Nadawca podczas konferencji prasowej przedstawił dane, z których wynika, że udziały w rynku większości stacji z jego portfolio (AXN, AXN White i AXN Black) rosną. Okres od stycznia do połowy października miał być dla kanałów Antenna Entertainment najlepszym od 2020 roku.
Wzrosty pokazują też dane z Nielsena za sierpień. W grupie 4+ udział w rynku AXN wyniósł 0,25 proc. (0,21 proc. rok wcześniej). W przypadku AXN Black było to 0,15 proc. (0,14 proc. w sierpniu 2024 roku), natomiast AXN White miał 0,06 proc. udziału w rynku (0,05 proc. w tym samym miesiącu 2024 roku). Najsłabiej poradził sobie AXN Spin (0,02 proc. w tym roku i 0,03 proc. w poprzednim).

W grupie 16-59 najlepiej poradził sobie w sierpniu AXN - 0,29 proc. (rok temu 0,27 proc.). Dalej znalazły się AXN Black - 0,18 proc. (0,19 proc.), AXN White - 0,06 proc. (0,04 proc.) i AXN Spin - 0,01 proc. (0,02 proc.).
"Nie byłoby nas na polskim rynku, gdyby kanały nie były rentowne"
Firma zaprosiła media na konferencję, która miała dotyczyć m.in. "ekscytujących zmian w portfolio AXN w Polsce". Niektórzy odebrali to jako zapowiedź zmiany nazw stacji Antenna Entertainment. Nic takiego nie jest planowane.
– Krótka odpowiedź na temat rebrandingu brzmi nie. Podobają nam się nazwy tych kanałów, które kupiliśmy jako Antenna Entertainment od Sony Pictures Entertainment. Były to stacje pokazujące seriale i filmy akcji z bardzo mocną pozycją na rynku. Nie zamierzamy zmieniać czegoś, co działa dobrze. Jesteśmy prywatną firmą i nie możemy zdradzać szczegółowych danych finansowych, ale oczywiście nie byłoby nas na polskim rynku, gdyby kanały nie były rentowne – zapewnia Wirtualnemedia.pl Éva Kis-Bocz.

Z końcem roku nadawanie w Polsce kończą kanały: TeenNick, Polsat Comedy Central Extra, MTV 80s, MTV 90s, MTV 00s, MTV Hits, MTV Live HD, Club MTV, NickMusic, CBS Reality i Film Cafe. Wszystkie są związane z Paramount Skydance. Niektóre firmy próbują wykorzystać decyzję rywala, uruchamiając własne stacje.
Czy Antenna Entertainment postąpi podobnie? – Jako jedna z grup działających w branży medialnej jesteśmy zasmuceni, kiedy ktoś jest zmuszony do wyjścia z rynku. Jesteśmy na etapie badania tego, co może to dla nas szczegółowo oznaczać i wykonaliśmy już pewne ruchy, bo jesteśmy świadomi, że ta sytuacja wiąże się z możliwością udostępnienia na rynku pewnych treści – odpowiada szefowa kanałów AXN.

Choć młodzi odbiorcy po seriale sięgają głównie do streamingu, to Antenna Entertainment nadal widzi potencjał w telewizji linearnej.
– Naszą ambicją jest bycie ciepłą, przytulną przestrzenią telewizji linearnej w trochę szalonym świecie wideo na żądanie. Takie treści i kanały linearne nadal są potrzebne. Ten model biznesowy sprawdza się, telewizja linearna to nasz podstawowy biznes, rozwijamy się i zamierzamy to robić jeszcze lepiej – mówi Éva Kis-Bocz.
Kanały AXN Black i AXN White dalej są nadawane w przestarzałej standardowej rozdzielczości, kiedy niemal wszystkie stacje nadają w HD. Nadawca po raz kolejny zapewnia, że czyni starania, aby to zmienić.

– Faktycznie pracujemy nad tym. Mamy w tej chwili czas na poprawianie tego, co jest konieczne i dotyczy to również tej kwestii. Jednak część bardzo popularnych produkcji, które pokazujemy, jak choćby "Słoneczny Patrol" czy "Nieustraszony", to treści pochodzące z minionej epoki, przez co nigdy nie będą dostępne w tak dobrej jakości obrazu, jak nowość, czyli wprowadzany do ramówki AXN serial "Nocny Lot" – zapewnia przedstawicielka nadawcy.
Do AXN Spin mogły trafić programy o sporcie
Czy jesteście zadowoleni ze zmiany profilu kanału AXN Spin? – Nie w 100 procentach. Doszło do pewnej poprawy wyników, a kanał robi się coraz ciekawszy, ale jest to dla nas kanał eksperymentalny. Eksperymentujemy z różnymi gatunkami treści, które mogą się tam pojawić. Wydaje mi się, że jesteśmy na dobrej drodze do osiągnięcia jak najlepszych wyników – przekonuje Éva Kis-Bocz.

