Joanna Pawlak w Iberionie będzie odpowiedzialna za bieżące działania operacyjne firmy oraz współtworzenie strategii rozwoju. Raportować będzie bezpośrednio do CEO i założyciela Iberionu Alberta Wójcika. W strukturze pod jej kierownictwem znajdą się m.in. chief media officer Karolina Szmulewicz, chief commercial officer Przemysław Mańkowski oraz chief financial officer Krzysztof Matuszewski.
– Iberion to organizacja o ogromnym potencjale, tworzona przez niezwykle utalentowanych ludzi. Cieszę się, że będę mogła uczestniczyć w jej dalszym rozwoju, wykorzystując swoje doświadczenie menedżerskie oraz wiedzę w zakresie tworzenia strategii, zarządzania procesami i organizacją wewnętrzną firmy – podkreśla Joanna Pawlak w komunikacie prasowym.

Joanna Pawlak to kolejny menedżer z przeszłością w Wirtualnej Polsce, który dołącza do zespołu Iberionu. Jak szczegółowo opisywaliśmy, w ostatnich latach współpracę ze spółką zaczęli m.in. Rafał Durlik, Przemysław Mańkowski, Rafał Warecki i Tomasz Machała. Na liście jest już ponad 10 osób.
Joanna Pawlak dwie dekady w Wirtualnej Polsce
Poprzednio, do połowy 2024 roku, Joanna Pawlak była związana z Wirtualną Polską. Od 2018 roku była szefową spółki zależnej Wirtualna Polska Media zarządzającej serwisami z treściami dziennikarskimi.
Przedtem przez cztery lata jako wiceprezeska ds. sprzedaży w spółce kierowała biurem reklamy oraz przez dziesięć lat (Wirtualna Polska należała wówczas do Orange Polska) jako dyrektor pionu marketingu i sprzedaży nadzorowała sprzedaż i realizację celów przychodowych firmy, pozycjonowanie i promocję marki WP.pl oraz jej produktów.

Wcześniej Joanna Pawlak pracowała w Gemiusie, była dyrektorem marketingu i sprzedaży w TV Puls i kierownikiem marketingu w biurze reklamy TVP, a karierę zaczynała w 1991 roku w agencji McCann Erickson.
Iberion z wyższym zyskiem
– Joanna dołącza do nas w szczególnym momencie, ponieważ wkrótce obchodzimy 10-lecie. Nowa dekada Iberionu zbiega się w czasie z ekscytującymi zmianami na rynku mediów i reklamy – komentuje Albert Wójcik.
– Za nami najlepsze półrocze w historii firmy – nasz wynik EBITDA wzrósł o 186 proc. względem zeszłego roku. Mamy bardzo ambitne plany rozwojowe i jesteśmy gotowi na duże wyzwania – zapewnia.

Do Iberionu należą portal informacyjny Goniec oraz serwisy tematyczne Biznes Info, Rolnik Info, Pacjenci, Świat Gwiazd i Smakosze.
W 2024 roku Iberion wypracował wzrost przychodów reklamowych o 17,7 proc do 25,56 mln zł. Jego koszty zwiększyły się jednak dużo mocniej, przez co zysk zmalał z 3,64 do 3,04 mln.













