Media tradycyjne (bez internetu) zarobiły w I połowie br. na reklamach spożywczych sieci handlowych 1,24 mld zł. Było to 12,9 proc. więcej niż w I połowie 2020 roku – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe, Kantar, bez rabatów).
Największym reklamodawcą w tej kategorii był Lidl Polska. Firma przeznaczyła na reklamę 442,5 mln zł, zwiększając nakłady rok do roku o 4,3 proc.
Druga na podium spółka Jeronimo Martins Polska, właściciel sklepów Biedronka, zmniejszyła budżet reklamowy o 13,5 proc., do 160,6 mln zł.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/biedronka-otwarta-w-niedziele-gdzie-jaka-praca-ceny,7170145994029185a ##
Trzeci pod względem wydatków reklamowych Kaufland Polska zostawił w mediach 136,3 mln zł, czyli 20,6 proc. więcej niż rok temu.
Wydatki Żabka Polska wzrosły o 12,4 proc., do blisko 96 mln zł, a nakłady Carrefour Polska – o 51,9 proc., do 87,5 mln zł.

30 proc. więcej na telewizję
Sieci handlowe mimo że zwiększyły nakłady reklamowe, to obcięły wydatki na wszystkie media – z wyjątkiem telewizji.Na reklamę na szklanym ekranie przeznaczyły 754,1 mln zł, o 33,4 proc. więcej niż rok temu.
Radia na reklamach sieci handlowych zarobiły 458,5 mln zł (mniej o 4,7 proc.), a outdoor – 16,8 mln zł (mniej o 34,6 proc.).

wydatki reklamowe w magazynach spadły o 48,8 proc., do 7,3 mln zł, a w gazetach – o 56,8 proc. - do 4,5 mln zł, zaś na reklamę zewnętrzną w metrze – o 70,5 proc., do 379,3 tys. zł. W tym roku w kinach firmy z tej kategorii nie reklamowały się wcale.











