Przychody serwisów streamingowych z reklamami potroją się do 2029 roku

Tylko Netflix, Disney+, HBO Max (Max) i Paramount+ do 2029 roku w krajach, gdzie oferują tańsze pakiety z reklamami, wygenerują przychody w wysokości 20 mld dol. Z prognozy Digital TV Research wynika, że przychody osiągane na tych rynkach przez serwisy streamingowe działające w modelu hybrydowym (AVoD i SVoD) potroją się w ciągu 6 lat.

ag
ag
Udostępnij artykuł:
Przychody serwisów streamingowych z reklamami potroją się do 2029 roku
Aplikacje na telewizorze z Android TV

W 2023 roku przychody czterech graczy z usług z reklamami (AVoD) i w modelu subskrypcyjnym (SVoD) wyniosą 6 mld dol. W 2029 roku będzie to ponad trzy razy więcej.

Przychody Netfliksa z planów bez reklam wyniosą 3,3 mld dol., natomiast z pakietów z reklamami 3,1 mld dol.

W przypadku Disney+ będzie to odpowiednio 3,3 mld. i 3,3 mld. HBO Max, który ma docelowo na całym świecie działać pod marką Max zarobi 1,6 mld dol. na paczkach z reklamami i 1,5 mld na pakietach bez reklam. Większość przychodów Paramount+ (2,2 mld) ma być związanych z modelem AVoD. Na SVOD przypadnie 1,7 mld dol.

grafika

Wzrosty mniejsze niż oczekiwano

Digital TV Research spodziewa się stopniowego wprowadzania planów z reklamami na kolejnych rynkach.

- Oczekuje się, że te cztery platformy wprowadzą hybrydowe plany AVOD-SVOD na największe rynki reklamowe na świecie w najbliższej przyszłości. Prognozy te są znacznie niższe niż nasze poprzednie, ponieważ platformy opóźniły lub ograniczyły swoje plany ekspansji. Ograniczyliśmy liczbę krajów, w których pojawiają się pakiety z reklamami. Spodziewamy się, że do 2029 roku takie plany Netfliksa i Disney+ będą dostępne w 46 krajach, HBO Max (Max) w 35 krajach, a Paramount+/SkyShowtime w 37 krajach - stwierdził Simon Murray, główny analityk w Digital TV Research.

W Polsce, Holandii, krajach nordyckich i w Europie Środkowo-Wschodniej nie można korzystać z Paramount+, tylko SkyShowtime. W ofercie platformy należącej do Comcast i Paramount Global są treści znane z Paramount+ i Peacock.

Pakiet z reklamami Netfliksa pojawił się w listopadzie 2022 roku w 12 krajach, m.in. w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Włoszech, Australii, Japonii, Korei i Brazylii. Wciąż nie wiadomo kiedy z opcji będzie można skorzystać w Polsce. W grudniu ub.r. Disney+ zaoferował plan z reklamami w Stanach Zjednoczonych. Od 1 listopada oferta będzie dostępna także w Danii, Francji, Włoszech, Norwegii, Hiszpanii, Szwecji, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii. Także w przypadku tego serwisu, skorzystanie z opcji z reklamami nad Wisłą, nie będzie na razie możliwe. 
 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów