Na wszystkich rynkach europejskich, na których działa Canal+ – w tym we Francji, Polsce, Szwajcarii, Holandii, Czechach, Austrii, na Węgrzech, Słowacji, w Belgii i Rumunii – aplikacja Canal+, wraz z lokalnymi aplikacjami grupy (Skylink, Focus+, TV Vlaanderen i Télésat), będzie preinstalowana na telewizorach Thomson Smart TV. Canal+ poinformował, że dotyczy to też najnowszych modeli sprzętów firmy Thomson.
Będą wspólne oferty promocyjne
Canal+ i Thomson poinformowały o zawiązaniu strategicznego sojuszu. Ma on opierać się na wspólnych inicjatywach marketingowych i komercyjnych. Zapowiedziano specjalne oferty promocyjne zarówno online, jak i w sklepach.
– To strategiczne partnerstwo z marką Thomson podkreśla nasze niezachwiane zaangażowanie w rozszerzanie dostępu do aplikacji Canal+. Po raz pierwszy na wszystkich naszych rynkach europejskich nasi abonenci będą mogli cieszyć się uproszczonym, natychmiastowym dostępem do wszystkich swoich treści - za naciśnięciem przycisku Canal+ na pilocie – powiedział Philippe Schwerer, EVP Industrial Partnerships & New Business w Canal+.

Jeszcze kilka lat temu swoimi przyciskami na pilotach mogły się poszczycić jedynie amerykańskie platformy, takie jak Netflix, Amazon Prime Video, Disney+ czy YouTube. Opinie konsumentów na ten temat są podzielone. Niektóre osoby mimowolnie naciskają przyciski dedykowane konkretnym serwisom. Pierwsze piloty urządzeń do streamingu były bardziej minimalistyczne.
W 2021 roku Canal+ udało się podpisać umowę odnośnie współpracy z firmą Hisense. Dotyczyła francuskiego rynku, gdzie także pojawił się dedykowany dostawcy płatnej telewizji przycisk na pilotach. W 2024 roku zawarto podobne porozumienie z firmą Philips. Dotyczyło także polskiego rynku.
Thomson to firma założona w 1893 roku we Francji. Pierwszy telewizor wprowadziła na rynek w 1936 roku. Marka jest znana także ze sprzętów audio (słuchawki, soundbary), sprzętów AGD i innej elektroniki użytkowej. W ostatnich latach Thomson ściśle współpracuje z chińską marką TCL.