W lutym "Przegląd Sportowy" informował, że znany z YouTube Kanał Sportowy może zostać sprzedany greckiej Antenna Group i zastąpić w ofercie dostawców płatnej AXN Spin. Mateusz Borek i Michał Pol mieli zostać w redakcji. Podawano wówczas, że rozmowy są bliskie finalizacji. – Tak, były prowadzone rozmowy, ale jak widać, na razie nic się nie zmaterializowało, o czym moglibyśmy poinformować – potwierdza przedstawicielka nadawcy AXN Spin.
Firma starając się o polskie treści współpracowała też z Maciejem Sojką, pierwszym szefem TVN24. Umowa, którą udało się zawrzeć z Telewizją Polską obejmuje "Ekstradycję", "Sforę", "Blondynkę", "Dom nad Rozlewiskiem", "Miłość nad rozlewiskiem", "Życie nad Rozlewiskiem" oraz produkcję "Fałszerze – Powrót Sfory".
Będzie więcej polskich seriali w AXN? – Maciej Sojka przez ponad rok, w ramach swojego doradztwa, pomagał w pozyskiwaniu treści od TVP. Lubimy korzystać z pomocy lokalnych doradców, którzy pomagają dobrać produkcje dla lokalnych odbiorców. W całej Europie Środkowej obserwujemy trend, w którym lokalne, starsze produkcje zaczynają być dostępne dla globalnych nadawców, którzy je kupują. Dwa dni temu wróciłam z targów MIPCOM, gdzie bardzo intensywnie były omawiane takie kwestie. Badamy możliwości, sprawdzamy jak to się przyjmie i na pewno będziemy dalej eksplorować tę niszę – mówi szefowa kanałów AXN.

Są planowane zmiany w katalogu streamingowym AXN Now? Uruchomicie kanały FAST? – Pracujemy nad tym, żeby jak najbardziej wykorzystać dodatkowe możliwości. Wszyscy mówią o kanałach FAST, wszyscy na nie patrzą, wszyscy się nad nimi zastanawiają. Jest to trend, który obserwujemy, jednak nie byłabym w stanie zdeklarować, że rozważamy aktywnie taką opcję w tym momencie. Jesteśmy mocno skupieni na ofercie VOD AXN Now, we współpracy z naszymi partnerami dystrybucyjnymi – odpowiada przedstawicielka Antenna Entertainment.
Jakie produkcje zobaczymy w kanałach AXN?
Firma Antenna Entertainment przypomniała profile swoich kanałów. AXN emituje seriale kryminalne i medyczne, a także filmy. Stacja jest adresowana do widzów w przedziale wiekowym 18-59. AXN Black to seriale akcji, science-fiction, fantasy i filmy dla mężczyzn od 30 do 59 roku życia.

AXN White skupia się na kobietach w tym samym wieku. Emituje telenowele, seriale familijne, europejskie produkcje (hiszpańskie i greckie) i amerykańskie seriale. Z kolei AXN Spin to od roku kanał, który emituje treści lifestylowe i true-crime. Stacja jest adresowana do kobiet w przedziale wiekowym 21-55.
Od 4 listopada o godz. 21:05 kanał AXN będzie emitował serial "Nocny lot" (tytuł oryginalny "Red Eye"). 6-odcinkowa produkcja opowiada o losach brytyjskiego lekarza, który został oskarżony o morderstwo w Pekinie. Policjantka eskortująca doktora do stolicy Chin zostaje wplątana w międzynarodowy spisek i rosnącą liczbę morderstw.
Firma zapowiedziała też nowości na nadchodzące miesiące. W styczniu AXN pokaże szósty sezon serialu "FBI". W lutym premierę mają mieć czwarty sezon produkcji "Walker" i dwudziesty "NCIS". W marcu można spodziewać się emisji czwartego sezonu "FBI: Most Wanted", a wiosną na antenie pojawią się drugi i trzeci sezon "Lethal Weapon", a także premiera "Doc".

Ostatnio Antenna Entertainment, nadawca m.in. stacji AXN w naszej części Europy, sfinalizował szereg umów licencyjnych. Seriale i filmy do kanałów firmy dostarczą Sony Pictures Television, Paramount, a Skydance Corporation, NBCUniversal Global TV Distribution, Warner Bros. Discovery, Lionsgate oraz Disney Entertainment.
W październiku 2021 roku grecka Antenna Entertainment (należąca do Antenna Group) przejęła kanały Sony Pictures Television Network w Europie Środkowo-Wschodniej. W 2023 roku Sony sprzedało także niemieckojęzyczne kanały Sony AXN i Sony Channel. W Europie Zachodniej firma skupia się ostatnio na darmowych kanałach FAST.










