Cannes Lions: kolejne nagrody dla agencji z Polski

Agencja DDB Warszawa zdobyła Złotego Lwa za kampanię dla McDonald's Polska, a McCann Poland - Srebrnego Lwa za aktywację dla Mastercard na tegorocznym Międzynarodowym Festiwalu Kreatywności Cannes Lions. Polskie agencje mają łącznie na koncie 6 nagród.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
Cannes Lions: kolejne nagrody dla agencji z Polski

Projekt „Zima nabiera kolorów z Burgerem Drwala" dla McDonald’s Polska, promująca sezonową ofertę Burger Drwala otrzymał Złotego Lwa w kategorii Brand Experience: Customer Retail/In-store Experience. 

Na potrzeby tej akcji wrocławska restauracja zlokalizowana przy ul. Bardzkiej 3a zamieniła się w wielką, interaktywną kolorowankę. Tutaj też nakręcono spot reklamowy, którego produkcją zajął się dom produkcyjny Papaya Films. Obsługą mediową kampanii zajmowała się agencja OMD. 

DDB Warszawa za tę aktywację ma łącznie 13 nominacji na tegorocznym festiwalu Cannes Lions. Dotychczas zdobyła już trzy Lwy: Srebrnego i Dwa Brązowe. 

Srebro dla McCann i Mastercard

Kampania „Public Money ATM”, stworzona przez McCann Poland i Mastercard, zdobyła drugiego Srebrnego Lwa na tegorocznym Międzynarodowym Festiwalu Kreatywności Cannes Lions. Projekt nagrodzono w kategorii Brand Experience & Activation / Digital Installation. 

„Public Money ATM” to projekt, który w nowatorski sposób wykorzystuje technologię do wzmacniania zaangażowania obywatelskiego. Przekształca znane wszystkim bankomaty w łatwe w obsłudze punkty do głosowania na projekty z budżetu obywatelskiego

Rozwiązanie wdrożono w Ełku w 2024 roku. Dzięki intuicyjnemu mechanizmowi – głosowaniu kartą i kilkoma kliknięciami – niemal co trzeci głos został oddany właśnie za pośrednictwem bankomatu. Projekt spotkał się z bardzo pozytywnym odbiorem społecznym i już teraz zaplanowana jest jego ekspansja na kolejne miasta w Polsce. 

Wcześniej “Public Money ATM” zdobył Srebrnego Lwa w kategorii Direct Lions: Large-Scale Media. Dotychczas McCann Poland i Mastercard mają na koncie łącznie osiem nominacji – trzy dla „Inclusive by Design” oraz pięć dla kampanii „Public Money ATM”.

Przypominamy - nagrodzone kampanie, insighty, trendy omówimy podczas wyjątkowego wydarzenia – bezpłatnego webinaru „Cannes Lions Breakfast Wirtualnie”, organizowanego wspólnie przez Wirtualnemedia.pl oraz agencję 24/7Communication. Start w środę 25 czerwca o godzinie 11:00. Link do zapisów TUTAJ.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów