BriefIndex lekko w dół

Według najnowszej fali badania BriefIndex, wskaźnik koniunkturyna rynku mediów i reklamy wynosi 78,25 punktów i spadł w stosunkudo poprzedniej fali badania o 3,25 (w kwietniu 2007r. wynosił81,50).

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Poziom BriefIndexu jest obecnie nieco niższy niż w ostatnimmiesiącu. W porównaniu do poprzedniej fali badania spadł przedewszystkim wskaźnik mówiący o oczekiwaniach rynku. 25% badanychrespondentów odpowiedziało, że sytuacja na rynku mediów i reklamyraczej poprawi się, natomiast w poprzedniej fali badania 33%badanych uważało, że sytuacja się poprawi. Jednak wydaje się, żeniższe wskazania niż ostatnio wynikają głównie ze zbliżającego sięokresu wakacyjnego. Niezmiennie pozytywny wpływ na ocenę sytuacjina rynku mediów i reklamy ma bardzo dobra kondycja gospodarki wPolsce. Potrzebę reklamy deklarują już nie tylko koncernymiędzynarodowe, ale także mniejsze firmy. W odpowiedzi nazapotrzebowania rynku powstają nowe agencje, w rezultacie rośniekonkurencja na rynku mediów i reklamy. Tendencję tę potwierdzająrespondenci: "widać, niezwykłą aktywność firm, które dotychczasbyły nieobecne, firm lokalnych, o mniejszym zasięgu." Badaniuważają także, że nasycenie "tradycyjnych" nośników reklamypowoduje otwarcie na nowe kanały reklamowe: "coraz bardziejposzukiwane są różnego typu rozwiązania komunikacyjne (..) tutajnależy wymienić outdoor i internet." Oczekiwania dalszej poprawysytuacji w branży niezmiennie wynikają z wiary w utrzymywaniedobrej koniunktury w przemyśle, a długoterminowo także zorganizacji EURO 2012 - czytamy w raporcie.

BriefIndex to wskaźnik odzwierciedlający trendy w koniunkturzena rynku reklamy i mediów. Obliczany jest na podstawie deklaracjirespondentów (dyrektorów marketingu firm reprezentujących różnebranże oraz prezesów agencji reklamowych i domów mediowych) natemat obecnej sytuacji branży oraz oczekiwanych zmian w ciągunajbliższych trzech miesięcy.

Badanie zostało przeprowadzone przez MillwardBrown SMG/KRC nazlecenie magazynu Brief.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"