Biedronka nie daje się Dino. Klienci wydali więcej

Przychody sklepów Biedronki w trzecim kwartale 2025 roku zwiększyły się o 8 proc., a sprzedaż porównywalna – o 3,6 proc. Sieć liczy 3,8 tys. placówek, od początku 2025 roku otworzono 111.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Biedronka nie daje się Dino. Klienci wydali więcej
grafika

Grupa Jeronimo Martins, do której w Polsce należą sieci sklepów Biedronka i Hebe, w trzecim kwartale 2025 roku osiągnęła 214 mln euro zysku netto jednostki dominującej, o 14,6 proc. więcej niż przed rokiem.

Przychody wzrosły w tym okresie o 7,9 proc. do 9,138 mld euro. EBITDA spółki wyniosła 664 mln euro, co oznacza wzrost o 11,9 proc. rdr.

Narastająco, po trzech kwartałach 2025 roku EBITDA grupy wzrosła o 10,9 proc. rdr do 1,811 mld euro przy przychodach na poziomie 26,534 mld euro (wzrost o 7,1 proc. rdr). Zysk netto jednostki dominującej wyniósł 484 mln euro (wzrost o 10 proc. rdr).

Sprzedaż w Biedronce 7–8 proc. w górę

Przychody Biedronki w trzecim kwartale br. wyniosły 6,4 mld euro, czyli wzrosły o 8 proc. rdr, a w walucie lokalnej zwiększyły się o 7,4 proc. Po trzech kwartałach sprzedaż wyniosła 18,753 mld euro (wzrost o 7,4 proc. rdr i wzrost o 5,8 proc. w walucie lokalnej).

Sprzedaż LFL w Biedronce wzrosła w III kw. o 3,6 proc., a po 9 miesiącach wzrost LFL wyniósł 1,8 proc.

Wyniki Jeronimo Martins
Wyniki Jeronimo Martins © Licencjodawca

Zysk EBITDA Biedronki wyniósł po trzech kwartałach 1,477 mld euro wobec 1,343 mld przed rokiem. Marża EBITDA wzrosła do 7,9 proc. z 7,7 proc. rok wcześniej.

Jeronimo Martins podtrzymało założenia z sierpnia 2025 r. "W niepewnym otoczeniu nasze marki pozostają zaangażowane w zapewnienie konkurencyjności cenowej, utrzymanie preferencji konsumentów i wzmocnienie naszej pozycji rynkowej" – napisano w raporcie.

Firma wskazała, że w Polsce wzrost płacy minimalnej spowodował wzrost dochodu rozporządzalnego gospodarstw domowych, ale intensywność konkurencji nie wykazuje oznak osłabienia na rynku handlu spożywczego, który notuje niewielki wzrost.

Wyniki Jeronimo Martins
Wyniki Jeronimo Martins © Licencjodawca

Jak podano, priorytetem dla Biedronki nadal będzie sprzedaż. "Aby chronić rentowność i reagować na presję wynikającą z niskiej inflacji koszyka, rosnących kosztów wynagrodzeń i słabej dynamiki konsumpcji żywności w kraju, Biedronka będzie nadal koncentrować się na efektywności kosztowej i wdrażać dodatkowe środki zwiększające wydajność" – zapowiedziało Jeronimo Martins.

Tyle sklepów ma Biedronka

Biedronka ma otworzyć w tym roku od 130 do 150 sklepów (netto, czyli z uwzględnieniem zamykanych placówek). Program renowacji ma objąć około 200 lokalizacji. W planach jest też nowe centrum dystrybucyjne.

Jak podano, na Słowacji na koniec 2026 roku sieć Biedronka ma liczyć co najmniej 50 sklepów.

CAPEX grupy Jeronimo Martins wyniósł po trzech kwartałach 2025 roku 816 mln euro wobec 648 mln euro rok wcześniej, z czego nakłady w Biedronce sięgnęły 388 mln euro. Firma podała, że plan inwestycyjny przebiega zgodnie z założeniami. W całym roku nakłady powinny wynieść lekko powyżej 1 mld euro.

Biedronka od początku 2025 roku otworzyła 111 sklepów i przebudowała 110. Na koniec września miała 3 829 placówek.

Wyniki Jeronimo Martins
Wyniki Jeronimo Martins © Licencjodawca

Źródło: PAP

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day

Uczą, jak wspierać dzieci w internecie. Startuje program "Cyfrowe Mosty"

Uczą, jak wspierać dzieci w internecie. Startuje program "Cyfrowe Mosty"

Wydatki na prawa sportowe przyspieszą. Do 2030 r. wzrost o 20 proc.

Wydatki na prawa sportowe przyspieszą. Do 2030 r. wzrost o 20 proc.

Pozew zbiorowy w związku z fuzją właściciela TVN

Pozew zbiorowy w związku z fuzją właściciela TVN

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Szczygieł, Dunikowska-Paź, "Spięty" i Kula z tytułami Ambasadorów Polszczyzny

Szczygieł, Dunikowska-Paź, "Spięty" i Kula z tytułami Ambasadorów Polszczyzny