Producent „Familiady” ze spadkiem zysku o 41 proc., buduje studio dla kanału e-sportowego

Firma Astro, zajmująca się przede wszystkim produkcją teleturnieju „Familiada” dla TVP2, w ub.r. zanotowała 3,17 mln zł wpływów i 241,5 tys. zł zysku netto. Spółka zaczęła przygotowywać małe studio telewizyjne na potrzeby nowego kanału E-Sport.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Producent „Familiady” ze spadkiem zysku o 41 proc., buduje studio dla kanału e-sportowego
„Familiada”; fot. TVP

Przychody Astro ze sprzedaży zmalały nieznacznie - z 3,19 mln zł w 2015 roku do 3,17 mln zł w ub.r., natomiast zysk netto zmniejszył się o 40,9 proc. - z 408,5 tys. zł do 241,5 tys. zł.

Wydatki firmy na produkcję wzrosły minimalnie (z 1,17 mln zł do 1,18 mln zł), natomiast wyraźnie zmalały pozostałe wpływy operacyjne (z 230,7 tys. zł do 99,7 tys. zł). Jednocześnie spadły też koszty finansowe (z 377 tys. zł do 274,5 tys. zł).

Astro poinformował, że w czwartym kwartale ub.r. podpisał kolejną umowę z Telewizją Polską na realizację „Familiady”, przy czym kontrakt dotyczy mniejszej niż wcześniej liczby odcinków (30) i zakłada niższe wynagrodzenie dla producenta. Mimo to spółka nie dostrzega żadnych istotnych zagrożeń dla dalszej współpracy w tym zakresie z TVP.

- Ponadto w dalszym ciągu nie zostały wznowione rozmowy w zakresie uruchomienia nowych programów dla Telewizji Polskiej, których produkcję spółka Astro przygotowała w minionych kwartałach. Brak nowych nakładów związanych z kontynuacją ich produkcji skutkował istotnym obniżeniem poniesionych przez Spółkę kosztów i w rezultacie przyczynił się do wypracowania dodatniego wyniku finansowego - zaznacza firma.

W listopadzie ub.r. Astro ogłosiło, że wspólnie z firmą Gamerock uruchomi kanał telewizyjny dotyczący e-sportu. Z początkiem grudnia wystartował testowy sygnał tej stacji. Ponadto Astro zaczęło pracę nad budową małego studia telewizyjnego oraz nawiązało współpracę z firmami odpowiadającą za aspekty techniczne emisji stacji.

- Głównym punktem ramówki E-Sport będą rozgrywki e-sportowe oraz relacje z najbardziej prestiżowych turniejów na świecie. Pozostały czas antenowy mają wypełniać programy rozrywkowe, dokumentalne czy talk-show - opisuje Astro.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa