Przejęcie Clear Channel Europe przez Grupę Bauer Media zostało zapowiedziane w styczniu br. Według nieoficjalnych ustaleń wartość transakcji to 625 mln dolarów.
W kolejnych miesiącach zgodę na jej realizację wydały stosowne organa regulacyjne (prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów dał zielone światło w pierwszej połowie marca).
We wtorek Grupa Bauer Media ogłosiła finalizację przejęcia. – W związku z obchodami 150. rocznicy istnienia firmy, rozpoczynamy nowy, ekscytujący rozdział i serdecznie witamy utalentowany zespół Clear Channel Europe w Grupie Bauer Media. Przejęcie to stanie się siłą napędową naszej kompleksowej strategii rozwoju i przyspieszy naszą transformację cyfrową – podkreśliła w komunikacie szefowa koncernu Yvonne Bauer.

Clear Channel Europe po zmianie właściciela będzie działać jako Bauer Media Outdoor. – Naszym celem jest rozwijanie działalności poprzez zrównoważoną innowację, większy zasięg i kreatywność. Chociaż w najbliższym czasie wszystko będzie toczyło się jak dotychczas, z niecierpliwością oczekujemy na współpracę z naszymi nowymi kolegami z Grupy Bauer Media. Jesteśmy także gotowi na uważne wsłuchiwanie się w potrzeby naszych klientów i partnerów, aby w przyszłości dostarczać wyjątkowe rozwiązania reklamowe i infrastrukturalne – wylicza Justin Cochrane, dyrektor generalny przejętej firmy.
– Dzięki Bauer Media Outdoor reklamodawcy uzyskają dostęp do 350 milionów punktów kontaktu z konsumentami na 16 rynkach europejskich. To otworzy przed kampaniami możliwość osiągnięcia większego wpływu dzięki bardziej kreatywnym i innowacyjnym możliwościom w zakresie audio, publishing i outdoor – dodaje Yvonne Bauer.

Bauer Media Outdoor działa w Wielkiej Brytanii, Belgii, Danii, Estonii, Finlandii, Irlandii, Łotwie, na Litwie, w Holandii, Norwegii, Polsce i Szwecji. Do firmy należy 110 tys. nośników reklamowych.
Bauer Media i Clear Channel w Polsce
Polska spółka Clear Channel zarządza ogólnopolską siecią nośników klasycznych, digitalowych i tranzytowych. To m.in. ponad 450 ekranów w 10 największych aglomeracjach. W 2023 roku firma osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych r/r z 58,32 do 71,06 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 251 do 84 tys. zł.
Z kolei Grupa Bauer ma w Polsce Wydawnictwo Bauer, wydawcę kilkudziesięciu magazynów, oraz Grupę RMF, nadawcę m.in. RMF FM, RMF24, RMF Maxx i RMF Classic. Grupa RMF w 2023 roku (jej danych finansowych za ub.r. jeszcze nie ma) osiągnęła wzrost skonsolidowanych przychodów o 14 proc. do 443,3 mln zł, a jej zysk netto zwiększył się ze 172,6 do 202,5 mln zł. Bauer Media dostał 89 mln zł dywidendy.

Natomiast Wydawnictwo Bauer w 2023 r. zwiększyło wpływy o 6,1 proc. do 383 mln zł, ograniczając koszty operacyjne dwa razy mocniej i liczbę pracowników o 11 proc. W efekcie zysk netto firmy poszedł w górę z 67,2 do 100 mln zł.











