Koncern Axel Springer kupuje Politico

Grupa wydawnicza Axel Springer podpisała umowę przejęcia Politico, w tym pozostałych 50 proc. udziałów spółki joint venture Politico Europe, wydającej serwisy Politico i Protocol. Wysokość transakcji według nieoficjalnych informacji przekracza miliard dolarów.

jsx
jsx
Udostępnij artykuł:
Koncern Axel Springer kupuje Politico

Axel Springer kupi udziały od założyciela i wydawcy Politico Roberta L. Allbrittona. Od 2014 roku Axel Springer i Politico w USA są partnerami joint venture.

Allbritton będzie w dalszym ciągu wydawcą serwisów Politico i Protocol. Nie zmienią się także redaktorzy i osoby zarządzające w USA i Europie.

Finalizacja transakcji ma nastąpić w czwartym kwartale br. Jej wysokość to według źródeł CNN ponad 1 mld dol.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/jamil-anderlini-redaktor-naczelny-politico-europe,7170156280879233a ##

„Wybitny zespół POLITICO wyznaczył nowe standardy cyfrowego dziennikarstwa politycznego. Prawdziwa Gwiazda Północy. Pomóc kształtować przyszłość tej wybitnej firmy medialnej to będzie zaszczyt i szczególna odpowiedzialność. Obiektywne dziennikarstwo wysokiej jakości jest ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej, a my wierzymy razem w konieczność redakcyjnej niezależności i bezstronnego dziennikarstwa. To kluczowe dla naszego przyszłego sukcesu i przyspieszonego wzrostu” - powiedział cytowany w komunikacie Mathias Doepfner, CEO Axel Springer.

Axel Springer „odzwierciedla wartości” Politico

„Moja 15-letnia przygoda z POLITICO była podróżą życia. Osiągam ten kamień milowy z poczuciem satysfakcji, które, mam nadzieję, podziela każdy POLITICO. Razem zbudowaliśmy coś, co jest bez wątpienia najbardziej imponującym i najtrwalszym z wielu eksperymentów w dziedzinie nowych publikacji w ciągu ostatniego pokolenia. Szczególnie w ostatnich latach położyliśmy nacisk na działanie, a nie przechwałki, i to, do czego aspirowało wielu konkurentów - dochodową platformę, która wspiera prawdziwą dziennikarską doskonałość - udało nam się osiągnąć” - zaznaczył Robert L. Allbritton.

„Przede wszystkim jednak zawsze wiedziałem, że własność to odpowiedzialność. W miarę rozwoju POLITICO w ostatnich latach, któremu towarzyszyło udane uruchomienie Protocol, stawało się coraz bardziej jasne, że odpowiedzialność za rozwój firmy w skali globalnej, za lepszą obsługę odbiorców i stworzenie większych możliwości dla naszych pracowników, może być lepiej realizowana przez większą firmę o znaczącym globalnym zasięgu i ambicjach, niż przeze mnie jako właściciela firmy rodzinnej” - dodał założyciel Politco.

„Jak już często powtarzałem, z radością powitałbym nowego inwestora, który odzwierciedlałby moje wartości i wyróżniające POLITICO wartości firmy. Axel Springer oraz Mathias Döpfner i jego zespół spełniają te wymogi lepiej niż jakakolwiek inna firma w dzisiejszych mediach. Nie mogę się doczekać współpracy z nimi jako wydawca POLITICO i Protocol, gdy osiągniemy jeszcze większe szczyty” - zakończył Allbritton.

Politico od 2017 roku z polską edycją

Serwis Politico wystartował w Stanach Zjednoczonych w 2007 roku. Portal zajmuje się głównie szeroko pojętą polityką amerykańską i międzynarodową publikując np. wywiady oraz pogłębione materiały publicystyczne z tej dziedziny.

W 2015 roku ruszyła europejska wersja Politico, natomiast w maju 2017 roku Onet-RAS Polska uruchomił polską edycję. Kieruje nią Michał Broniatowski, były redaktor naczelny „Forbes Polska”.

W 2020 roku ruszył Protocol, serwis koncentrujący się na nowych technologiach.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"