Politico Europe z 18,2 mln euro przychodów w 2019 roku

Serwis Politico Europe w 2019 r. zanotował wzrost przychodów do kwoty przekraczającej 18,2 mln euro. Większość wpływów pochodzi od płatnych subskrybentów platformy, w 2020 r. przychody mają wzrosnąć o 9 do 11 procent. - Politico w Polsce publikuje około 10 artykułów tygodniowo. Każdy z nich ma po kilkadziesiąt tysięcy wizyt, często grubo powyżej 100 tysięcy. Liczba PVs regularnie rośnie, zwłaszcza w momentach dużych międzynarodowych wydarzeń - komentuje Michał Broniatowski, koordynator Politico w Polsce.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Należący do wydawcy z USA serwis Politico Europe funkcjonuje od 6 lat, w Polsce jest  dostępny w lokalnej wersji w ramach współpracy z wydawnictwem RASP oraz platformą Onet.pl. Od kwietnia 2019 r. redaktorem naczelnym Politico jest Matthew Kaminsky, dziennikarz o polskich korzeniach, który kilka lat temu w rozmowie z Wirtualnemedia.pl zapowiadał, że Politico Europe będzie przede wszystkim patrzył na ręce europejskim i unijnym politykom i urzędnikom.

Firmy źródłem przychodów

Według informacji podanych przez serwis Digiday serwis Politico Europe w 2019 r. uzyskał przychody w wysokości 18,2 mln euro. Roczne wpływy okazały się niższe o 1 proc. rok do roku, zaś z górą 60 proc. przychodów pochodziło z płatnych subskrypcji.

Jak informuje Digiday ponad 20 proc. wzrost zanotowała oferta Politico Pro Intelligence, obecnie korzysta z niej z górą tysiąc firm, w tej grupie ponad 40 proc. podmiotów odwiedza platformę każdego dnia. Średnia wartość rocznego abonamentu z rynku korporacyjnego wynosi ok. 7 tys. euro.

10 artykułów tygodniowo w Polsce

W rozmowie z Wirtualnemedia.pl Michał Broniatowski, koordynator Politico w Polsce zdradza niektóre dane dotyczące funkcjonowania lokalnej wersji serwisu w naszym kraju. - Politico w Polsce publikuje ok. 10 artykułów tygodniowo – informuje Michał Broniatowski. - Wszystkie pochodzą ze strony głównej politico.eu i wszystkie publikowane są na stronie głównej onet.pl. Każdy z nich ma po kilkadziesiąt tysięcy wizyt, często grubo powyżej 100 tys. Liczba PVs regularnie rośnie, zwłaszcza w momentach dużych międzynarodowych wydarzeń. Żadnych nowych ofert w tej chwili nie planujemy - co najwyżej więcej roboty, w związku z amerykańskimi wyborami, brexitem i debatami nad unijnym budżetem, którym coraz mocniej będzie towarzyszyć debata o przestrzeganiu rządów prawa - zapowiada Broniatowski.

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online