Brak akceptacji kart płatniczych zniechęca co czwartego klienta (infografika)

Dzięki akceptacji kart płatniczych małe firmy mogą zmniejszyć utratę klientów niemal o 1/4 - wynika z badania Ipsos Mori.

km
km
Udostępnij artykuł:
Brak akceptacji kart płatniczych zniechęca co czwartego klienta (infografika)
fot. Shutterstock.com

Akceptacja kart płatniczych może mieć znaczący wpływ na liczbę klientów oraz obroty małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP). Odpowiadając na pytania o preferencje zakupowe, prawie połowa (47%) polskich konsumentów posiadających kartę płatniczą w grupie wiekowej 16-60 lat deklaruje, że wolałaby zrobić zakupy w firmie przyjmującej płatności kartami niż w firmie, która takiej możliwości nie oferuje. Konsumentów z podobnymi preferencjami jest odpowiednio 46% w Niemczech, 53% w Wielkiej Brytanii, 54% w Hiszpanii i 69% we Włoszech.

W okresie 12 miesięcy poprzedzających badanie ok. 26% użytkowników kart w Polsce znalazło się w sytuacji, w której zrezygnowali z zakupów ze względu na brak możliwości zapłaty kartą, zaś 27% wybrało wówczas zakup u innego sprzedawcy akceptującego karty.

Problem ograniczonej akceptacji kart dotyczy w większym stopniu małych i średnich przedsiębiorców w Polsce - w porównaniu z ich odpowiednikami w Niemczech czy Hiszpanii. Ma on szczególne znaczenie przy próbach przyciągnięcia młodych klientów. 41% polskich użytkowników kart z przedziału 16-34 lata oświadczyło, że nie dokonali zakupu towaru bądź usługi z powodu braku możliwości płacenia kartą, w porównaniu z 34% w Wielkiej Brytanii, 30% we Włoszech, 23% w Niemczech i 21% w Hiszpanii. 16% respondentów ze wszystkich krajów biorących udział w badaniu udało się w takiej sytuacji do konkurencji.

Wśród polskich użytkowników kart ponad połowa (57%) ankietowanych zadeklarowała, że przy zakupie towarów lub usług o wartości od 51 do 200 zł woli płatność kartą, przy czym odsetek ten wzrasta do 63% dla zakupów na kwoty powyżej 200 zł.

grafika

Agencja Ipsos Mori przeprowadziła na zlecenie Visa Europe wywiady online z respondentami z Wielkiej Brytanii (16-75 lat), Niemiec (16-70 lat), Włoch (16-70 lat), Hiszpanii (16-65 lat) oraz Polski (16-60 lat). Liczebność prób użytkowników kart w poszczególnych krajach: Wielka Brytania – 975 (w tym 326 w wieku od 16 do 34 lat), Niemcy – 664 (193 w wieku od 16 do 34 lat), Hiszpania – 917 (320 w wieku od 16 do 34 lat), Włochy - 827, Polska – 790. W każdym kraju uzyskanym danym przypisano wagi zgodne z ustaloną strukturą ludności tego kraju. Badania przeprowadzono w okresie od 29 sierpnia do 1 września 2014 r.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"