BR TVP przygotowało system Omega

Biuro Reklamy Telewizji Polskiej przygotowało nowy system do mierzenia efektywności kampanii reklamowych.

łk
łk
Udostępnij artykuł:

Zamiast zwykłych GRP (suma oglądalności wszystkich emisji reklamy), Biuro Reklamy TVP przygotowało nowy system Omega, pozwalający jeszcze lepiej zmierzyć efektywności kampanii reklamowych.

Omega to innowacyjny system, który pozwala zwiększyć efektywność kampanii reklamowych dzięki uwzględnieniu, w procesie analizy i planowania kampanii telewizyjnych, mierzalnego wpływu najważniejszych czynników skuteczności emisji reklam.

Omega mierzy znaczenie o charakterze jakościowym parametrów emisji: liczby ekspozycji spotów, długości bloków, długości spotów – czyli to, co dotychczas było wiedzą intuicyjną wynikająca z doświadczenia praktyków. Kumuluje - ujmuje skuteczność najważniejszych parametrów emisji spotów w postaci jednej wartości liczbowej. Umożliwia ocenę kampanii realizowanych tylko przy użyciu ilościowych wskaźników i pozwala oszacować wpływ parametrów emisji spotów o charakterze jakościowym na efektywność planowanych kampanii.

Omega jest narzędziem uzupełniającym szacowanie efektywności kampanii zarówno przed jej emisją, jak i po.

„W pierwszym przypadku, zazwyczaj znana jest grupa celową i OTS (miara siły kampanii reklamowej) jako jeden z celów komunikacyjnych. Wiadome jest też, czego można się spodziewać po różnych antenach, jeśli chodzi o średnią długość bloku, chociażby w poszczególnych porach dnia. Stosując mechanizm Omegi do tych danych wraz z zakładaną liczbą GRP, uzyskuje się wartość "zapamiętanych" ratingów, która może się zmieniać w różnych konfiguracjach (antena, pora dnia, blok). System dostarcza wiec jeszcze jeden, stosunkowo prosty aplikacyjnie czynnik, poprzez który możemy cyzelować nasza kampanię, a w konsekwencji mieć wpływ na jej ostateczny efekt” – mówią twórcy systemu.

System przeznaczony jest reklamodawcom, agencjom mediowym, osobom planującym kampanie mediowe.

Więcej informacji i przykładowe zastosowanie na www.omega.brtvp.pl.

łk
Autor artykułu:
łk
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online