Była prezes mediów Wirtualnej Polski w zarządzie Iberionu

Do zarządu Iberionu jako chief operating officer dołącza Joanna Pawlak. Poprzednio przez dwie dekady była związana z Wirtualną Polską, m.in. jako prezeska spółki Wirtualna Polska Media.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Była prezes mediów Wirtualnej Polski w zarządzie Iberionu
Joanna Pawlak

Joanna Pawlak w Iberionie będzie odpowiedzialna za bieżące działania operacyjne firmy oraz współtworzenie strategii rozwoju. Raportować będzie bezpośrednio do CEO i założyciela Iberionu Alberta Wójcika. W strukturze pod jej kierownictwem znajdą się m.in. chief media officer Karolina Szmulewicz, chief commercial officer Przemysław Mańkowski oraz chief financial officer Krzysztof Matuszewski.

– Iberion to organizacja o ogromnym potencjale, tworzona przez niezwykle utalentowanych ludzi. Cieszę się, że będę mogła uczestniczyć w jej dalszym rozwoju, wykorzystując swoje doświadczenie menedżerskie oraz wiedzę w zakresie tworzenia strategii, zarządzania procesami i organizacją wewnętrzną firmy – podkreśla Joanna Pawlak w komunikacie prasowym.

Joanna Pawlak to kolejny menedżer z przeszłością w Wirtualnej Polsce, który dołącza do zespołu Iberionu. Jak szczegółowo opisywaliśmy, w ostatnich latach współpracę ze spółką zaczęli m.in. Rafał Durlik, Przemysław Mańkowski, Rafał Warecki i Tomasz Machała. Na liście jest już ponad 10 osób.

Joanna Pawlak dwie dekady w Wirtualnej Polsce

Poprzednio, do połowy 2024 roku, Joanna Pawlak była związana z Wirtualną Polską. Od 2018 roku była szefową spółki zależnej Wirtualna Polska Media zarządzającej serwisami z treściami dziennikarskimi.

Przedtem przez cztery lata jako wiceprezeska ds. sprzedaży w spółce kierowała biurem reklamy oraz przez dziesięć lat (Wirtualna Polska należała wówczas do Orange Polska) jako dyrektor pionu marketingu i sprzedaży nadzorowała sprzedaż i realizację celów przychodowych firmy, pozycjonowanie i promocję marki WP.pl oraz jej produktów.

Wcześniej Joanna Pawlak pracowała w Gemiusie, była dyrektorem marketingu i sprzedaży w TV Puls i kierownikiem marketingu w biurze reklamy TVP, a karierę zaczynała w 1991 roku w agencji McCann Erickson.

Iberion z wyższym zyskiem

– Joanna dołącza do nas w szczególnym momencie, ponieważ wkrótce obchodzimy 10-lecie. Nowa dekada Iberionu zbiega się w czasie z ekscytującymi zmianami na rynku mediów i reklamy – komentuje Albert Wójcik.

Za nami najlepsze półrocze w historii firmy – nasz wynik EBITDA wzrósł o 186 proc. względem zeszłego roku. Mamy bardzo ambitne plany rozwojowe i jesteśmy gotowi na duże wyzwania – zapewnia.

Do Iberionu należą portal informacyjny Goniec oraz serwisy tematyczne Biznes Info, Rolnik Info, Pacjenci, Świat Gwiazd i Smakosze.

W 2024 roku Iberion wypracował wzrost przychodów reklamowych o 17,7 proc do 25,56 mln zł. Jego koszty zwiększyły się jednak dużo mocniej, przez co zysk zmalał z 3,64 do 3,04 mln.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zamiast narzekać na AI w reklamie, zrobił świąteczny musical o ciężarówkach Coca-Coli

Zamiast narzekać na AI w reklamie, zrobił świąteczny musical o ciężarówkach Coca-Coli

Byli naczelni Business Insider Polska i Money.pl w Biznes Enter [NASZ NEWS]

Byli naczelni Business Insider Polska i Money.pl w Biznes Enter [NASZ NEWS]

Te kanały zastąpią stacje MTV. Dostały już koncesje, ale nie w Polsce

Te kanały zastąpią stacje MTV. Dostały już koncesje, ale nie w Polsce

Stanowski odpowiada na film o sponsorze Kanału Zero. Zawiesza współpracę

Stanowski odpowiada na film o sponsorze Kanału Zero. Zawiesza współpracę

Tworzenie reklam na Facebooku i Instagramie nigdy nie było tak proste – poznaj najnowsze możliwości AI
Materiał reklamowy

Tworzenie reklam na Facebooku i Instagramie nigdy nie było tak proste – poznaj najnowsze możliwości AI

Nowe osoby w redakcji "GQ Poland". Wcześniej w ZPR Media, "Przekroju" i Burdzie

Nowe osoby w redakcji "GQ Poland". Wcześniej w ZPR Media, "Przekroju" i Burdzie