Branża internetowa świętuje 25-lecie Wirtualnej Polski (wideo)

Wirtualna Polska z okazji przypadającego w tym roku 25-lecia działalności dostała życzenia od przedstawicieli czołowych firm z branży internetowej i reklamowej. To finał obchodów jubileuszu portalu.

materiał partnerski
materiał partnerski
Udostępnij artykuł:

Portal WP został uruchomiony wiosną 1995 roku przez trójkę studentów Politechniki Gdańskiej, którzy wcześniej poznali się w internecie. Ich pierwszym celem było skatalogowanie działających wówczas stron internetowych według kategorii życia codziennego.

Z okazji przypadającego w 2020 roku 25-lecia Wirtualnej Polski menedżerowie czołowych reklamodawców, agencji mediowych i organizacji branży internetowej wspominają, jak sami zaczynali korzystać z internetu. Zastanawiają się, co jeszcze w naszym życiu zmieni sieć internetowa, oraz składają WP urodzinowe życzenia.

 

To zwieńczenie świętowania 25. urodzin Wirtualnej Polski. W ramach tych obchodów uruchomiono specjalny serwis 25lat.wp.pl, w którym można przeczytać o najważniejszych wydarzeniach i trendach z ćwierćwiecza rozwoju internetu w naszym kraju, a także historiach z życia codziennego i lokalnych tematach z różnych regionów Polski. Latem dziennikarze WP w ramach trzeciej odsłony akcji „Jedziemy WPolskę” przedstawili m.in. atrakcje Podlasia.

Jesienią Wirtualna Polska zorganizowała urodzinową loterię, w której pula nagród wynosiła ponad 260 tys. zł.

O historii firmy i jej rozwoju w ostatnich latach opowiedzieli w wywiadzie prezes Wirtualna Polska Holding Jacek Świderski i prezes Wirtualna Polska Media Joanna Pawlak. - Wyznaczyliśmy nowy rodzaj strategii dla mediowego gracza internetowego. Niewiele jest takich przykładów na świecie, że łączy się pod jednym dachem media i e-commerce. Od początku było dla wszystkich jasne, że musimy być firmą mediowo-technologiczną. Że musimy mieć najlepsze treści dla Polaków - bardzo dbamy o redakcję, a szczególnie w ostatnich miesiącach włożyliśmy ogrom pracy, żeby pozycja medialna Wirtualnej Polski była jak najsilniejsza, ale z drugiej strony wiemy, że konkurujemy ze światowymi gigantami. Wiemy, że są w awangardzie technologicznej, a my nie możemy od nich odstawać - stwierdził Jacek Świderski.

- Naszą misją jest pomoc Polakom w podejmowaniu codziennych decyzji. Jako firma medialno-technologiczno-e-commerce’owa chcemy informować Polaków o tym, co dzieje się wokół, ale również pomagać w codziennych decyzjach zakupowych. Nowy samochód, szybki kredyt, wyjazd na zasłużony odpoczynek. To decyzje wymagające przemyśleń, tym bardziej w czasie pandemii, kiedy najważniejsze jest dla wszystkich zdrowie i bezpieczeństwo swoje i bliskich. Wirtualna Polska chce być blisko swoich czytelników realizując bardzo pojemną misję - dodała Joanna Pawlak.

W 2020 roku Wirtualna Polska nie tylko świętowała swój jubileusz, lecz także wspierała walkę z epidemią koronawirusa. W kwietniu zachęcała internautów do nagrywania podziękowań w formie wideo dla walczących z pandemią i publikowała je na specjalnie uruchomionym kanale. Ponadto, w początkowej fazie pandemii, kiedy głośno mówiło się o deficycie sprzętu medycznego, Wirtualna Polska przekazała tysiąc przyłbic do 10 szpitali jednoimiennych lub przeznaczonych do walki z koronawirusem. Należący do WP serwis money.pl w maju i czerwcu za symboliczną złotówkę publikował artykuły promujące małych przedsiębiorców. W grudniu Wirtualna Polska odpowiedziała na prośbę o pomoc Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego im. Jana Mikulicza-Radeckiego we Wrocławiu, przekazując 15 sztuk laptopów dla personelu medycznego, co umożliwiło ich pracę zdalną.

materiał partnerski
Autor artykułu:
materiał partnerski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online