"Zespół Kolorowych Skarpetek" odbywa się po raz trzeci. To akcja, która została zapoczątkowana marzeniem Moniki z trisomią 21, która zapragnęła zostać gwiazdą internetu. Aby to marzenie spełnić, jej siostra, Kaja Bielawska, połączyła siły kilkudziesięciu osób związanych z branżą marketingową. W kampanię włączyć może się jednak każdy, zakładając 21 marca dwie kolorowe skarpetki nie do pary, robiąc im zdjęcie i wrzucając je w mediach społecznościowych z hashtagiem #ZespolKolorowychSkarpetek.
Działania promujące akcję "Zespół Kolorowych Skarpetek" są prowadzone w internecie, w tym w serwisach informacyjnych, lifestyle’owych i parentingowych, w mediach społecznościowych, m.in. na Facebooku, Instagramie i YouTube, a także z wykorzystaniem narzędzi PR i influencer marketing.
Dzień Kolorowych Skarpetek 21 marca

W ramach kampanii powstał promocyjny materiał wideo. Jego hasło głosi, że „nie do pary jest tylko chromosom”. Spot pokazuje pary składające się z osób pełnosprawnych i tych z zespołem Downa. Jego celem jest pokazanie tych ostatnich jako pracujących, uprawiających sport, pokonujących górskie szczyty, a nawet tańczących w świetle gwiazd. Jako aktywnych, pełnoprawnych członków naszego społeczeństwa, którzy jednocześnie potrzebują życzliwej obecności innych.
Koncepcję i scenariusz wideo opracowała agencja Artegence.
Kampania jest prowadzona pro bono przez agencję Resolution i wspierana przez firmy z branży marketingu i komunikacji: Artegence, Flash Investment Group, Newspoint, Solski Communications, Tribal Media oraz Studio Tęcza.

W nagłośnieniu akcji pomagają również wydawcy mediowi: AdPrime, Adrino, Audience Network, BrandLift, Converters, DoubleEspresso, Facebook, Gazeta.pl, Iberion, JustTag, LagoMedia, Madokado, RoyalAd, SampleData, SpicyMobile, Tarsago, VeoWe, VidWe, Welovemedia, WP i YOC. Sponsorem kampanii jest marka Many Mornings.
Kampania #ZespolKolorowychSkarpetek jest organizowana pro bono na rzecz Stowarzyszenia Rodzin i Opiekunów osób z Zespołem Downa „Bardziej Kochani”.











