Zmiany w portfolio kanałów AXN? "To dla nas kanał eksperymentalny"

Firma Antenna Entertainment pochwaliła się wynikami kanałów AXN, AXN White i AXN Black. Czy jesteście zadowoleni ze zmiany profilu kanału AXN Spin? – Nie w 100 procentach. Doszło do pewnej poprawy wyników, a kanał robi się coraz ciekawszy, ale jest to dla nas kanał eksperymentalny – mówi Wirtualnemedia.pl Éva Kis-Bocz, channel director CEE w Antenna Entertainment.

Adrian Gąbka
Adrian Gąbka
Udostępnij artykuł:
Zmiany w portfolio kanałów AXN? "To dla nas kanał eksperymentalny"
Éva Kis-Bocz, Channel Director CEE, Antenna Entertainment

Nadawca podczas konferencji prasowej przedstawił dane, z których wynika, że udziały w rynku większości stacji z jego portfolio (AXN, AXN White i AXN Black) rosną. Okres od stycznia do połowy października miał być dla kanałów Antenna Entertainment najlepszym od 2020 roku.

Prezentacja właściciela kanałów AXN
Prezentacja właściciela kanałów AXN © Antenna Entertainment | Antenna Entertainment

Wzrosty pokazują też dane z Nielsena za sierpień. W grupie 4+ udział w rynku AXN wyniósł 0,25 proc. (0,21 proc. rok wcześniej). W przypadku AXN Black było to 0,15 proc. (0,14 proc. w sierpniu 2024 roku), natomiast AXN White miał 0,06 proc. udziału w rynku (0,05 proc. w tym samym miesiącu 2024 roku). Najsłabiej poradził sobie AXN Spin (0,02 proc. w tym roku i 0,03 proc. w poprzednim).

W grupie 16-59 najlepiej poradził sobie w sierpniu AXN - 0,29 proc. (rok temu 0,27 proc.). Dalej znalazły się AXN Black - 0,18 proc. (0,19 proc.), AXN White - 0,06 proc. (0,04 proc.) i AXN Spin - 0,01 proc. (0,02 proc.).

"Nie byłoby nas na polskim rynku, gdyby kanały nie były rentowne"

Firma zaprosiła media na konferencję, która miała dotyczyć m.in. "ekscytujących zmian w portfolio AXN w Polsce". Niektórzy odebrali to jako zapowiedź zmiany nazw stacji Antenna Entertainment. Nic takiego nie jest planowane.

Krótka odpowiedź na temat rebrandingu brzmi nie. Podobają nam się nazwy tych kanałów, które kupiliśmy jako Antenna Entertainment od Sony Pictures Entertainment. Były to stacje pokazujące seriale i filmy akcji z bardzo mocną pozycją na rynku. Nie zamierzamy zmieniać czegoś, co działa dobrze. Jesteśmy prywatną firmą i nie możemy zdradzać szczegółowych danych finansowych, ale oczywiście nie byłoby nas na polskim rynku, gdyby kanały nie były rentowne – zapewnia Wirtualnemedia.pl Éva Kis-Bocz.

Kanał AXN
Kanał AXN © Antenna Entertainment | Antenna Entertainment

Z końcem roku nadawanie w Polsce kończą kanały: TeenNick, Polsat Comedy Central Extra, MTV 80s, MTV 90s, MTV 00s, MTV Hits, MTV Live HD, Club MTV, NickMusic, CBS Reality i Film Cafe. Wszystkie są związane z Paramount Skydance. Niektóre firmy próbują wykorzystać decyzję rywala, uruchamiając własne stacje.

Czy Antenna Entertainment postąpi podobnie? – Jako jedna z grup działających w branży medialnej jesteśmy zasmuceni, kiedy ktoś jest zmuszony do wyjścia z rynku. Jesteśmy na etapie badania tego, co może to dla nas szczegółowo oznaczać i wykonaliśmy już pewne ruchy, bo jesteśmy świadomi, że ta sytuacja wiąże się z możliwością udostępnienia na rynku pewnych treści – odpowiada szefowa kanałów AXN.

Choć młodzi odbiorcy po seriale sięgają głównie do streamingu, to Antenna Entertainment nadal widzi potencjał w telewizji linearnej.

– Naszą ambicją jest bycie ciepłą, przytulną przestrzenią telewizji linearnej w trochę szalonym świecie wideo na żądanie. Takie treści i kanały linearne nadal są potrzebne. Ten model biznesowy sprawdza się, telewizja linearna to nasz podstawowy biznes, rozwijamy się i zamierzamy to robić jeszcze lepiej – mówi Éva Kis-Bocz.

Kanał AXN Black
Kanał AXN Black © Antenna Entertainment | Antenna Entertainment

Kanały AXN Black i AXN White dalej są nadawane w przestarzałej standardowej rozdzielczości, kiedy niemal wszystkie stacje nadają w HD. Nadawca po raz kolejny zapewnia, że czyni starania, aby to zmienić.

– Faktycznie pracujemy nad tym. Mamy w tej chwili czas na poprawianie tego, co jest konieczne i dotyczy to również tej kwestii. Jednak część bardzo popularnych produkcji, które pokazujemy, jak choćby "Słoneczny Patrol" czy "Nieustraszony", to treści pochodzące z minionej epoki, przez co nigdy nie będą dostępne w tak dobrej jakości obrazu, jak nowość, czyli wprowadzany do ramówki AXN serial "Nocny Lot" – zapewnia przedstawicielka nadawcy.

