Biura podróży i linie lotnicze w marcu prawie nie reklamowały się w telewizji. "Budżety wygaszone na czas epidemii"

Biura podróży i linie lotnicze w marcu całkowicie zrezygnowały z reklamowania się w telewizji - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. Przedstawiciele czołowych touroperatorów mówią nam, że wstrzymują wydatki, czekając na wznowienie ruchu turystycznego sparaliżowanego obecnie przez koronawirus.

bg / jd
bg / jd
Udostępnij artykuł:
Biura podróży i linie lotnicze w marcu prawie nie reklamowały się w telewizji. "Budżety wygaszone na czas epidemii"

Z danych Nielsena, do których udało nam się dotrzeć wynika, że w tym roku w telewizji reklamowały się Polskie Linie Lotnicze LOT, Rynair, Emirates Group i Turkish Airlines.

Wszystkie, poza liniami tureckimi, reklamowały się w styczniu i w lutym br., a w marcu nie wydały w stacjach tv nawet złotówki. Turkish Airlines w styczniu nie reklamowały się na szklanym w ogóle, natomiast pojawiły się ze spotami w lutym i w marcu.

LOT w styczniu wydał 4,55 mln zł, a w lutym ponad dwa razy więcej – 9,87 mln zł. Rynair emitował swoje reklamy tylko w styczniu i przeznaczył na to 3,27 mln zł. Emirates Group w styczniu zainwestowały w spoty 1,1 mln zł, a w lutym -2,32 mln zł.Z kolei wydatki linii tureckich wyniosły w lutym zaledwie 39,8 tys. zł, a w marcu – 104,9 tys. zł.

grafika

Rynair nie komentuje, LOT z akcją #LOTdoDomu

Rynair w odpowiedzi na nasze pytania, poinformował Wirtualnemedia.pl, że teraz koncentruje się na komunikacji z klientami i nie odpowiada na pytania mediów.

Z kolei w biurze prasowym LOT dowiedzieliśmy się, że firma - w obliczu światowego kryzysu wywołanego pandemią wirusa SARS-CoV-2, który uderza w gospodarki państw oraz szczególnie w branżę lotniczą - nie komentuje planów strategii marketingowych spółki. - Naszym priorytetem jest teraz jak najlepsza realizacja operacji #LOTdoDomu - programu stworzonego wraz z polskim rządem, by pomóc naszym rodakom bezpiecznie wrócić do kraju. Akcję promujemy na stronie lot.com, w naszych kanałach w social mediach, w tym na dedykowanym profilu #LOTdoDomu na Twitterze - poinformowano nas.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/wplyw-epidemii-koronawirusa-na-branze-reklamowa-w-polsce-opinie,7170728956762241a ##

Biura podróży bez reklam, będą później

Podobna sytuacja ma miejsce w przypadku biur podróży. Tyle tylko, że touroperatorzy już w lutym znacząco ograniczyli wydatki reklamowe, zaś w marcu na spoty nie wydali już nic.

Rainbow Tours w styczniu przeznaczyło na reklamę tv 5,19 mln zł, a w lutym już tylko 1,67 mln zł. Sun& Fun Holidays i Nowa Itaka reklamowały się tylko w styczniu i wydały odpowiednio 974,2 tys. zł i 944 tys. zł.

Spoty biura Albatros Travel mogliśmy oglądać w lutym (kosztowały 38 tys. zł). To biuro oprócz tradycyjnych spotów korzystało też ze sponsoringu w tv – w styczniu, lutym i marcu. Łącznie przeznaczyło na ten cel 168,3 tys. zł.

Z tej formy obecności na antenach tv korzystało też biuro podróży Grecos Holiday (styczeń i luty br.), które wydało na to 2,25 mln zł.

grafika

Grzegorz Karolewski, odpowiedzialny za marketing w Eti Podróże przyznał wprost w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że firma wstrzymała wszelkie działania reklamowe. - Budżety rezerwujemy na czas wygaszania się obecnej sytuacji. Redukcje budżetu na pewno będą. Jak duże? Czas i rozwój sytuacji pokażą - powiedział.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/69-proc-firm-planuje-redukcje-zatrudnienia-biurokratyczne-procedury-moga-nas-najwiecej-kosztowac,7170728441067137a ##

Chcemy realizować zaplanowane kampanie

O zmianie strategii mówi też Beniamin Vafidis, dyrektor marketingu Mouzenidis Travel. Wprowadzono dodatkowy pakiet zapewniający klientów, że w przypadku utrzymania się niebezpieczeństwa epidemicznego otrzymają pełny zwrot pieniędzy. Proponowana jest również bezpłatna zmiana terminów dla klientów którzy już wykupili wakacje z Mouzenidis Travel.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/przez-koronawirusa-spadki-w-reklamie-radiowej-i-zewnetrznej-w-sieci-mocno-promuja-sie-lpp-i-netflix,7170729590040705a ##

- W marcu mieliśmy zaplanowane głównie działania B2B, które z powodu na obecną sytuację znacząco ograniczyliśmy. Były to przede wszystkim szkolenia produktowe oraz wizyty handlowe u naszych partnerów. Działania reklamujące wycieczki do klientów indywidualnych mieliśmy zamiar rozpocząć pod koniec kwietnia. Póki co nie zmieniliśmy naszych planów i nadal planujemy zrealizować założone kampanie - przekazał portalowi Wirtualnemedia.pl Beniamin Vafidis.

Jednocześnie zapewnia, że firma mimo zaistniałej sytuacji nie ma w planach redukowania budżetu marketingowego. -  Wychodzimy z założenia, że w momencie kiedy sprzedaż jest mniejsza niż planowana – nakłady finansowe na marketing powinny rosnąć, a nie maleć. Póki co utrzymujemy budżet marketingowy. W przypadku utrzymania się zagrożenia przez kolejne miesiące i nie możności swobodnego podróżowania będziemy zmuszeni zredukować nasz program lotniczy - w tym przypadku nakłady na marketing również mogą ulec zmianie - podkreśla przedstawiciel Mouzenidis Travel.

Fakt przesuwania przez firmy z branży turystycznej budżetów reklamowych na późniejsze terminy potwierdza też Renata Wasiak-Sosnowska, COO w Havas Media Group. - W przypadku kilku klientów, przede wszystkim z takich branż jak przewoźnicy czy turystyka, rzeczywiście mamy do czynienia z anulowaniem kampanii, jednak większość klientów przekłada swoje wydatki na kolejne miesiące - mówi.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/branza-marketingowa-dostanie-rykoszetem-i-ucierpi-jako-pierwsza-przez-skutki-gospodarcze-wywolane-epidemia-koronawirusa-opinie,7170725855352449a ##

Rainbow: do lutego sprzedaż rosła, efekt "odłożonego popytu"?

Spółka Rainbow Tours w raporcie giełdowym z 16 marca br.  poinformowała, że zanotowała wyraźny spadek sprzedaży, w szczególności w odniesieniu dla wylotów przewidzianych dla miesięcy kwiecień-maj br.

Podano, że firma odnotowała wzrost sprzedaży ofert "Zima 2019/20" oraz "Lato 2020" w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego. Na 13 marca br. sprzedaż oferty "Lato 2020" była wyższa o 30,5 proc. czyli o 32.393 osoby, natomiast sprzedaż oferty "Zima 2019/20" o 14,4 proc., czyli o 13.658 osób.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/jakub-bierzynski-dzis-standardowa-komunikacja-to-troche-jak-glos-z-innej-basniowej-planety-ktora-miesiac-temu-przeszla-do-historii-i-pewnie-juz-nigdy-nie-wroci-wywiad,7170729999357569a ##

Według spółki to pozwala, w kontekście aktualnej sytuacji związanej z wystąpieniem pandemii spowodowanej koronawirusem, na zminimalizowanie (tzw. "bufor sprzedażowy") „wpływu notowanego obniżenia przychodów ze sprzedaży w okresie miesiąca marca 2020 roku i spodziewanego dla całego okresu II kwartału 2020 roku; dodatkowym czynnikiem pozwalającym na przyjęcie zrównoważonych założeń, co do kształtowania się poziomu sprzedaży spółki w całym roku 2020 jest spodziewane przez zarząd spółki wystąpienie efektu tzw. "odłożonego popytu", w "przesuniętym" okresie miesięcy lipiec-wrzesień sezonu "Lato 2020” - napisano w raporcie.

25 marca br. Rainbow Tours opublikowało raport finansowy za luty br. Spółka z organizacji imprez turystycznych osiągnęła w tym miesiącu przychody w wysokości 114,1 mln zł,  co w porównaniu z tym samym okresem 2019 roku stanowi wzrost sprzedaży o około 28,6 proc.. Przychody z pośrednictwa wyniosły 2,1 mln zł i były wyższe rok do roku o około 61,5 proc.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu