Bank Millennium, Santander Bank Polska, Alior i Idea Bank obcięły wydatki reklamowe, zwiększył je ING Bank Śląski

W trzecim kwartale br. nakłady marketingowe Banku Millennium, Santander Bank Polska i Alior Banku zmalały odpowiednio o 56,7, 42,8 i 55,9 proc., a Idea Bank w trzech kwartałach obniżył je o 74 proc. Natomiast ING Bank Śląski w zeszłym kwartale na reklamy wydał 6,6 proc. więcej niż przed rokiem.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Bank Millennium, Santander Bank Polska, Alior i Idea Bank obcięły wydatki reklamowe, zwiększył je ING Bank Śląski
Kadry z reklam Banku Millennium i Alior Banku

Według raportu finansowego w trzecim kwartale br. skonsolidowane nakłady Banku Millennium na reklamy, promocje i reprezentację wyniosły 10,74 mln zł, co wobec 24,83 mln zł oznacza spadek o 56,7 proc.

W drugim kwartale br., mimo lockdownu w kwietniu związanego z epidemią koronawirusa, wydatki marketingowe banku zmalały znacząco mniej - o 20,4 proc. do 15,99 mln zł. Natomiast łącznie w trzech kwartałach br. nastąpił spadek o 21 proc. do 40,84 mln zł.

Bank Millennium rok temu przejął eurobank

W reklamach Banku Millennium od kilku lat występuje twórca internetowy Radosław Kotarski. W zeszłym tygodniu ruszyła kampania z jego udziałem promująca pożyczki gotówkowe, a w okresie letnim spot banku pokazywał, jak ludzie relaksują się po okresie izolacji społecznej.

W listopadzie ub.r. Bank Millennium sfinalizował kupno eurobanku, w konsekwencji ta druga marka zniknęła z rynku. W lutym br. Bank Millennium zapowiadał, że w pierwszym kwartale zwolni 260 pracowników, a w całym br. zamknie 60 placówek. W lipcu władze banku poinformowały, że zamkniętych zostanie minimum 110 oddziałów

Obsługą marketingową Banku Millennium zajmują się agencje Change Serviceplan i LiquidThread oraz dom mediowy Starcom.

Ogółem koszty administracyjne Banku Millennium w minionym kwartale wyniosły 360,35 mln zł, wobec 426,45 mln zł rok wcześniej. Nakłady pracownicze zmalały z 231,59 do 211,55 mln zł, a wydatki na informatykę i łączność - z 48,32 do 31,25 mln zł.

grafika

W trzech kwartałach br. skonsolidowane wpływy odsetkowe Banku Millennium rok do roku wzrosły minimalnie do 2,43 mld zł, a przychody z opłat i prowizji zwiększyły się z 661,1 do 706,87 mln zł.

Wpływy operacyjne poszły w górę o 6 proc. do 2,67 mld zł, a koszty operacyjne - o 8 proc. do 1,33 mld zł. Na rentowności banku zaciążyło 513,2 mln zł odpisów na utratę wartości i koszty ryzyka oraz 297,7 mln zł na ryzyko prawne dotyczące kredytów hipotecznych.

W konsekwencji zysk netto Banku Millennium zmalał z 533,8 do 131,9 mln zł.

grafika

Santander Bank Polska 43 proc. mniej na reklamy

Z kolei Santander Bank Polska w trzecim kwartale br. ograniczyły nakłady na marketing i reprezentację o 42,8 proc. - z 40,75 do 23,3 mln zł. W drugim kwartale spadek był znacznie większy - o 56,8 proc., z 43,14 do 18,61 mln zł.

W marcu ambasadorem reklamowym Santander Bank Polska został aktor Marcin Dorociński. w pierwszej kampanii zachęcał do wsparcia zbiórki na walkę z koronawirusem. W lipcu ruszyła kampania produktowa, w której Dorociński wcielał się w różne role i rapował, natomiast w obecnej kampanii promowane jest Konto Jakie Chcę.

W trzech kwartałach br. nakłady marketingowe Santander Bank Polska wyniosły 67,41 mln zł, po spadku o 43,2 proc. rok do roku. Za obsługę marketingową banku odpowiadają agencje FCB Bridge2Fun i Red8 Advertising oraz dom mediowy Starcom.

