CCC zaprojektuje buty i akcesoria z pomocą drukarki 3D

Grupa CCC zakupiła drukarkę 3D do szczegółowego prototypowania rozwiązań z zakresu wzornictwa i designu, w tym obuwia, elementów brandingu, wzorów podeszew, bieżników, a także elementów funkcjonalnych lub ozdobnych. - Druk 3D sprawdza się dziś w wielu dziedzinach, gdzie powstają nowatorskie oraz innowacyjne rozwiązania, dlatego jesteśmy przekonani, że zda on egzamin również u nas - zapowiada Piotr Kita, creative design team leader w grupie CCC.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
CCC zaprojektuje buty i akcesoria z pomocą drukarki 3D

CCC jest jedną z największych detalicznych spółek obuwniczych w Europie Środkowej i jednym z największych producentów obuwia na Starym Kontynencie. Firma obecna jest w 30 krajach – w 22 sprzedaż prowadzona jest w ponad tysiącu sklepów stacjonarnych, a w 17 poprzez kanał online.

Grupa CCC posiada łącznie 70 platform online w całej Europie (eobuwie.pl, ccc.eu, MODIVO, DeeZee, Gino Rossi), sprzedaje ponad 52 mln par butów rocznie i zatrudnia blisko 16 tys. pracowników.

Buty z drukarki 3D

Teraz grupa CCC poinformowała, że zamierza zwiększyć swoją efektywność dzięki zastosowaniu nowych technologii. Chodzi o zakup i wykorzystanie zaawansowanej drukarki 3D.

Firma zaznacza, że dzięki drukarce 3D projektanci CCC zdobędą możliwość efektywnej pracy w modelu iteracyjnym. Polega on na sukcesywnym nanoszeniu zmian na opracowany prototyp w celu jego doskonalenia, aż do momentu osiągnięcia zamierzonego rezultatu. Innowacyjne rozwiązania wzornicze będzie można zweryfikować i przetestować w krótkim czasie, na etapie funkcjonalnego prototypu – wprost z gotowego wydruku modelu 3D.

grafika

Docelowo urządzenie wesprze prace działu kreacji, a za realizację druków, obsługę zleceń, a także wizualizację i opracowanie modeli, będą odpowiadali projektanci 3D. Przy pomocy drukarki będą oni tworzyć między innymi elementy brandingu obuwia, torebek, akcesoriów, a także wzory podeszew, bieżników czy innych dodatków.

- Nowoczesne technologie stanowią obecnie nieodzowny element świata mody - zaznacza w komunikacie Piotr Kita, creative design team leader w grupie CCC. - CCC jako grupa, która szybko reaguje na zmieniające się otoczenie oraz kreuje trendy, zdecydowała się na kolejną inwestycję, która pozwoli na uzyskanie nowej jakości wzornictwa i designu opracowywanych produktów. Druk 3D sprawdza się dziś w wielu dziedzinach, gdzie powstają nowatorskie oraz innowacyjne rozwiązania, dlatego jesteśmy przekonani, że zda on egzamin również u nas.

grafika

Drukarka 3D marki Stratasys Objet 260 zakupiona przez CCC działa w technologii PolyJet. Jak twierdzi firma jest to jedna z najbardziej zaawansowanych i multimateriałowych metod trójwymiarowego druku, w której używa się żywic fotopolimerowych utwardzanych światłem UV. Technologia PolyJet pozwala na produkcję przedmiotów z wielu materiałów jednocześnie, dzięki czemu w jednym procesie mogą powstawać obiekty składające się z elementów o odmiennych właściwościach.

Jedną z ważnych zalet wspomnianego urządzenia ma być możliwość uzyskania bardzo skomplikowanych geometrii, których nie udałoby się zrealizować tradycyjnymi metodami lub byłoby to bardzo drogie i czasochłonne.

grafika

Zakupiona drukarka pozwala na produkcję przedmiotów o wielkości 25,5 × 25,2 × 20 cm, a wysokość pojedynczej warstwy, z której powstaje model, wynosi zaledwie 16 mikrometrów (0,016 mm). Urządzenie obsługuje 17 materiałów o różnych właściwościach mechanicznych, np. materiały sztywne i wytrzymałe, elastyczne imitujące właściwości gumy, przezroczyste, o właściwościach polipropylenu, odporne na wysokie temperatury, a także biokompatybilne dopuszczone do kontaktu z ludzką skórą.

CCC zapowiada, że drukarka znajdzie swoje zastosowanie także w projektach działu marketingu i visual merchandising. Będzie ona wykorzystywana do opracowania funkcjonalnych i konstrukcyjnych prototypów wystroju salonów, w tym aranżacji wnętrz. Natomiast działowi utrzymania ruchu urządzenie ma posłużyć do konstruowania specyficznych elementów funkcjonalnych maszyn o danym stopniu twardości, wytrzymałości i dużej precyzji odtworzenia.

Grua CCC od października ub.r. do stycznia br. zanotowała minimalny wzrost przychodów sprzedażowych - o 9 mln zł do 1,98 mld zł. Wpływy detaliczne w sklepach stacjonarnych zmalały o 40 proc., z 1,33 mld zł do 797 mln zł (m.in. wskutek czasowego zamknięcia sklepów w centrach handlowych), za to przychody z e-commerce poszły w górę o 84 proc. do 1,09 mld zł. Zysk EBITDA firmy spadł z 276 do 96 mln zł.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online