Nowa zakładka „Przyjaciele” jest wprowadzana w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie i pokaże wpisy, filmy, posty oraz przypomni o urodzinach osób z grona znajomych. To odpowiedź Mety na oczekiwania użytkowników, którzy chcą „powrotu do korzeni” platformy służącej początkowo do kontaktów z przyjaciółmi. Wartością dla użytkownika może być również ucieczka od treści losowych lub zwyczajnie nieinteresujących.
„Przez lata Facebook ewoluował, by spełniać zmieniające się potrzeby użytkowników i tworzył najlepsze w swojej kategorii doświadczenia w grupach, wideo, rynku i innych, ale magia przyjaźni zniknęła” - czytamy na blogu firmy.

W zeszłym roku Facebook ogłosił dodanie nowych zakładek „Lokalne” i „Eksploruj” z jeszcze większą ilością rekomendowanych treści.
Przychody Meta Platforms w czwartym kwartale 2024 roku wyniosły 48,38 mld dolarów, o 21 proc. więcej niż rok wcześniej. W całym ub.r. zwiększyły się w podobnym tempie – o 22 proc. do 164,5 mld. Na Facebooku, Instagramie, Messengerze i WhatsAppie, we wspomnianym okresie codziennie aktywnych było średnio 3,35 mld internautów, o 0,16 mln więcej niż przed rokiem.