Łączne koszty działania banku zmniejszyły się rok do roku z 1,24 do 1,22 mld zł, a tylko w zeszłym kwartale - z 349,72 do 323,55 mln zł.

grafika

W zeszłym kwartale przychody odsetkowe Santander Bank Polska poszły w dół  rok do roku z 2,17 do 1,55 mld zł, a wynik odsetkowy - z 1,7 do 1,38 mld zł. Natomiast wpływy z prowizji zwiększyły się z 662,23 do 668,75 mln zł, a wynik z prowizji - z 544 do 552,73 mln zł.

Koszty operacyjne banku zmalały z 982,18 do 929,89 mln zł, z czego wydatki pracownicze i koszty działania - z 789,21 do 729,21 mln zł. W efekcie skonsolidowany zysk netto Santander Bank Polska poszedł w dół z 779,23 do 539,97 mln zł.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/santander-bank-polska-zwolnienia-grupowe-2-tys-pracownikow-do-2022-roku,7170443653376129a ##

grafika

Alior Bank przyspieszył cięcia marketingowe

Alior Bank skonsolidowane nakłady marketingowe zmniejszył w minionym kwartale o 55,9 proc. - z 18,4 do 8,11 mln zł. W trzech kwartałach br. spadek był płytszy - z 57,88 do 35,88 mln zł, czyli o 38 proc.

Od startu rynkowego w 2008 roku Alior Bank jest promowany przez pracowników w charakterystycznych strojach z melonikami. Za kreację kampanii odpowiada agencja PZL. Bank właśnie zaczął kolejną akcję reklamującą Konto Jakże Osobiste.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/alior-bank-wyniki-trzeci-kwartal-2020-rok-81-8-mln-zl-zysku,7170440277072001a ##

Łączne koszty działania Alior Bank zwiększyły się w zeszłym kwartale z 371,99 do 407,8 mln zł, do czego głównie przyczynił się wzrost wydatków na amortyzację z 61,26 do 109,17 mln zł.

grafika

ING Bank Śląski po spadkowym półroczu zwiększa nakłady

Za to wydatki marketingowe ING Banku Śląskiego w zeszłym kwartale zwiększyły się rok do roku o 6,6 proc. - z 30,4 do 32,4 mln zł. W skali trzech kwartałów nastąpił spadek z 88,5 do 84,2 mln zł, głownie wskutek cięć w czasie wiosennego lockdownu.

Od wybuchu epidemii komunikacja reklamowa ING Banku Śląskiego jest prowadzona pod hasłem „Robimy swoje, tylko inaczej”. W połowie sierpnia ruszyła kampania promująca program Visa Oferty w aplikacji Moje ING.

Kreacją i strategią reklam ING Banku Śląskiego od wielu lat zajmuje się agencja Brain. Za działania w internecie odpowiada agencja Gong, a za planowanie i zakup mediów - dom mediowy MullenLowe MediaHub.

Ogółem koszty działania ING Banku Śląskiego rok do roku zwiększyły się w zeszłym kwartale z 604,4 do 666,7 mln zł, głównie w związku z wzrostem wydatków pracowniczych z 315,9 do 330,9 mln zł oraz opłat na BFG z 17,7 do 41,9 mln zł.

grafika

W minionym kwartale skonsolidowane wpływy odsetkowe ING Banku Śląskiego zmalały rok do roku z 1,37 do 1,28 mld zł, wynik odsetkowy zwiększył się z 1,128 do 1,136 mld zł, wpływy z prowizji wzrósł z 432,8 do 505,6 mln zł, a wynik z prowizji - z 332,6 do 393,6 mln zł.

Bank osiągnął 1,55 mld zł zysku z działalności podstawowej i 440,2 mln zł zysku netto przypadającego jego akcjonariuszom, wobec odpowiednio 1,47 mld zł i 414,8 mln zł rok wcześniej.

grafika

mBank zmniejszył budżet marketingowy o 5 proc.

Nakłady marketingowe grupy mBank w zeszłym kwartale wyniosły 30,84 mln zł, po spadku o 4,6 proc. z 32,32 mln zł rok wcześniej. To dużo niższy spadek niż w pierwszym półroczu, kiedy koszty banku w tym zakresie zmalały o 13,1 proc. do 60,8 mln zł.

W konsekwencji w trzech kwartałach br. wydatki marketingowe mBanku spadły o 10,4 proc., ze 102,23 do 91,62 mln zł.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/aborcja-trybunal-konstytucyjny-wyrok-strajk-kobiet-popiera-malo-marek-mbank-kontrowersje,7170444659857537a ##

mBank od dłuższego okresu realizuje kampanie z serii „Bądź bogatszy”, nowe reklamy z tego cyklu pojawiły się w drugiej połowie czerwca. Na początku sierpnia br. mBank omyłkowo rozesłał użytkownikom swojej aplikacji mobilnej serię testowych i niezrozumiałych komunikatów typu push. W efekcie nastąpiła przerwa w dostępie do usług, niedługo potem bank nawiązał do tej wpadki w promocji ze zniżką na ubezpieczenie.

Za obsługę reklamową mBanku odpowiadają agencja BBDO Warszawa i dom mediowy Mindshare Polska

grafika

W zeszłym kwartale skonsolidowane przychody odsetkowe mBanku zmalały rok do roku z 1,33 do 1,08 mld zł, wynik odsetkowy - z 1,06 mld zł do 960,29 mln zł. Przychody z opłat i prowizji wzrosły z 516,02 do 553,52 mln zł, a wynik w tym obszarze - z 331,23 do 373,2 mln zł.

Zysk operacyjny skurczył się z 638,37 do 388,32 mln zł, a zysk netto - z 358,49 do 100,61 mln zł.

grafika

Idea Bank obciął wydatki reklamowe o 74 proc.

Z kolei wydatki marketingowe Idea Banku, który od kilku lat przechodzi dużą restrukturyzację obejmującą znaczące zmniejszenie skali działalności, w trzech kwartałach br. skurczyły się z 11,15 do 2,86 mln zł, czyli o 74,4 proc.

W samym trzecim kwartale spadek był niższy - z 950 od 615 tys. zł.

Łączne koszty administracyjne Idea Banku poszły w dół z 242,35 do 174,63 mln zł, w tym wydatki na świadczenia pracownicze - z 93,25 do 61,55 mln zł.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/getin-noble-bank-z-356-mln-zl-straty-wydatki-reklamowe-zmniejszyl-o-polowe,7170470605908097a ##

grafika

W trzecim kwartale br. przychody odsetkowe Idea Banku spadły z 260,5 do 149,39 mln zł, wynik odsetkowy - ze 151,42 do 112,8 mln zł, wpływy z prowizji i opłat - z 23,66 do 15,34 mln zł, a wynik z prowizji i opłat - z 10,07 do 3,19 mln zł.

Zysk operacyjny banku zmalał z 31,93 do 8,64 mln zł, a zysk netto - z 11,66 do 5,25 mln zł.

grafika

Epidemia koronawirusa w kilku aspektach miała negatywny wpływy na sektor bankowy. Przede wszystkim Narodowy Bank Polski wiosną mocno obniżył stopy procentowe, przez co banki znacząco zmniejszyły oprocentowanie na lokatach (czasami do symbolicznych wartości), a sporą część ulokowanych tam środków Polacy przenieśli na inne inwestycje: w nieruchomości, obligacje i akcje.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/stopy-procentowe-bez-zmian-tempo-rozwoju-gospodarczego-nieco-wolniejsze,7170456143476865a ##

W związku z gwałtownym pogorszeniem sytuacji gospodarczej wiele banków okresowo zaostrzyło kryteria przy udzielaniu kredytów hipotecznych, niektóre dokonały odpisów lub zawiązały dodatkowe rezerwy. Już wcześniej banki z dużymi portfelami walutowych kredytów hipotecznych dokonały odpisów po wyroku TSUE korzystnym dla kredytobiorców. Osobne odpisy dotyczyły konsekwencji orzeczenia TSUE nakazującego bankom zwrot klientom części odsetek w przypadku wcześniejszej spłaty kredytów gotówkowych.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online