Cannes Lions: Grand Prix dla Dove i „Dumb ways to die”, Lwy dla 180heartbeats i Y&R Warsaw

Aż pięć nagród Grand Prix w tegorocznym konkursie Cannes Lions zdobyła kampania „Dumb ways to die”. Lwy przyznano także agencji 180heartbeats + Jung von Matt za akcję „Rak'n'Roll Records” i Young & Rubicam Warsaw za projekt Doping TV.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Cannes Lions: Grand Prix dla Dove i „Dumb ways to die”, Lwy dla 180heartbeats i Y&R Warsaw

Kampania „Dumb ways to die” oprócz Grand Prix w kategorii w kategorii Titanium otrzymała takie nagrody w kategoriach Film, PR, Radio oraz Direct. Ponadto zdobyła w różnych kategoriach kilkanaście Złotych, Srebrnych i Brązowych Lwów.

W akcji - przygotowanej przez agencję McCann Melbourne na zlecenie kierownictwa metra w Melbourne - chodziło o zwrócenie uwagi na wypadki, do których dochodzi na peronach i w wagonach. Głównym elementem kampanii był animowany teledysk do wesołej piosenki (wykonywaną przez fikcyjną piosenkarkę Tangerine Kitty) opowiadającej o bohaterach ginących w śmiesznie błahy sposób.

Wideo stało się bardzo popularne na YouTubie (przez tydzień zanotowało 20 mln wyświetleń, a do tej pory - już 44 mln), sama piosenka znalazła się w czołówce najpopularniejszych w iTunes w 28 krajach, a udostępnione grafiki z bohaterami teledysku w ciągu miesiąca stały się ponad 200 memów. O kampanii poinformowało większość mediów w Australii i wiele zagranicznych, a wartość tych publikacji oszacowano na 60 mln dolarów.

Drugą kampanią, którą wyróżniono Grand Prix w kategorii Titanium and Integrated, jest „Prawdziwe piękno”, przygotowane dla marki Dove (z portfolio Unilevera) przez agencję Ogilvy Brasil. Istotę akcji ilustruje jej hasło główne: „Jesteś piękniejsza niż myślisz”. W ramach działań graficy przygotowali dwie wersje portretów kilku kobiet: na podstawie wskazówek samych bohaterek oraz nieznanych im osób. Okazało się, że znacznie korzystniej wyglądają na tych drugich.

Dwie nagrody Grand Prix - w kategoriach Cyber i Film - przyznano kampanii „Piękno w środku” promującej laptopy Toshiba z procesorem Intel. Akcję przygotowała agencja Pereira & O’Dell z San Francisco.

Ostatniego dnia festiwalu Cannes Lions dwie nagrody w kategorii Branded Content and Entertainment - Srebrne i Brązowe Lwy w podkategoriach Best use or integration of music oraz Best integrated content campaign - otrzymała kampania „Rak'n'Roll Records”, którą dla Fundacji Rak'n'Roll przygotowała agencja 180heartbeats + Jung von Matt. Przypomnijmy, że dwa miesiące temu projekt zdobył srebro w kategorii Kampania w Polskim Konkursie Reklamy KTR (więcej na ten temat).

Brązowego Lwa w kategorii Branded Content and Entertainment (podkategoria: Best use or integration of user-generated content) otrzymał Doping TV zrealizowany przez agencję Young & Rubicam Warsaw na zlecenie PZPN-u. W ramach akcji polscy piłkarze mieszkający podczas Euro 2012 w hotelu Hyatt Regency Warsaw mogli oglądać na telewizorach w swoich pokojach życzenia nagrane przez kibiców.

Wcześniej nagrodę Lwa w kategorii Innovations tegorocznego konkursu Cannes Lions zdobył Getin Bank za kartę Matercard Display (zobacz więcej).

Agencją Roku w tegorocznym Cannes Lions została Ogilvy Brazil, która wyprzedziła McCann Melbourne i brazylijską AlmapBBDO, natomiast Niezależną Agencją Roku - Wieden + Kennedy z Portland (przed Serviceplan z Monachium i Wieden + Kennedy z Nowego Jorku). Tytuł Sieci Roku zdobyła Ogilvy & Mather (wyprzedzając BBDO i DDB), a Holdingu Roku - Publicis Groupe (przed WPP i Omnicom). Domem Mediowym Roku zostało OMD Australia. Już wcześniej ogłoszono, że tytuł Człowieka Roku otrzymał Salar Kamangar, szef YouTube’a, a miano Reklamodawcy Roku -  Coca-Cola.

Do tegorocznej edycji Canness Lions zgłoszono rekordową liczbę 35 765 prac z 92 krajów. Polskie agencje przesłały 144 zgłoszenia, najwięcej DDB Warszawa i Leo Burnett Warsaw.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące