BlackBerry ze stratą i spadkiem przychodu, w dół także sprzedaż smartfonów

Firma BlackBerry zakończyła zarówno ostatni kwartał, jak i cały poprzedni rok fiskalny stratą i wyraźnym spadkiem przychodu. Optymizmem nie napawają także wyniki sprzedaży smartfonów.

km
km
Udostępnij artykuł:
BlackBerry ze stratą i spadkiem przychodu, w dół także sprzedaż smartfonów
BlackBerry Leap

Przychód BlackBerry w zakończonym 29 lutego br. kwartale sięgnął 464 milionów dolarów, co oznacza spadek o 30 proc. w stosunku do 660 milionów dolarów w analogicznym okresie poprzedniego roku. We wcześniejszych trzech miesiącach firma miała natomiast 548 milionów dolarów przychodu.

BlackBerry zanotowało w IV kwartale stratę netto w wysokości 238 milionów dolarów, w porównaniu do 89 milionów dolarów straty w III kwartale oraz 28 milionów dolarów zysku przed rokiem.

Szefostwo koncernu ujawniło także, że sprzedaż smartfonów w minionym kwartale sięgnęła tylko 600 tys. sztuk. To wynik o 100 tys. gorszy niż kwartał wcześniej.

W całym roku fiskalnym 2016 BlackBerry zanotowało przychód w wysokości 2,16 miliarda dolarów, co oznacza znaczący spadek w porównaniu do 3,34 miliarda dolarów przychodu w roku fiskalnym 2015. Strata netto firmy zmalała w tym okresie z 304 milionów dolarów do 208 milionów dolarów.

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele