Rosną przychody Canal+, ale firma przestała podawać liczbę abonentów

Przychody Grupy Canal+ wzrosły o 5,7 proc. w III kwartale 2023 roku i o 3,9 proc. w pierwszych dziewięciu miesiącach roku. Nastąpiło to dzięki dobrym wynikom Studiocanal i segmentu płatnej telewizji we Francji. W przeciwieństwie do poprzednich kwartałów, firma nie podała liczby abonentów.

ag
ag
Udostępnij artykuł:
Rosną przychody Canal+, ale firma przestała podawać liczbę abonentów

W III kwartale br. przychody całej Grupy Canal+ wyniosły 1,5 mld euro. Przychody Studiocanal, wytwórni i dystrybutora filmowo-telewizyjnego wzrosły o 26,9 proc. z 92 mln euro do 115 mln euro.

Stało się tak dzięki udanym premierom kinowym „Alibi.com 2” (ponad 4 mln sprzedanych biletów) i „All Your Faces” we Francji (1,2 mln biletów). Sukces odniosły też: „John Wick 4” w Australii i Nowej Zelandii, „Martwe zło : Przebudzenie” w Wielkiej Brytanii, „Miraculum: Biedronka i Czarny Kot” oraz „Asteriks i Obeliks: Imperium smoka” w Polsce.

Przychody z płatnej telewizji rosną głównie we Francji

W branży płatnej telewizji we Francji przychody Canal+ wzrosły o 6,9 proc. z 744 mln euro w III kwartale ub.r. do 795 mln euro w III kwartale br. Na rynkach międzynarodowych ten wzrost wyniósł już tylko 0,9 proc. W analogicznym okresie zeszłego roku przychody wyniosły 583 mln euro, a na koniec września 590 mln euro.

W pierwszych 9 miesiącach roku przychody Canal+ wyniosły 4,459 mld euro. Przychody Studiocanal wzrosły o 23,6 proc. z 254 mln euro w III kwartale ub.r. do 312 mln euro w III kwartale br. Przychody Canal+ w branży płatnej telewizji we Francji wyniosły 2,378 mld euro, podczas gdy rok temu 2,301 mld euro (wzrost o 3,3 proc.). Na rynkach międzynarodowych Canal+ odnotował wzrost przychodów z 1,738 mld euro do 1,769 mld euro (wzrost o 1,7 proc.).

Canal+ ma we Francji umowy z Disneyem, Paramount Pictures, Sony Pictures, Universal Pictures i Warner Bros. Pokazuje też rozgrywki m.in. Premier League, Ligi Mistrzów, MotoGP, Top 14 i Formuły 1. Oferuje też pakiety z Netfliksem, Paramount+, DAZN i Disney+, który na polskim rynku współpracuje z Grupą Polsat Plus (Polsat Box, Polsat Box Go, Plus, Netia).

- Dobre wyniki Grupy Canal+ są wynikiem jej doskonałości operacyjnej i gotowości do dokonywania znacznych inwestycji w oryginalne treści dla kina i telewizji. Dzięki niedawnym umowom z Viu w Azji Południowo-Wschodniej, oraz z Viaplay w krajach nordyckich, Grupa Canal+ pokazała, że chce być międzynarodowym graczem w dziedzinie audiowizualnej - stwierdzili Yannick Bolloré, przewodniczący rady nadzorczej Vivendi i Arnaud de Puyfontaine, dyrektor generalny Vivendi, właściciela Canal+. 

Bez danych o liczbie abonentów

W ostatnich miesiącach Canal+ nabył 12 proc. udziałów w Grupie Viaplay, serwisie streamingowym, który wycofuje się m.in. z Polski i zamierza skoncentrować na krajach nordyckich i Holandii. Ponadto firma zwiększyła do 32,93 proc. kapitał zakładowy w MultiChoice, afrykańskim dostawcy płatnej telewizji i serwisów streamingowych. Nabyła także pozostałe 30 proc. udziałów w w SPI International. Od niedawna Canal+ jest mniejszościowym udziałowcem serwisu streamingowego Viu, który posiada 66,5 mln aktywnych subskrybentów w Azji, na Bliskim Wschodzie i w Afryce Południowej.

Firma w przeciwieństwie do poprzednich prezentacji wyników, nie opublikowała danych dotyczących liczby abonentów. Zapewniła tylko, że baza rośnie, ale nie precyzując w jakich dokładnie krajach. W pierwszym półroczu 2023 roku liczba abonentów i subskrybentów Canal+ na całym świecie zmniejszyła się o ponad 500 tys. do 25 mln. Spadki dotyczyły głównie Afryki oraz Azji Południowo-Wschodniej. Na rynkach europejskich z wyłączeniem Francji liczba klientów wzrosła z 15,8 mln do 16,1 mln. Wpływ miały na to inwestycje w Czechach i na Słowacji, gdzie Canal+ oferuje Premier League i kanał Canal+ Action. Firma uruchomiła też swój serwis w Austrii. W pierwszych dwóch kwartałach roku Canal+ zwiększył bazę abonencką w rodzimej Francji z 9,5 mln do 9,8 mln osób.

Aktualne dane dotyczące polskiego rynku nie są publikowane od ponad trzech lat. W serwisie korporacyjnym Canal+ Polska w czerwcu podawano, że w naszym kraju firma ma 2,7 mln abonentów. Wciąż nie zaktualizowano tej liczby.  

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"