„Auto-Moto” nowym liderem sprzedaży miesięczników motoryzacyjnych

W sierpniu 2014 roku w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwsze miejsce zajął „Motor”. Natomiast wśród miesięczników na pozycję lidera awansował magazyn „Auto-Moto”.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
„Auto-Moto” nowym liderem sprzedaży miesięczników motoryzacyjnych

Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w sierpniu br. pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca 2013 roku zwiększyła się o 3,01 proc. i wyniosła 115 224 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 1,74 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 78 181 egz.Wśród miesięczników pierwsze miejsce należało do magazynu „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer), który rok wcześniej był trzeci. Jego wynik sprzedażowy w sierpniu br. wyniósł 44 477 egz., po wzroście o 0,63 proc. - jedynym w zestawieniu.Drugą lokatę w analizowanym okresie zajął „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą na poziomie 43 171 egz., po spadku o 4,80 proc.Ostatnia pozycja podium przypadła magazynowi „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska), który w sierpniu ub.r. był liderem. Tytuł ten zanotował spadek, wynoszący 12,28 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 40 261 egz.

Natomiast największy spadek w segmencie miesięczników - o 27,51 proc. do 6 655 egz. - odnotował magazyn „Classic Auto” (Stratos Concept). W zestawieniu uplasował się on na miejscu siódmym - ostatnim.

W sierpniu 2014 roku w porównaniu do lipca 2014 roku sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zwiększyła się o 11,93 proc., a wynik „Auto Świata” - o 5,11 proc.Natomiast wśród miesięczników największym wzrostem (o 9,86 proc.) pochwalić się mógł „Auto Świat Poradnik”, a najwięcej stracił tutaj „Automobilista” (Automobilista) - było to 16,98 proc.

 

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu