich rośnie… Rolnikowi i Barwom szczęścia się chyba mocno podniosła oglądalność, a np. Ranczo ma znacznie mniej niż w poprzedniej serii. Tak dla przykładu:)
14 8
odpowiedź
User
maria Fort
Brawo seriale TVP to one trzymają ramówkę i reklamy.
12 8
odpowiedź
User
mm
Jaki jest sens podwyższania cen, gdy oglądalność spada? Przy takich cena cennikowych mniej reklamodawców będzie kupować spory według cennika.

No przecież to jest proste. Na reklamę zrzucą się spółki Skarbu Państwa. TVP powiela tylko wzorzec węgierski.
8 8
odpowiedź