Była prezes mediów Wirtualnej Polski w zarządzie Iberionu

Do zarządu Iberionu jako chief operating officer dołącza Joanna Pawlak. Poprzednio przez dwie dekady była związana z Wirtualną Polską, m.in. jako prezeska spółki Wirtualna Polska Media.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Była prezes mediów Wirtualnej Polski w zarządzie Iberionu
Joanna Pawlak

Joanna Pawlak w Iberionie będzie odpowiedzialna za bieżące działania operacyjne firmy oraz współtworzenie strategii rozwoju. Raportować będzie bezpośrednio do CEO i założyciela Iberionu Alberta Wójcika. W strukturze pod jej kierownictwem znajdą się m.in. chief media officer Karolina Szmulewicz, chief commercial officer Przemysław Mańkowski oraz chief financial officer Krzysztof Matuszewski.

– Iberion to organizacja o ogromnym potencjale, tworzona przez niezwykle utalentowanych ludzi. Cieszę się, że będę mogła uczestniczyć w jej dalszym rozwoju, wykorzystując swoje doświadczenie menedżerskie oraz wiedzę w zakresie tworzenia strategii, zarządzania procesami i organizacją wewnętrzną firmy – podkreśla Joanna Pawlak w komunikacie prasowym.

Joanna Pawlak to kolejny menedżer z przeszłością w Wirtualnej Polsce, który dołącza do zespołu Iberionu. Jak szczegółowo opisywaliśmy, w ostatnich latach współpracę ze spółką zaczęli m.in. Rafał Durlik, Przemysław Mańkowski, Rafał Warecki i Tomasz Machała. Na liście jest już ponad 10 osób.

Joanna Pawlak dwie dekady w Wirtualnej Polsce

Poprzednio, do połowy 2024 roku, Joanna Pawlak była związana z Wirtualną Polską. Od 2018 roku była szefową spółki zależnej Wirtualna Polska Media zarządzającej serwisami z treściami dziennikarskimi.

Przedtem przez cztery lata jako wiceprezeska ds. sprzedaży w spółce kierowała biurem reklamy oraz przez dziesięć lat (Wirtualna Polska należała wówczas do Orange Polska) jako dyrektor pionu marketingu i sprzedaży nadzorowała sprzedaż i realizację celów przychodowych firmy, pozycjonowanie i promocję marki WP.pl oraz jej produktów.

Wcześniej Joanna Pawlak pracowała w Gemiusie, była dyrektorem marketingu i sprzedaży w TV Puls i kierownikiem marketingu w biurze reklamy TVP, a karierę zaczynała w 1991 roku w agencji McCann Erickson.

Iberion z wyższym zyskiem

– Joanna dołącza do nas w szczególnym momencie, ponieważ wkrótce obchodzimy 10-lecie. Nowa dekada Iberionu zbiega się w czasie z ekscytującymi zmianami na rynku mediów i reklamy – komentuje Albert Wójcik.

Za nami najlepsze półrocze w historii firmy – nasz wynik EBITDA wzrósł o 186 proc. względem zeszłego roku. Mamy bardzo ambitne plany rozwojowe i jesteśmy gotowi na duże wyzwania – zapewnia.

Do Iberionu należą portal informacyjny Goniec oraz serwisy tematyczne Biznes Info, Rolnik Info, Pacjenci, Świat Gwiazd i Smakosze.

W 2024 roku Iberion wypracował wzrost przychodów reklamowych o 17,7 proc do 25,56 mln zł. Jego koszty zwiększyły się jednak dużo mocniej, przez co zysk zmalał z 3,64 do 3,04 mln.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych