Banki obniżyły wydatki reklamowe o 13 proc. ING Bank Śląski liderem, mocno w górę BGŻ BNP Paribas i Nest Bank (analiza)

W trzech kwartałach br. największym reklamodawcą wśród banków był ING Bank Śląski. Największy wzrost wydatków odnotowały w tym okresie Nest Bank i BGŻ  BNP Paribas. Banki przez dziewięć miesięcy br. ograniczyły nakłady reklamowe na wszystkie media, w największym stopniu na radio.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

W okresie od stycznia do września br. banki przeznaczyły na reklamy w mediach pozainternetowych 668,4 mln zł - wynika z danych Kantar Media opracowanych dla Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów). Było to 12,6 proc. mniej niż w tym samym okresie 2016 roku.

Zdecydowaną większość swoich budżetów (niemal 80 proc.) ulokowały w telewizji. Wydatki na reklamę tv wyniosły w omawianym okresie 463,3 mln zł, czyli 7 proc. mniej niż rok wcześniej.

Drugą najczęściej wybieraną formą reklamy była ta na antenie radiowej. W stacjach radiowych banki wydały przez dziewięć miesięcy tego roku blisko 93 mln zł. Było to jednak 34,6 proc. mniej w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. Redukcja budżetów na reklamę radiową była najwyższa w porównaniu z ograniczeniem wydatków na inne media.

Wydatki na reklamy w magazynach spadły o 18,6 proc. do 28,9 mln zł, a na reklamę w gazetach – o 131 proc.- do 22 mln zł.

Outdoor na działaniach reklamowych banków zarobił w omawianym okresie 27,9 mln zł (5,2 proc. mniej niż przed rokiem), kina - 32,5 mln zł (3,6 proc. mniej) a indoor - 734,7 tys. zł (11,8 proc. mniej).

Największym wśród banków reklamodawcą w trzech kwartałach br. jest ING Bank Śląski. Na reklamy w tradycyjnych mediach przeznaczył 85,2 mln zł i utrzymał pozycję lidera, mimo spadku wydatków o 7,3 proc. w skali roku.

Drugi w zestawieniu mBank zwiększył nakłady reklamowe o 7,9 proc. (do 74,5 mln zł), a trzeci Bank Millennium przeznaczył w tym roku 5,4 proc. więcej (64,5 mln zł).

Kolejne miejsce zajął BGŻ BNP Paribas z wydatkami w wysokości 57,3 mln zł, wyższymi rok do roku o 21,6 proc.

Największą dynamikę wydatków reklamowych ma Nest Bank, który przez trzy kwartały br. wydał na reklamy 43,8 mln zł wobec 5,4 tys. zł w tym samym okresie ub.r. Warto jednak podkreślić, że bank ten zadebiutował na polskim rynku jesienią ub.r.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska