BBDO Warszawa: 34,8 mln zł przychodów i 8,3 mln zł zysku. 76 proc. wpływów od 5 klientów

Agencja reklamowa BBDO Warszawa miała w 2018 roku 34,82 mln zł przychodów i 8,26 mln zł zysku. 76 proc. wpływów pochodziło od 5 kluczowych klientów: 3M, HP, Mars PepsiCo i SCJ. Utrata lub niekorzystna zmiana wiarygodności kredytowej któregokolwiek z nich może niekorzystnie wpłynąć na sytuację majątkową i finansową agencji.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
BBDO Warszawa: 34,8 mln zł przychodów i 8,3 mln zł zysku. 76 proc. wpływów od 5 klientów
Igor Kaleński, prezes BBDO Warszawa

W 2018 roku agencja BBDO Warszawa prowadziła działania w zakresie obsługi reklamowej, ze wzrastającym udziałem usług w obszarze e-commerce. Jak napisano w rocznym sprawozdaniu złożonym w KRS, celem zarządu było przyjęcie bardziej dynamicznej strategii rozwoju, ukierunkowanej m.in. na poszerzenie kręgu nowych klientów i większą obecność na rynku reklamy internetowej, co w latach poprzednich nie zostało w sposób wystarczający rozwinięte.

Agencja rozpoczęła świadczenie usług w obszarze ecommerce, pozyskując dużych klientów w Wielkiej Brytanii i USA.  W 2018 roku do grona jej klientów należeli m.in.: Mars, SCJ, Mercedes, 3M, Bayer, Wrigley, SCA, Pepsi i Frito Lay. Największym nowo pozyskanym klientem była firma SCJ z siedzibą w Chicago.

Przychody reklamowe BBDO Warszawa wzrosły z 31,33 mln zł w 2017 roku do 34,82 mln zł w 2018 roku. Z działalności reklamowej pochodziło 34,38 mln zł (wobec 30,89 mln zł rok wcześniej), a 444,3 tys. zł z usług doradczych i księgowych (wobec 438,4 tys. zł rok wcześniej).

Wpływy z usług świadczonych w kraju wyniosły 20,42 mln zł, a z zagranicy – 14,4 mln zł. W 2017 roku było to odpowiednio: 19,86 mln zł i 11,46 mln zł.

grafika

Przychody wzrosły dzięki pozyskaniu nowych klientów i dzięki wpływom nowego działu agencji o nazwie Molecular, który jest dedykowany do obsługi globalnych projektów e-commerce - mówi serwisowi Wirtualnemedia.pl Piotr Niedziela, wiceprezes BBDO Warszawa. Agencja pozyskała do współpracy w obszarze e-commerce na poziomie globalnym koncern Mars i SCJ, straciła natomiast budżet samochodów osobowych Mercedesa.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/tadeusz-zorawski-e-commerce-strategy-director-molecular-bbdo,7171160338507393a ##

Koszty działalności operacyjnej wzrosły rok do roku z 30,27 mln zł do 33,36 mln zł. Na usługi obce agencja wydała 24,42 mln zł (rok wcześniej  23,08 mln zł), a na wynagrodzenia przeznaczyła 6,9 mln zł (rok wcześniej 5,5 mln zł). Na koniec 2018 roku w agencji pracowało 49 osób, w tym 30 kobiet.

Wynagrodzenie dla zarządu wzrosło 1,31 mln zł w 2017 roku do 1,64 mln zł w 2018 roku. Prezesem zarządu jest Igor Kaleński, a wiceprezesem -  Piotr Niedziela.

Agencja zwiększyła zysk ze sprzedaży z 1,06 mln zł w 2017 roku do 1,46 mln zł w 2018 roku. Zysk z działalności operacyjnej wzrósł w omawianym okresie z 1,18 mln zł do 1,52 mln zł, a zysk brutto – z 7,92 mln zł do 8,58 mln zł.

Zysk netto zwiększył się natomiast z 7,66 mln zł do 8,26 mln zł. Zysk w całości zostanie przeznaczony na wypłatę dywidendy. Jedynym udziałowcem BBDO Warszawa jest BBDO EMEA Ltd.

BBDO Warszawa ma 100 proc. udziałów w spółce Energy BBDO (384 tys. zł zysku netto w 2018 roku), 84 proc. udziałów w Media Direction (6,7 mln zł zysku netto) oraz 84 proc. udziałów w PHD Media Direction (849,6 tys. zł zysku netto).

Agencja w 2018 roku otrzymała 7,06 mln zł dywidendy od Media Direction oraz wypłaciła 7,66 mln zł dywidendy swoim udziałowcom.

Zarząd agencji w sprawozdaniu złożonym w KRS podkreśla, że w 2018 roku 76 proc. przychodów zapewniła sprzedaż usług reklamowych do 5 głównych klientów. Są nimi 3M, HP, Mars, Pepsico i SCJ. „Strata któregokolwiek z głównych klientów lub niekorzystna zmiana ich wiarygodności kredytowej wpłynęłoby niekorzystnie na wynik oraz sytuację majątkową i finansową spółki” - napisano.

W czerwcu br. należąca do BBDO Warszawa spółka Energy BBDO wygrała przetarg na obsługę reklamową mBanku. Natomiast w styczniu br. agencja wygrała przetarg na obsługę reklamową spółki Enea.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"