BMW najcenniejszą marką samochodową na świecie (wideo)

Dzięki rosnącej na całym świecie sprzedaży samochodów marka BMW wyprzedziła Toyotę i zajęła pozycję lidera w kategorii motoryzacyjnej w siódmej dorocznej edycji rankingu najcenniejszych marek BrandZ Top 100, realizowanego przez Millward Brown Optimor na zlecenie Grupy WPP.

km
km
Udostępnij artykuł:

Pomimo spadków w całym sektorze motoryzacyjnym BMW zanotował wzrost wartości swojej marki o 10% (do 24,6 mld USD) i ponownie wszedł na miejsce nr 1, spychając z niego Toyotę (spadek o 10%, do 21,8 mld USD).

Zmiana lidera wynika z dwóch głównych przyczyn. Po pierwsze, BMW wygenerował rekordowe obroty dzięki wprowadzeniu nowych modeli i sprzedaży 1,4 mln pojazdów, co przełożyło się na 12-proc. wzrost. Z kolei Toyota – podobnie jak wiele spółek japońskich – musiała walczyć z problemami łańcucha dostaw po trzęsieniu ziemi, tsunami i katastrofie elektrowni jądrowej w Japonii.

W pierwszej dziesiątce marek motoryzacyjnych jako pierwsza koreańska marka znalazł się Hyundai, z wartością 3,6 mld USD. Hyundai skorzystał na wzroście popytu ze strony wymagających klientów, którzy – stając w obliczu poważnego wydatku trudnych finansowo w czasach - poszukują jakości i stylu, jednocześnie starając się unikać wysokich cen, które trzeba zwykle zapłacić za bardziej prestiżowe modele.

Ogólnie rzecz biorąc, cały sektor motoryzacyjny nie wypadł najlepiej w tegorocznym rankingu BrandZ Top 100 - jego łączna wartość spadła o 7%.

grafika

„Dalszy spadek łącznej wartości marek wskazuje, że sektor motoryzacyjny nie całkiem jeszcze doszedł do siebie, nawet jeśli wskaźniki finansowe napływające z USA wydają się wskazywać na poprawę wyników. Branża motoryzacyjna staje także w obliczu przyszłych wyzwań demograficznych. Wskutek rosnącej urbanizacji ludzie będą w mniejszym stopniu korzystać z samochodów, a zwrócą się raczej w stronę transportu publicznego lub będą wykorzystywać rozwiązania w stylu car sharing, żeby zmniejszyć ruch uliczny i zanieczyszczenia powietrza. Ponadto z punktu widzenia młodzieży korzystającej z sieci społecznościowych samochody stają się mniej konieczne do utrzymywania kontaktu ze znajomymi. W tej grupie samochód nie określa statusu osobistego w takim samym stopniu, jak to było w pokoleniu ich rodziców. Z kolei komputery czy urządzenia mobilne są znacznie bardziej dostępne cenowo.” - stwierdził Peter Walshe, dyrektor odpowiedzialny za ranking BrandZ Top 100 w Millward Brown.

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu