Banki rekomendowane przez internautów w październiku 2014 - raport Applica.pl

Październikowy raport Społecznościowego Indeksu Rekomendacji w bankowości wykazał wzrost liczby wypowiedzi odradzających usługi największych banków w Polsce. Najłagodniej internauci oceniali bank PKO BP, z kolei najgorzej wypadł Getin Bank. Raport SIR został wygenerowany przez platformę Applica.pl, stworzoną przy współpracy z Polską Akademią Nauk.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Społecznościowy Indeks Rekomendacji określa różnicę pomiędzy liczbą konsumentów rekomendujących markę i liczbą tych, którzy odradzają korzystanie z jej produktów i usług, przy czym analizowane są spontaniczne wypowiedzi wyrażane za pośrednictwem mediów społecznościowych. SIR jest wskaźnikiem często porównywanym do popularnego Net Promoter, który stanowi miarę lojalności konsumentów, wyrażoną w skali liczbowej, jako różnica ilości promotorów wobec krytyków marki. Raport SIR, w odróżnieniu od standardowego NPS, bazuje na rzeczywistych zachowaniach konsumentów, nie zaś na deklaracjach dotyczących udzielania rekomendacji. Analiza semantyki wypowiedzi konsumentów w mediach społecznościowych umożliwia wskazanie wypowiedzi stanowiących realną rekomendację marki, oraz tych, które odradzają korzystanie z jej oferty.

PKO BP najczęściej polecany w Internecie

Październikowy raport wykazał, że spośród 7 największych banków w Polsce najkorzystniej w oczach konsumentów wypadł PKO BP, który osiągnął SIR na poziomie -18%. To wysoki wynik, zważywszy na fakt, iż w odróżnieniu od deklaracji NPS, rzeczywiste wypowiedzi na temat banków przybierają najczęściej postać ujemnych rekomendacji, których norma wynosi -25%. Poziom SIR dotyczący wypowiedzi na temat produktów i usług banku pozostał bez zmian w stosunku do miesięcy poprzednich. Zwiększył się za to jego poziom w wypowiedziach na temat zdalnych kanałów dostępu. Najwięcej ujemnych rekomendacji pojawiło się z kolei w związku z tematami dotyczącymi działań marketingowych i obsługi klienta (szczególnie czas i efektywność obsługi). Konsumenci rekomendowali bank PKO BP najczęściej ze względu na efektywność oraz uprzejmości konsultantów.

Getin Bank z najwyższym odsetkiem ujemnych rekomendacji

Najniższy SIR w październiku uzyskał Getin Bank, osiągając poziom -45%. Poziom SIR dla wypowiedzi dotyczących działań marketingowych banku utrzymywał się na stałym poziomie. Korzystniej wypadł SIR wypowiedzi o obsłudze klienta, osiągając pod koniec miesiąca wartość bliską zeru. Duży spadek zanotował za to SIR dotyczący zdalnych kanałów dostępu oraz produktów i usług banku. Najwięcej komentarzy w mediach społecznościowych dotyczyło zdalnych kanałów dostępu Getin Bank. Konsumenci odradzali korzystanie z produktów i usług banku ze względu na dostępność i jakość zdalnych kanałów obsługi. Z kolei rekomendacje mówiły o funkcjonalności zdalnych kanałów obsługi oferowanych przez bank.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu