Ruszyły zgłoszenia do Cannes Lions Festival. Będą zmiany

Ruszyło przyjmowanie zgłoszeń do tegorocznej, 72. edycji Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions. Ogłoszono zmiany i skład jury konkursu.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
Ruszyły zgłoszenia do Cannes Lions Festival. Będą zmiany

Cannes Lions ujawniło kluczowe aktualizacje na rok 2025, w tym zmianę nazwy Social & Influencer Lions na Social & Creator Lions, odzwierciedlającą rosnący wpływ twórców w marketingu. Beth Keamy, chief digital officer w TBWA\Media Arts Lab, będzie przewodniczyć jury jako przewodnicząca.

Kategoria Glass: The Lion for Change zostaje na nowo zdefiniowana, aby odzwierciedlać szerszą wizję równości społecznej. W 2025 r. zakres nagrody rozszerzy się poza płeć, aby uczcić doskonałość twórczą, która promuje bardziej sprawiedliwą reprezentację w szerszym zakresie społeczności – od niepełnosprawności i rasy po seksualność i nierówność społeczną. Uczestnicy zostaną poproszeni o wskazanie konkretnej społeczności, którą reprezentuje ich praca, opisanie problemu, który ma rozwiązać, oraz zademonstrowanie jej znaczącego i długotrwałego wpływu. KR Liu, global head of disability innovation, Google, ceniony orędownik inkluzywności i innowacji, odegra kluczową rolę jako przewodniczący jury w promowaniu tych transformacyjnych rozwiązań kreatywnych.

„Jesteśmy podekscytowani, że możemy powitać zróżnicowaną i myślącą przyszłościowo grupę liderów, którzy rozumieją transformacyjną moc kreatywnej doskonałości, aby napędzać wzrost biznesu i wpływ. Wszyscy eksperci w swojej dziedzinie, ich niesamowity talent, w połączeniu z zaangażowaniem i przywództwem, które wnoszą do swoich ról, zapewniają najwyższy poziom uczciwości i rygoru w procesie oceniania – skomentował Simon Cook, CEO Cannes Lions. 

Lista przewodniczących jury Cannes Lions 2025:

Audio & Radio - Xolisa Dyeshana, chief creative officer, Joe Public, Africa and Middle East; 

Brand Experience & Activation - Tara Ford, chief creative officer, Droga5 ANZ and Accenture Song, APAC; 

Creative B2B - Wendy Walker, vice president marketing ASEAN, Salesforce, ASEAN; 

Creative Business Transformation - Jane Lin-Baden, CEO APAC, member of the global management committee, Publicis Groupe; 

Creative Commerce - Gabriel Schmitt, global chief creative officer, Grey, Global; Creative Data - Tina Allan, global chief data and intelligence officer, FCB, Global; 

Creative Effectiveness - Andrea Diquez, global CEO, GUT, Global; 

Creative Strategy - Pats McDonald, global chief strategy officer, Dentsu Creative, Global; 

Digital Craft - Naoki Tanaka, chief creative officer, Dentsu Lab, Dentsu, Global; Direct - Gaëtan du Peloux, president and chief creative officer, Marcel, France; 

Entertainment Lions - David Rolfe, global head of production, WPP / Hogarth, Global; Entertainment Lions for Gaming - Sue Anderson, vice president, Creative, Roblox, USA;

Entertainment Lions for Music - Seiya Matsumiya, CEO and co-founder, Black Cat White Cat Music, Global; Film - Kate Stanners, chairwoman and global chief creative officer, Saatchi & Saatchi, Global; 

Film Craft - Ali Ali, co-founder and film director, Good People Films, Egypt; 

Glass: The Lion for Change - KR Liu, global head of disability innovation, Google, Global; Health & Wellness - Eric Weisberg, global chief creative officer, Havas Health Network, Global; Industry Craft - Matthias Spaetgens, chief creative officer, Scholz & Friends, Germany, Austria and Switzerland; Innovation - Courtney Brown Warren, chief marketing officer, Kickstarter, Global; Luxury - Mathilde Delhoume Debreu, global brand officer, LVMH, Global; Media - Dan Clays, CEO, Omnicom Media Group, EMEA; Outdoor - Keka Morelle, chief creative officer LATAM, Ogilvy, LATAM; Pharma - Franklin Williams, EVP, executive experience director, AREA 23, an IPG Health company, USA; PR - Tom Beckman, global chief creative officer, Weber Shandwick, Global; 

Print & Publishing - Icaro Doria, president and chief creative officer, DM9, Brazil; Social & Creator - Beth Keamy, chief digital officer, TBWA\Media Arts Lab, Global; 

Sustainable Development Goals - Josy Paul, chairperson and chief creative officer, BBDO, India; Dan Wieden Titanium Lions - Judy John, global chief creative officer, Edelman, Global.

Przewodniczący jury Design Lions i Entertainment Lions for Sport zostaną ogłoszeni wkrótce.

Zgłoszenia do 72. edycji Cannes Lions będą przyjmowane do 10 kwietnia 2025 r., a sam festiwal zaplanowano na 16–20 czerwca 2025 r. w Cannes we Francji. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online