ATM Grupa na mocnym plusie - 89,8 mln zł wpływów i 6,9 mln zł zysku

W pierwszych trzech kwartałach br. ATM Grupa zwiększyła przychody i odnotowała zysk netto, podczas gdy rok wcześniej była na minusie. Wzrosły wpływy z nadawania kanału ATM Rozrywka, wynajmu studia i realizacji efektów specjalnych.

pp
pp
Udostępnij artykuł:
ATM Grupa na mocnym plusie - 89,8 mln zł wpływów i 6,9 mln zł zysku
Shutterstock.com

W III kwartale br. przychody ATM Grupy ze sprzedaży wyniosły 39,8 mln zł, o 20,8 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r.  Zysk netto uplasował się na poziomie 6,8 mln zł, gdy rok wcześniej spółka miała 1,2 mln zł straty netto. Z kolei po trzech kwartałach 2013 roku spółka miała już 89,8 mln zł przychodów i były one o 9,6 proc. wyższe niż w analogicznym okresie ub.r. Grupa odnotowała także 6,9 mln zł zysku netto wobec 960 tys. zł straty rok wcześniej.

- Mimo kryzysu, grupie kapitałowej ATM udało się utrzymać dodatnią dynamikę przychodów, głównie dzięki wzrostowi przychodów z działalności nadawczej oraz z zarządzania aktywami własnymi - podała firma w komunikacie. W strukturze przychodów  te pochodzące z działalności nadawczej (ATM Grupa jest właścicielem nadającej naziemnie stacji ATM Rozrywka) stanowią już 13,2 proc. - w analogicznym okresie ub.r. było to zaledwie 3,9 proc. Kanał ten w październiku br. miał 0,87 proc. udziału w rynku, podczas gdy rok wcześniej jego udział wynosił 0,40 proc. (dane Nielsen Audience Measurement - więcej na ten temat).

Wzmocnienie działań sprzedażowych w segmencie zarządzania aktywami trwałymi doprowadziło również do poprawy wyników spółek ATM System, ATM Studio i ATM FX. Ta ostatnia zdobyła kontrakt na realizację efektów specjalnych do rosyjskiej superprodukcji „Trzej muszkieterowie” i serialu pod tym samym tytułem. Z kolei ATM System realizuje największy w swojej historii kontrakt ze spółką Live Park na obsługę meczów T-Mobile Ekstraklasy. Natomiast w centrum produkcji filmowo-telewizyjnej ATM Studio realizowane są  m.in. programy „The Voice of Poland” i „Dzięki Bogu już weekend” dla TVP2 oraz „Top Chef” dla Telewizji Polsat. Jest ono także sceną dla stołecznych teatrów (Nowego Teatru, TR Warszawa i Projekt Teatr Warszawa), powstają tam także produkcje reklamowe i organizowane są liczne komercyjne eventy.

ATM Grupa w III kwartale br. podpisała umowę na realizację serialu sensacyjnego o bieszczadzkich pogranicznikach pod tytułem „Wataha” dla HBO oraz modowego talent-show “Projektanci na start” dla FOX Life. Andrzej Muszyński, prezes ATM Grupy, podkreśla, że zwiększanie produkcji dla kanałów tematycznych i premium to jeden z ważniejszych kierunków rozwoju producenta. - Zarówno „Wataha” jaki i „Projektanci na start” to powrót ATM-u do tradycji realizowania oryginalnych formatów - mówi Muszyński.

Spółki wchodzące w skład ATM Grupy cały czas realizują też kolejne sezony seriali “Ojciec Mateusz” i „Ranczo” dla TVP oraz “Pierwsza miłość” i „Świat według Kiepskich” dla Polsatu. Ponadto telewizja publiczna zakupiła od producenta trzeci sezon serialu „Galeria”, który planuje pokazać w 2014 roku (więcej na ten temat).

pp
Autor artykułu:
pp
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"