Kryzys związany z pandemią koronawirusa uderzył w media na całym świecie, nie ominął także rynku australijskiego. Na początku maja br. wydawnictwo Bauer Media Group zapowiedziało, że zawiesza wydania papierowe niektórych czasopism i zwalnia 140 pracowników w Australii.
Z kolei na początku czerwca kontrolowany przez Ruperta Murdocha koncern medialny News Corp zapowiedział koniec drukowanych wersji 112 jego dzienników wydawanych w Australii. 76 tytułów będzie się ukazywać wyłącznie w wersji internetowej, zaś 36 gazet zostanie całkowicie zlikwidowanych.
ABC tnie zatrudnienie
Teraz kryzys dotknął także Australian Broadcasting Corporation (ABC), australijskiego publicznego nadawcę telewizyjnego i radiowego, a także operatora dostępnych ogólnie w Australii serwisów internetowych.

ABC poinformowała że jest zmuszona do redukcji u siebie 250 etatów, które obejmą zarówno dziennikarzy, jak też pracowników technicznych. Np. w dziale newsowym pracę straci ok. 70 osób, z kolei w serwisie internetowym ABC Life pozostanie jedynie połowa zespołu.
David Anderson, dyrektor zarządzający ABC w komunikacie wyraził żal z powodu redukcji zatrudnienia. Jednocześnie zdradził że jej przyczyną są cięcia środków, które australijski rząd przeznaczy na utrzymanie nadawcy.
Według zapowiedzi dotacje zaplanowane na 2021 r. będą niższe o 10 proc. od tych, które zostały przyznane w 2013 r. W tych warunkach ABC jest zmuszona zaoszczędzić ok. 58 mln dol. m.in. na cięciach kadrowych. W odpowiedzi na to Paul Fletcher, minister komunikacji w australijskim rządzie stwierdził, że zwolnienia są wyłączną decyzją ABC sugerując, że nie mają one związku z niższym budżetem.












