Do tegorocznego festiwalu zgłoszono 32 372 prace, podczas gdy przed rokiem było to 41 170. Liczba projektów jest mniejsza, mimo że liczba marek, które nadesłały zgłoszenia wzrosła rok do roku o 84 proc. Zdaniem organizującej festiwal firmy Ascential ten wzrost nie wyrównał „niedoboru” prac spowodowanego wycofaniem się z festiwalu w tym roku Publicis Groupe. Jej szefowie już rok temu zdecydowali, że agencje wchodzące w skład grupy nie wezmą w nim w tym roku udziału z powodu czasowego ograniczenia wydatków na różne branżowe imprezy i wydarzenia. Uzyskane dzięki temu oszczędności zostały przeznaczone na uruchomienie platformy Marcel zaprezentowanej pod koniec maja br.
Jednakże prace autorstwa agencji należących do Publicis Groupe będą już w przyszłym tygodniu rywalizować o statuetki Lwów - 399 kampanii zgłosili partnerzy i klienci Publicisu, opłacając koszty.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/najlepsze-reklamy-cannes-lions,7171437643867777a ##
Organizatorzy tłumaczą też, że mniejsza liczba zgłoszonych prac może być również skutkiem rezygnacji z przyznania w tym roku nagród w kategoriach: Cyber, Integrated i Promo&Activation. To efekt zmian zapowiedzianych przez nich już rok temu.
Z całej platformy Cannes Lions usunięto ponadto 120 podkategorii, która wg szacunków mogła zmniejszyć liczbę zgłoszeń o ok. 13 proc. Różnicy nie udało się zniwelować dodaniem dwóch nowych kategorii: Creative eCommerce oraz Sustainable Development Goals. Do nich zgłoszono łącznie 1166 prac.
Brak zgłoszeń od Publicis Groupe spowodował spadek o 8 proc.
Kategorie, w których odnotowano wzrost zgłoszeń rok do roku to Glass: The Lion for Change (218 prac więcej) oraz Film Craft (2519 projektów więcej).

Z szacunków firmy Ascential wynika, że brak zgłoszeń od Publicis Group odpowiada za 8 proc. spadku liczby zgłoszonych projektów.
Organizatorzy Cannes Lions obiecali, że ponownie przemyślą to wydarzenie, które zdaniem wielu jego uczestników - o czym mówiono głośno przed rokiem - stało się zbyt duże i zbyt drogie. - W ubiegłym roku podjęliśmy decyzję o naciśnięciu przycisku „reset” na Cannes Lions. Wycofaliśmy trzy duże nagrody Lion, usunęliśmy wiele podkategorii, część ze sobą połączyliśmy. To musiało się wiązać z mniejszą liczbą zgłoszeń, ale była to dobra decyzja na dłuższą metę – powiedział Philip Thomas, dyrektor generalny Ascential Events.
Analiza tegorocznych wpisów wskazuje też 59-proc. wzrost liczby udziału właścicieli mediów w festiwalu.
Zgłoszenia na tegoroczny Cannes Lions pochodzą z 90 różnych krajów. Prace będą konkurować w 26 kategoriach. Laureaci festiwalu zostaną ogłoszeni podczas tegorocznego festiwalu w dniach 18-22 czerwca. W tym roku impreza zajmie tylko pięć dni, podczas poprzednie edycje trwały po tydzień.