Do AXN Spin mogły trafić programy o sporcie

Czy jesteście zadowoleni ze zmiany profilu kanału AXN Spin? – Nie w 100 procentach. Doszło do pewnej poprawy wyników, a kanał robi się coraz ciekawszy, ale jest to dla nas kanał eksperymentalny. Eksperymentujemy z różnymi gatunkami treści, które mogą się tam pojawić. Wydaje mi się, że jesteśmy na dobrej drodze do osiągnięcia jak najlepszych wyników – przekonuje Éva Kis-Bocz.

Kanał AXN Spin
Kanał AXN Spin © Antenna Entertainment | Antenna Entertainment

W lutym "Przegląd Sportowy" informował, że znany z YouTube Kanał Sportowy może zostać sprzedany greckiej Antenna Group i zastąpić w ofercie dostawców płatnej AXN Spin. Mateusz Borek i Michał Pol mieli zostać w redakcji. Podawano wówczas, że rozmowy są bliskie finalizacji. – Tak, były prowadzone rozmowy, ale jak widać, na razie nic się nie zmaterializowało, o czym moglibyśmy poinformować – potwierdza przedstawicielka nadawcy AXN Spin.

Firma starając się o polskie treści współpracowała też z Maciejem Sojką, pierwszym szefem TVN24. Umowa, którą udało się zawrzeć z Telewizją Polską obejmuje "Ekstradycję", "Sforę", "Blondynkę", "Dom nad Rozlewiskiem", "Miłość nad rozlewiskiem", "Życie nad Rozlewiskiem" oraz produkcję "Fałszerze – Powrót Sfory".

Będzie więcej polskich seriali w AXN? – Maciej Sojka przez ponad rok, w ramach swojego doradztwa, pomagał w pozyskiwaniu treści od TVP. Lubimy korzystać z pomocy lokalnych doradców, którzy pomagają dobrać produkcje dla lokalnych odbiorców. W całej Europie Środkowej obserwujemy trend, w którym lokalne, starsze produkcje zaczynają być dostępne dla globalnych nadawców, którzy je kupują. Dwa dni temu wróciłam z targów MIPCOM, gdzie bardzo intensywnie były omawiane takie kwestie. Badamy możliwości, sprawdzamy jak to się przyjmie i na pewno będziemy dalej eksplorować tę niszę – mówi szefowa kanałów AXN.

Kanał AXN White
Kanał AXN White © Antenna Entertainment | Antenna Entertainment

Są planowane zmiany w katalogu streamingowym AXN Now? Uruchomicie kanały FAST? – Pracujemy nad tym, żeby jak najbardziej wykorzystać dodatkowe możliwości. Wszyscy mówią o kanałach FAST, wszyscy na nie patrzą, wszyscy się nad nimi zastanawiają. Jest to trend, który obserwujemy, jednak nie byłabym w stanie zdeklarować, że rozważamy aktywnie taką opcję w tym momencie. Jesteśmy mocno skupieni na ofercie VOD AXN Now, we współpracy z naszymi partnerami dystrybucyjnymi – odpowiada przedstawicielka Antenna Entertainment.

Jakie produkcje zobaczymy w kanałach AXN?

Firma Antenna Entertainment przypomniała profile swoich kanałów. AXN emituje seriale kryminalne i medyczne, a także filmy. Stacja jest adresowana do widzów w przedziale wiekowym 18-59. AXN Black to seriale akcji, science-fiction, fantasy i filmy dla mężczyzn od 30 do 59 roku życia.

AXN White skupia się na kobietach w tym samym wieku. Emituje telenowele, seriale familijne, europejskie produkcje (hiszpańskie i greckie) i amerykańskie seriale. Z kolei AXN Spin to od roku kanał, który emituje treści lifestylowe i true-crime. Stacja jest adresowana do kobiet w przedziale wiekowym 21-55.

Od 4 listopada o godz. 21:05 kanał AXN będzie emitował serial "Nocny lot" (tytuł oryginalny "Red Eye"). 6-odcinkowa produkcja opowiada o losach brytyjskiego lekarza, który został oskarżony o morderstwo w Pekinie. Policjantka eskortująca doktora do stolicy Chin zostaje wplątana w międzynarodowy spisek i rosnącą liczbę morderstw.

Firma zapowiedziała też nowości na nadchodzące miesiące. W styczniu AXN pokaże szósty sezon serialu "FBI". W lutym premierę mają mieć czwarty sezon produkcji "Walker" i dwudziesty "NCIS". W marcu można spodziewać się emisji czwartego sezonu "FBI: Most Wanted", a wiosną na antenie pojawią się drugi i trzeci sezon "Lethal Weapon", a także premiera "Doc".

Ostatnio Antenna Entertainment, nadawca m.in. stacji AXN w naszej części Europy, sfinalizował szereg umów licencyjnych. Seriale i filmy do kanałów firmy dostarczą Sony Pictures Television, Paramount, a Skydance Corporation, NBCUniversal Global TV Distribution, Warner Bros. Discovery, Lionsgate oraz Disney Entertainment.

W październiku 2021 roku grecka Antenna Entertainment (należąca do Antenna Group) przejęła kanały Sony Pictures Television Network w Europie Środkowo-Wschodniej. W 2023 roku Sony sprzedało także niemieckojęzyczne kanały Sony AXN i Sony Channel. W Europie Zachodniej firma skupia się ostatnio na darmowych kanałach FAST.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej