W umowie sprzedaży Cox Enterprises zobowiązał się do inwestowania w tworzenie lokalnych treści informacyjnych w USA, czym między innymi obecnie zajmuje się redakcja Axios. Nowy właściciel jest firmą rodzinną, silnie zakorzenioną w lokalnej prasie, od czego rozpoczęła działalność.
- Dużą częścią inwestycji [w Axios - przyp.] jest rozszerzenie liczby obsługiwanych przez nas rynków lokalnych. Lokalne dziennikarstwo jest tak ważne dla żywotności każdej społeczności, a nikt bardziej niż Axios nie jest bardziej skoncentrowany na jej budowaniu na poziomie krajowym - powiedział prezes i dyrektor generalny Cox Alex Taylor.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/new-york-times-ilue-ma-platnych-odbiorcow-wordle-jak-grac-lamiglowka ##
Axios Local działa obecnie w 24 miastach i planuje rozszerzyć swój zasięg do 30 amerykańskich miast do końca 2022 roku. Docelowo chce być obecny w setkach miast.

Axios przekształci swoją odnogę contentową, Axios HQ, w osobną, samodzielną firmę kierowaną przez prezesa Axios Roya Schwartza.
25 milionów dolarów ma zostać z kolei przeznaczone na rozwój płatnych produktów informacyjnych Axios. Firma ma w tym roku wypracować 100 milionów dolarów przychodów.
W 2019 r. Axios pozyskał od inwestorów 27 mln dol. finansowania, a firma była wyceniana przez analityków na 210 mln dol.
Axios działa od 2017 roku
Axios został założony w 2016 roku i uruchomiony rok później przez byłych dziennikarzy "Politico" Jima VandeHei, Mike'a Allena i Roya Schwartza. Misją marki jest proste tłumaczenie skomplikowanych zjawisk z polityki, biznesu i technologii, w obliczu szybko zmieniającego się, pełnego dezinformacji i krzykliwych nagłówków medialnego otoczenia. Axios tworzy także newslettery, podcasty, kursy

W współpracy z serwisem powstał program telewizyjny o tej samej nazwie, emitowany przez HBO.











