Zła wiadomość dla wydawców. AI Overviews testowane w Google Discover

Funkcja AI Overviews trafiła w zeszłym roku do wyszukiwarki Google i zmniejszyła ruch z niej do stron wydawców. Oczkiem w głowie w takiej sytuacji stał się Google Discover, odsyłający do stron z wiadomościami. Wkrótce również tam zawita też AI Overviews.

Artur Roguski
Artur Roguski
Udostępnij artykuł:
Zła wiadomość dla wydawców. AI Overviews testowane w Google Discover
Foto: Google/YouTube

Rozwiązanie AI Overviews w USA jest testowe przy materiałach obecnych w Google Discover – podaje serwis Discoversnoop.com.

Według Jakuba Sawy, eksperta SEO w FratreSEO, obecność AI w Discovery to była kwestia czasu. 

Na razie testują streszczenia filmów z YouTube (które pokazują się w feedzie Discover), co również wpłynie na ich mniejszą oglądalność i liczbę wyświetleń. Kolejny krok to streszczenia całych tekstów. Myślę, że Google może pójść w kierunku Perplexity Discover, czyli kurowanych streszczeń tematów. Przypominam, że obecnie feed Google dostarcza 80-99 procent ruchu z całego kanału Google do mediów – dodaje Sawa.

Testy nowej funkcji zostały wprowadzone bez wcześniejszej zapowiedzi ze strony Google’a. W tej chwili odbywają się wyłącznie w USA dla ograniczonej grupy odbiorców. Możliwe, że na testach się zakończy, ale wydawcy oraz właściciele serwisów, a teraz również twórcy wideo, muszą się przygotować na kolejne spadki ruchu na stronę oraz wyświetleń. 

To nie jedyna zmiana dot. Discovera. Funkcja te od niedawna zaczęła pojawiać się w wersji desktopowej wyszukiwarki Google. Na komputerach stacjonarnych widoczna jest już np. w Nowej Zelandii.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały