SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Zmiany na Facebooku - zmarnowana okazja?

Kilka dni temu Facebook zapowiedział kilka zmian, które według ekspertów firmy Sophos są kolejną zmarnowaną przez portal okazją.

Zmiany na Facebooku - zmarnowana okazja?

Wśród wprowadzanych przez serwis zmian najważniejszą była ta dotycząca systemu grup. Według Marka Zuckerburga, Facebook po raz pierwszy ułatwi wymianę informacji z mniejszymi, bliższymi grupami naszych znajomych. Inna nowość to panel zarządzania aplikacjami, który będzie pokazywał, jakie aplikacje mają dostęp do danych użytkownika. Więcej pisaliśmy na ten temat tutaj.

Tymczasem zdaniem ekspertów w Sophos, zmiany - mimo że idą w kierunku zwiększenia poziomu ochrony informacji osobistych online - zamiast bezpieczeństwa mogą tylko wprowadzić dodatkową złożoność. Według Paula Ducklina, kierownika ds. technologii w Sophos, najnowsze zmiany w serwisie to kolejna zmarnowana okazja. "Dodanie związanych z bezpieczeństwem paneli i przycisków to jakiś początek, ale Facebook powinien dokonać prawdziwych zmian u podstaw, aby zapewnić bezpieczeństwo" - powiedział.

Jego zdaniem, w Facebooku należy wprowadzić model opt-in, w którym użytkownik może zalogować się równie łatwo jak dziś, ale nie może wiele zrobić dopóki nie uaktywni poszczególnych funkcji. W ankiecie przeprowadzonej przez Sophos w tym roku, ponad 93 proc. respondentów wybrało model opt-in zamiast opt-out i dzielenie się swoimi informacjami z innymi.

"Nie ma wątpliwości, że akcjonariusze Facebooka, którzy z niecierpliwością czekają na wprowadzenie po raz pierwszy akcji spółki do obrotu giełdowego, chcą zmaksymalizować ilość użytkowników oraz otwartość i dostępność zamieszczanych na portalu informacji. Ale z punktu widzenia długoterminowych zysków, lepszym wyjściem byłoby przyjęcie polityki opt-in już teraz, zanim instytucje legislacyjne zmuszą Facebooka do zmiany" - stwierdził Ducklin.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Zmiany na Facebooku - zmarnowana okazja?

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl