Big techy tworzą własne media. Chcą kontrolować narrację

W obliczu rosnącej nieufności wobec gigantów technologicznych, firmy z Doliny Krzemowej coraz częściej tworzą swoje własne media i platformy. Wszystko po to aby skuteczniej kontrolować przekazy i budować pozytywny wizerunek – pisze "The Guardian". Nowa strategia ma na celu przeciwdziałanie krytyce oraz prezentowanie branży w korzystnym świetle.

Kinga Walczyk
Kinga Walczyk
Udostępnij artykuł:
Big techy tworzą własne media. Chcą kontrolować narrację
Dolina Krzemowa

W czasie gdy zaufanie do gigantów technologicznych maleje, Dolina Krzemowa rozwija alternatywną sieć mediów. Jak informuje "The Guardian", big techy uruchamiają własne inicjatywy medialne, które omijają krytyczne względem nich media. Przykładem są wywiady, w których liderzy technologiczni celebrowani są niczym gwiazdy, unikając trudnych pytań.

Palantir Technologies, firma zajmująca się analizą danych, wraz z funduszem Andreessen Horowitz uruchomiła własne media — od blogów na Substacku, przez magazyny, po podcasty. Media te często unikają trudnych pytań i koncentrują się na budowaniu wizerunku i narracji sprzyjającej branży technologicznej — analizuje brytyjski "Guardian".

Fundusz wprowadził nawet nową inicjatywę edukacyjną, oferując ośmiotygodniowe stypendia dla osób tworzących przyszłość mediów.

Powstaje bańka informacyjna

Stworzenie własnych kanałów medialnych przez wielkie firmy technologiczne przypomina strategię znaną z przemysłu rozrywkowego - przypomina cytowane źródło. W przeszłości kontrolowane konferencje prasowe były standardem dla gwiazd kina czy estrady. Teraz, według "The Guardian", podobną kontrolę próbują uzyskać topowi gracze w branży technologicznej, uniezależniając się od tradycyjnych mediów.

Dzięki temu powstaje rodzaj bańki informacyjnej — środowiska, w którym krytyka zewnętrzna jest ograniczona, a przekaz o technologicznym kanonie i misji dużych firm jest starannie pielęgnowany i eksponowany.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kanały tematyczne lawinowo tracą przychody. Alarmujące dane z europejskiego rynku

Kanały tematyczne lawinowo tracą przychody. Alarmujące dane z europejskiego rynku

Dino będzie rekrutować do stacji paliw. "Budujemy nowoczesną sieć w całej Polsce"

Dino będzie rekrutować do stacji paliw. "Budujemy nowoczesną sieć w całej Polsce"

Znany nadawca redukuje 600 miejsc pracy

Znany nadawca redukuje 600 miejsc pracy

Kanał Canal+ Action poszerza zasięg

Kanał Canal+ Action poszerza zasięg

Big techy tworzą własne media. Chcą kontrolować narrację

Big techy tworzą własne media. Chcą kontrolować narrację

Kolejny dyrektor w telewizji wPolsce24. Z przeszłością w TVP

Kolejny dyrektor w telewizji wPolsce24. Z przeszłością w TVP