Bank Pocztowy dla mniejszych miejscowości

Szymon Midera, Wiceprezes Banku Pocztowego, wziął udział w eksperckiej debacie dotyczącej bankowości w małych miejscowościach.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Ekspercka debata, w której udział wziął Wiceprezes Banku Pocztowego Szymon Midera, została przeprowadzona przez Dziennik Gazetę Prawną. Gośćmi byli również Jerzy Różyński (Prezes Zarządu Krajowego Związku Banków Spółdzielczych) i dr Jerzy Głuszyński (TNS Pentor). Debatę prowadził Marcin Piasecki.

Obecność Banku Pocztowego podczas dyskusji była naturalna – misją Banku Pocztowego jest prosta i dostępna bankowość, a sam Bank aktywnie działa na rzecz wyrównywania szans w dostępie do bankowości w małych miejscowościach. Prowadzi również działania z zakresu edukacji finansowej społeczeństwa. Eksperci dyskutowali o przyczynach zjawiska nieubankowienia oraz jego konsekwencjach zarówno od strony teoretycznej, jak i praktycznej.

Problem nieubankowienia dotyczy 6-9 mln Polaków. Wskaźnik ten plasuje Polskę w końcówce krajów Unii Europejskiej*. Co ważne, w ostatnich latach widać jednak systematyczny spadek liczebności tej grupy. Prowadzący debatę podkreślili istotną w tym rolę Banku Pocztowego, który jest obecnie przodującą instytucją pozyskującą nowych Klientów (raport PRNews).

– Prognozy są dość optymistyczne, jeżeli weźmiemy pod uwagę, że jeszcze w 2003 roku wskaźnik nieubankowienia sięgał 40 proc., a w 2025 r. ma on wynieść 18%. Wszystko wskazuje na to, że sytuacja będzie się zdecydowanie poprawiać – konkludował Szymon Midera.

Bank Pocztowy stara się przekonać nieubankowionych do korzystania z usług bankowych, pokazując płynące z tego korzyści. Służą temu akcje adresowane do ekspertów, jak również bezpośrednio do przedstawicieli grupy. Bank organizował m.in. ekspercki panel dyskusyjny podczas Forum Ekonomicznego w Krynicy.

Istotnym elementem strategii Banku są działania promujące usługi finansowe. Realizuje je m.in. poprzez akcje terenowe, materiały edukacyjne w prasie, wykłady na Uniwersytetach Trzeciego Wieku oraz akcje uliczne. Bank Pocztowy unika przy tym skomplikowanej komunikacji, podkreślając zalety poszczególnych produktów. 

Elementem Strategii Banku Pocztowego na lata 2012-15 jest Strategiczne Partnerstwo z Pocztą Polską. Partnerstwo gwarantuje Bankowi dostęp do szerokiej sieci sprzedaży. – W Europie Zachodniej mamy od lat do czynienia z silnymi trendami przekształcania poczty w instytucje finansowe – opisywał podczas debaty Szymon Midera.

Bank Pocztowy dysponuje wiedzą praktyczną i teoretyczną. Dzięki badaniu przeprowadzonym z TNS Pentor w 2011 roku Bank posiada szeroki przekrój informacji opisujących grupę tzw. nieubankowionych.  *Eurobarometer 243 – The Gallup Organization, Komisja Europejska, styczeń 2009.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"