Biedronka i Lidl najbardziej zaufanymi sklepami spożywczymi, Dbam o Zdrowie liderem wśród aptek

Polacy najchętniej robią zakupy spożywcze w Biedronce i Lidlu. Szukając kosmetyków najczęściej wybieramy Rossmanna, a wśród aptek największym zaufaniem darzymy sieć Dbam o Zdrowie. Z kolei odzież najczęściej kupujemy w sklepach H&M oraz Reserved - wynika z badania European Trusted Brands przeprowadzonego przez Reader’s Digest.

km
km
Udostępnij artykuł:

W opinii Polaków najbardziej godną zaufania marką w kategorii "Sklep spożywczy" jest Biedronka. Wybrało ją 34% respondentów biorących udział w badaniu, dzięki czemu otrzymała ona Złote Godło. Nieco rzadziej wskazywane były marki Lidl (10%) oraz Tesco (7%).

Kryształowe Godło powędrowało do marki Lidl, którą Polacy cenią w szczególności za stosunek wartości do ceny oraz zrozumienie potrzeb klienta, podczas gdy Biedronka najwyższe noty otrzymała za silny wizerunek.

grafika
grafika

W kategorii "Drogeria" podwójnym zwycięzcą została marka Rossmann, która zdobyła 66% głosów, dystansując drugą najczęściej wymienianą markę – Natura (11%), a także markę Sephora (4%).

Marka Rossmann została bardzo wysoko oceniona za jakość, wizerunek oraz zrozumienie potrzeb klienta i uzyskała - podobnie jak w 2012 roku - zarówno Złote, jak i Kryształowe Godło.

grafika
grafika

W przypadku kategorii "Apteka" 18% Polaków wskazało na markę Dbam o Zdrowie, która otrzymała bardzo wysokie oceny za jakość oraz zrozumienie potrzeb klienta i zdobyła Złote, a także Kryształowe Godło. Poza tym ankietowani pojedynczo wskazywali różne inne marki aptek.

grafika
grafika

Z kolei w kategorii "Sklep z odzieżą" - tak samo jak rok temu - Złote Godło otrzymała marka H&M, którą wybrało 16% respondentów. Polacy zadeklarowali, że ufają także marce Reserved (7%) oraz C&A (5%).

Marka H&M została wyróżniona wysoką oceną za wizerunek, natomiast marka Reserved otrzymała najwyższe noty za jakość oraz zrozumienie potrzeb klienta i zdobyła Kryształowe Godło.

grafika
grafika

Trzynasta edycja badania European Trusted Brands została przeprowadzona przez Reader’s Digest w 12 krajach europejskich (Belgia, Czechy, Finlandia, Francja, Holandia, Niemcy, Polska, Portugalia, Rosja, Rumunia, Słowenia i Szwajcaria). Wzięło w niej udział 18 314 respondentów. Badanie realizowano metodą kwestionariusza on-line lub wywiadów pocztowych. Próba została dobrana tak, aby odzwierciedlała szeroki profil badanej populacji.

W Polsce badanie przeprowadzono metodą on-line. Analizie poddano 1049 ankiet.

Wyniki badania są podstawą do przyznania nagród - Złotego i Kryształowego Godła. Zdobycie jednej statuetki nie wyklucza możliwości otrzymania drugiej. Złote Godło to nagroda w kategorii ilościowej, w której respondenci spontanicznie wskazują najbardziej godną zaufania markę. Kryształowe Godła przyznawane są w kategorii jakościowej, w której marki oceniane są przez badanych w 5 kryteriach: jakość, stosunek wartości do ceny, wizerunek, zrozumienie potrzeb klienta oraz społeczna odpowiedzialność.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach