Dwie trzecie osób w wieku 13-24 lat korzysta z telewizora

Opinie, że młodzież nie korzysta z telewizorów, tylko ze smartfonów i komputerów są przesadzone. Z badania Horowitz Research State of Gen Z 2021 wynika, że aż 66 proc. osób w wieku 13-24 lat używa telewizora codziennie lub niemal codziennie. Często do oglądania serwisów streamingowych.

ag
ag
Udostępnij artykuł:
Dwie trzecie osób w wieku 13-24 lat korzysta z telewizora

Badanie Horowitz Research State of Gen Z opisuje preferencje pokolenia Z, które nie znało świata bez dostępu do sieci. Analitycy wykazali, że ośmiu na dziesięciu (78 procent) badanych w wieku od 13 do 24 lat ogląda treści streamingowe (programy telewizyjne, seriale, filmy, sport) przynajmniej raz w tygodniu, podczas gdy 79 procent gustuje w krótkich formach (krótkie klipy, treści generowane przez użytkowników, transmisje na żywo z gier wideo, filmy w mediach społecznościowych).

Nie tylko smartfony

Badanie Horowitza wykazało, że pokolenie Z dzieli swój czas oglądania raczej równomiernie między treści długie i krótkie ( to odpowiednio 46 proc. i 54 proc. czasu). Osoby w wieku od 13 do 17 roku życia spędzają nieco więcej czasu przy oglądaniu krótkich treści wideo w porównaniu do osób w wieku 18-24 lata, które równie dużo czasu poświęcają krótkim i długim treściom.

Wbrew powszechnemu przekonaniu, młodzi ludzie nie oglądają wszystkiego na smartfonach. Praktycznie wszyscy (91 proc.) przedstawicieli pokolenia Z korzystają ze smartfona codziennie lub prawie codziennie, a dwóch na trzech (66 proc.) korzysta również z telewizora. W rzeczywistości badanie wykazało, że 6 na 10 Przedstawicieli Pokolenia Z ma telewizor w sypialni.

Co oglądają młodzi widzowie?

Pokolenie Z (urodzeni od drugiej połowy lat 90 do 2010 roku) korzystają średnio z 5,5 usług streamingowych. 30-latkowie i 40-latkowie używają większej liczby serwisów regularnie, bo aż 7,5. Netflix jest najpopularniejszą platformą wśród młodych użytkowników (78 proc.), ale intensywnie korzystają oni również z Disney +, Hulu, Prime Video i HBO Max. Popularne są też bezpłatne usługi, takie jak YouTube i The Roku Channel. Najpopularniejsze gatunki telewizyjne wśród przedstawicieli pokolenia Z to filmy, seriale animowane, kreskówki, dramaty i anime. 55 proc. najmłodszych widzów twierdzi, że ogląda przynajmniej raz na tydzień treści telewizyjne na żywo.

-  Nie jest prawdą, że młodzi „nigdy” nie oglądają długich treści telewizyjnych i że „nigdy” nie używają ekranu innego niż ich telefonu i że „nigdy” nie oglądają telewizji na żywo -  zauważyła Adriana Waterston, Chief Revenue Officer and Insights & Strategy Lead w Horowitz. - Zrozumienie, że istnieją niuanse nawyków medialnych pokolenia Z, daje markom medialnym możliwość zwiększenia zaangażowania i stworzenia unikalnych doświadczeń dla  pokolenia cyfrowych tubylców na wielu platformach i w różnych formatach. Podczas gdy platformy i technologie, które posiadają, są różne, wszyscy podzielamy pragnienie, aby czasami usiąść wygodnie i dać się wciągnąć w atrakcyjną, wysokiej jakości dłuższą produkcję - dodała.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"