SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Szykują się zmiany w Trójce. "Trwają prace nad koncepcją"

Dyrektor Trójki Polskiego Radia pracuje nad nową koncepcją stacji - wynika z informacji portalu Wirtualnemedia.pl. Mają one objąć program, ale niewykluczone, że również strukturę rozgłośni. W tym tygodniu zarząd odwołał z funkcji wiceszefa stacji Mariusza Cieślika.

fot. polskie radio Article

Na początku listopada 2019 roku Tomasz Kowalczewski - poprzednio wiceszef Trójki został najpierw pełniącym obowiązki za Wiktora Świetlika (pod koniec października 2019 roku dotychczasowy dyrektor Trójki podał, że złożył rezygnację z funkcji szefa Programu III Polskiego Radia). Uzasadnił ją sprawami prywatnymi i nowymi planami zawodowymi. Szefem stacji był od końca maja 2017 roku. Trzy tygodnie później Kowalczewski został na stałe szefem Programu Trzeciego.

Krótko po tym w rozmowie z nami stwierdził, że potrzebuje czasu, aby zastanowić się nad nową koncepcją stacji, ale ocenił, że nie będzie wykluczać zmian programowych oraz strukturalnych. Zaznaczył, że „najpierw będzie o tym informować pracowników, a dopiero później media” i poprosił o kontakt z rzecznikiem.

Ewelina Steczkowska, rzeczniczka prasowa spółki poinformowała nas, że „dyrektor wraz z zespołem pracuje nad koncepcją” Trójki.

Jeden z pracowników mówi nam, że rozmowy w sprawie ewentualnych zmian są prowadzone. - Rozmawia się o tym co zmienić, poprawić. Dotyczy to całości programu. Jak widzę, dyrekcja rozmawia z dziennikarzami, autorami audycji, w ten sposób zapewne wypracowuje nową strategię. Jak ona będzie docelowo wyglądać – jeszcze nie przedstawiono żadnych konkretów. Zapowiada się, że ma się zmienić struktura w redakcjach, ale na ile i jak – na to musi zgodzić się zarząd. W tej chwili nie ma mówi się jednak o konkretnych zmianach ramówkowych czy kadrowych. Pojawiały się sugestie, że pierwsze zmiany nastąpią już w styczniu. Docelowo zmiany strukturalne i kadrowe będą przeprowadzane pewnie na wiosnę - mówi się o poukładaniu struktury redakcyjnej w Trójce - zdradza w rozmowie z nami jeden z pracowników, który chce pozostać anonimowy.

Odwołanie Mariusza Cieślika

Pierwszą decyzją świadczącą o zbliżających się zmianach jest odwołanie w środę, 8 stycznia 2020 roku Mariusza Cieślika ze stanowiska wicedyrektora stacji.

Został powołany przez zarząd Polskiego Radia na zastępcę dyrektora radiowej Trójki w lutym 2018 roku. Zastąpił wtedy Wojciecha Surmacza, który został prezesem Polskiej Agencji Prasowej (funkcję pełni do dzisiaj). Cieślik ma zostać w spółce jako jej pracownik, co potwierdził w rozmowie z nami. Dodał, że wraca do poprzednich obowiązków komentatora.

Od maja 2015 do grudnia 2017 roku był związany z tygodnikiem „Wprost”. Kierował działem Cywilizacja (za czasów wicenaczelnego Mariusza Staniszewskiego, byłego wiceprezesa Polskiego Radia), a prowadził też satyryczną rubrykę wraz z Robertem Górskim. W swojej karierze prowadził m.in. w Polsat News magazyn o literaturze „Spis treści”, w TVN24 - „Xięgarnia”. Był też m.in. publicystą i szefem działu Styl życia w „Newsweeku”, a z ramienia tego tygodnika prowadził w Polsat News magazyn „Narożnik Newsweeka”.

Drożeją reklamy w Trójce

Od poniedziałku 6 stycznia reklamodawcy będą więcej płacić za reklamy w Programie III Polskiego Radia. Ceny wzrosną o 7,1 proc. Najdroższe reklamy emitowane są od środy do piątku w godz. 7-10 i kosztują 16,7 tys. zł. W poniedziałki i wtorki w tych pasmach cena spotu wynosi 13,4 tys. zł.

Jeszcze kilka tygodni temu Agencja Reklamy Polskiego Radia informowała, że nie planuje zmian cenników. Teraz tłumaczy je koniecznością dostosowania popytu na reklamy do dostępności czasu reklamowego. Najdroższy spot w pakiecie Trójka Premium (składają się na niego Trójka, Polskie Radio 24 i Czwórka Polskie Radio) kosztuje 17,5 tys. zł (środa- piątek, g. 7-10). Z kolei w pakiecie Trójwymiar (Jedynka, Trójka, Polskie Radio 24 i Czwórka Polskie Radio) – 28 tys. zł.

W okresie od września do listopada 2019 roku udział w rynku radiowej Trójki spadł o 0,8 pkt. proc. - do 4,9 proc.

Zmiany w Polskim Radiu

To nie jedyne zmiany w Polskim Radiu w tym tygodniu. Pełniącym obowiązki dyrektora - redaktora naczelnego Programu I Polskiego Radia został Marcin Kusy. Zastąpił na tym stanowisku Agnieszkę Kamińską, która pod koniec grudnia została wiceprezesem spółki.

Odwołano także skład dyrekcji Agencji Promocji Polskiego Radia: jej szefową Jolantę Fudalę (była nią od kwietnia 2017 roku) oraz wicedyrektor Mirosławę Mieszkowską. Nową dyrektorką została Joanna Gepfert, która ma własną agencję public relations. Pracowała w gabinecie politycznym ministra spraw zagranicznych Jacka Czaputowicza, w przeszłości także w gabinetach premier Hanny Suchockiej i Jerzego Buzka. Pełniącą obowiązki zastępcy dyrektora promocji została Justyna Karbowska, kierownik sekcji planowania promocji.

Według komunikatu Polskiego Radia zarząd odwołał Fudalę i Mieszkowską, by "powierzyć im inne zadania istotne dla funkcjonowania spółki" .

Polskie Radio w 2018 r. osiągnęło wzrost wpływów sprzedażowych o 12,96 proc. do 336,53 mln zł oraz 15,3 mln zł zysku netto (wobec 2,79 mln zł rok wcześniej). 69 proc. przychodów spółki pochodziło z abonamentu i związanej z nim rekompensaty, na koniec roku nadawca zatrudniał 1 285 pracowników etatowych, o 30 więcej niż przed rokiem.

W Polskim Radiu dyrektor - redaktor naczelny zarabiał przeciętnie 16 148 zł miesięcznie, kierownik redakcji - 12 036 zł, rzecznik prasowy - 12 132 zł, redaktor wydawca - 10 545 zł, a spiker-lektor - 3 978 zł (wszystkie kwoty brutto). Członkowie zarządu mieli podpisane kontrakty menedżerskie, a odwołanemu w sierpniu ub.r. prezesowi Jackowi Sobali wypłacono odszkodowanie za konkurencyjność.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Szykują się zmiany w Trójce. "Trwają prace nad koncepcją"

67 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Little Big Horn
jedyna słuszna koncepcja to odpolitycznienie radia. Od kiedy Świetlik przerobił to na propagandową pisowską tubę nastąpiły drastyczne spadki, potrzebny jest ktoś,kto rozumie słuchacza trójki.
odpowiedź
User
Kamil
Pewnie jedyną zmianą będzie codzienna transmisja mszy świętej i nieśmiałe wprowadzanie jingli śpiewanych przez Zenka M.
odpowiedź
User
Polo
Jak zaczna puszczac disco polo to od razu im skoczy 😁 przesuneli i skrocili reportaz zeby zrobic miejsce pseudo satyrze. O czym my mowimy. Strach co jeszcze wymysla reformatorzy...
odpowiedź
User
099max
Przy okazji zmiany dyrektorów PR III usunął co mniej pokornych prowadzących, jak tak dalej pójdzie to nikt i nic nie zostanie z tego programu! :-(
84 15
odpowiedź
User
rozbawiony socjalistami z piSSu
Słuszną linię ma nasza partia:D
57 14
odpowiedź